العودة   منتدى نيو حب > المنتديات العامة > الحوار المفتوح > رومنسيات

اجمل قصة حب حصلت وحزينه جدا

رومنسيات


17-09-2009, 10:59 PM
russia17
 
اجمل قصة حب حصلت وحزينه جدا

بسم الله الرحمن الرحيم



القصة دى جميلة جدا ومش هيندم اللى هيقراها ، وهى قصة منقولة انا نقلاها من موقع تانى لانها عجبتنى وشدتنى اوى ، عشان هى بجد مؤثره


بس اوعدكم انها هتعجبكم اوى ..... ( يارب تعجبكم
)


أحلى قصة بالعالم
حكاية شاب وسيم عمره بين 22و23ما يعرف عن الحب شيءولامره بحياته حاول أنه يعرف شيء عن الحب له طله مقبوله واللي يشوفه على طول يحبه سافر والله وفقه بوظيفة بس بعيده عن المنطقة اللي ساكن فيها والمكان اللي توظف فيه يمشي الحال بس دخلات البنات على المكان هذا كثيرة وبيوم جات وحده ودخلت المكان هذا وشافت الولد وأعجبها فأخذت رقم المحل لأنه موجود على اللوحة برا ويوم راحت للبيت اتصلت عليه وحاولت تحتك فيه بالكلام بس حست أسلوبه جاف شوي ولا قدرت تأخذ وتعطي معه وصار كل يوم الساعة 11الليل تتصل عشان تتعرف عليه أكثر وتتكلم معاه وهو ما يعرف ايش يقول بس يسمع ويقول إيه وطالت الأيام على الطريقة هذي تشجع مره وسألها أنتي وش الهدف من مكالماتك ؟ولوين تبين توصلين؟هي جاوبت على طول لأنها منتظره السؤال هذا قالت أبغى أوصل لقلبك!!!قال طيب أنا ما اعرف شي عن الحب ولا افهم لغته ولا حتى اعرف أتكلم فيه قالت أنا بعلمك على أيديني وبأخليك فيلسوف حب المهم طالت المحادثة وجت أيام وراحت أيام وهي تعلمه وهو يستوعب بسرعة لين خلااااااااص حبها الولد من كل قلبه لدرجه أنه صار ما يقدر ينام الليل من كثر التفكير فيها وكل أصدقائه صاروا يحسون أنه متغير ولا يأكل ونحف وصار يفكر ويسرح كثير وأحيانا يغلط باسمها وينادي أصدقائه وهم ما يبغون يسألونه من الأسم هذا لأن شكله مبين وصل أعلى مراحل الحب ..دارت الأيام ومرت سنه على الطريقة هذي أتصل عليها بيوم وكان منزعج قال أنتي شفتيني وشفتي شكلي وعرفتي أسلوبي وصار لنا سنه وأنا ماشفتك ولا حتى شفت صورتك قالت له أنتظر شوي لين يضبط وضعي وأخليك تشوفني قال لا لازم أشوفك وما راح اسكر لين توعديني متى أشوفك؟!!قالت طيب الخميس الجاي نطلع للمكان الفلاني هذا كان يوم السبت (تخيلو الانتظار كيف راح يكون من السبت إلى الخميس أصعب لحظات عمره كان مقضي يومه كله نوم علشان تمشي الأيام بسرعة )وصل يوم الأربعاء بدا يفكر كيف راح يكون شكلها طويلة قصيرة بيضا سمرا نحيفة دبدودبه حلوه مثل ما هو راسمها بخياله كان يفكر بكل شيء واتصلت عليه يوم الخميس قالت له يا الله طالعين وسيارتنا كذا ولونها ورقم لوحتها وشكلها كذا ..قال اسمعي أنا كل الطريق ما اقدر اصبر كل دقيقتين شيكي على جوالي علشان أحس انك معي موجودة وادري تكلمين لأن اهلك معك بس اقل شيء كل دقيقتين شيكي قالت o.k.تحركت السيارة وهو حرك بعدها على طول وكل دقيقتين يجيه تشييكه على الجوال لين انقطعت التشييكات أكثر من عشر دقايق ما قدر يصبر أرسل رسالة ولا ردت عليه تردد بالاتصاااال تردد وتردد كثير ما يدري يتصل أو يخاف يحرجها مع أهلها المهم قرر ويوم دق على جوالها مر من جنبه سيارة إسعاف متجهة بنفس الطريق اللي هو يمشي فيه من كثر ما هو مخبوص نزل الجوال جنبه وأسرع ورا السيارة وخلا الجوال يدق (معاودة الاتصال آليا)المهم وصل وشاف حادث أكثر من رعب في منظره ما فيه عائله كاملة يمين الخط منتثرة فيها أربع بنات وشايب وعجوز كلهم حالتهم ميؤس منها بشكل خيالي …السيارة هي نفس اللون ونفس رقم اللوحة ونفس الوصف اللي وصفت له البنت بس كيف راح يعرفها من بين الأربع وهي ما وصفت له حتى شكلها ونزل مع اللي نزلوا يشوف بقايا حلمه وبقايا أمله صار يناظر يمين ويسار ولو يشوفها ما راح يعرفها !!!!!سمع صوت جوال يرن حاول يتبع الصوت لقا وحده من البنات ماسكه الجوال ويرن بيدها وهي شبه ملطخه بالدم وما فيه أمل تعيش الا بأذن الله شاف أسم المتصل لقا مكتوب !!!!<<<<<أمــــــــــــــل عمــــــــري>>>>>قال يمكن وحده من صديقات النبت هذي لكن بدون شعور رفع الجوال وناظر للرقم اللي هو أمل عمري وفتح الرقم وكانت الصدمة انه شاف الرقم حقه وأن الجوال مع وحده كان الجمال ما أنخلق لغيرها بس للأسف فارقت الحياة وانقلبت اسعد لحظات عمره في ثواني الى أتعس أيام عمره (الرقم لقاه رقمه لا ولقا الاسم مكتوب أمل عمري )صدمه خلته ينهار ويغمى عليه وانقلوه معها للمستشفى هي انتقلت الى رحمة الله بس هو عاش أقصد ما عاشت الضحكة بعد ها ليوم ….ترك الوظيفة وتعقد من عيشته وصار يكره شيء اسمه نغمة جوال ولا يتكلم إلا اذا كان مجبور انه يتكلم ويكره أي واحد يجيب أبجدية كلمة حب عنده …سافر عن المنطقة اللي كان موظف فيها واللي تعرف على أمل عمره اللي أنتهــا فيها ….وأخذ عهد على نفسه انه ما يجي المنطقة هذي الا بنفس اليوم اللي توفى فيه حلمه وصار كل سنه بنفس اليوم يسافر للمنطقة ويمر نفس المكان ويجلس فيه ساعة ويرجع لمنطقته
من مواضيع : russia17 الى حبيبى
مع ...... كل ..... وداع ......
لانها الذكريات .. فتبقى
لا تحزن يا حبيبي (قدرى)
احبينى
17-09-2009, 11:03 PM
MALAK_7AZIEN
 
بجد قصة جميلة جدااااااااااااااااا
انا دمعت من الموقف
تحياتى اخى الكريم
وكل سنة وانت طيب
بليز تقبل مرورى
من مواضيع : MALAK_7AZIEN البحر دموع القمر
الكتابة......................
الخيانة مع مرتبة ......
كلام حزين
أريد منك الإجابة ........؟؟؟....!!!!....
17-09-2009, 11:12 PM
russia17
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MALAK_7AZIEN
بجد قصة جميلة جدااااااااااااااااا

انا دمعت من الموقف
تحياتى اخى الكريم
وكل سنة وانت طيب

بليز تقبل مرورى
مقبول طبعا يا ملك
وميرسى لمروريك
من مواضيع : russia17 اصعب ..لحظات ..حياتى
حــبــيــبــتــي
عنــدما أراك حبيبـــــى
حبيبى ياروحى ويانور عنية
حكايات إمرأه تحكي ضياع عمرها في وهم البحث عن الحب ..!!
17-09-2009, 11:32 PM
hazem elbasha
 
تصدقينى لو قولتلك أن القصة دى حصلت فعلا قدام عينى
وأنتى قلبتى عليا المواجع
مش عارف اقولك ايه
شكرا
من مواضيع : hazem elbasha
17-09-2009, 11:46 PM
MOHAMED ONLY ONE
 
قصة فعلاً مؤثره... ولاكن المرة القادمة إن شاء الله إبقي كَبَر الخط شويه أنا عيني وجعتني أوي
ورمضان كريم.. وعيد فطر سعيد يا علاء
من مواضيع : MOHAMED ONLY ONE (شـكــلي بــمــووت) _ مع توضيح صغير
محتاج إليك _ أغنيه من كلماتي
الخوف دخل قلبي
رحلَت وغابت عني حبيبتي
مش لاقي نفسي .. أغنيه من كلماتـي "
17-09-2009, 11:47 PM
نسومة الامورة
 
تسلم قصة رائعة جداااااااااا
كل سنة وانت طيب
من مواضيع : نسومة الامورة اعرف درجةرو مانسيتك من خلال حرف اسمك الاول
موضوع جااامد عن الحب
قل لمن جرحك قل لمن خانك قل لمن أهانك هذه الكلمات
الحـــــــب
مميز
18-09-2009, 05:16 AM
russia17
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة NaSeR_Yourik
قصة غاية الروعة وأعدكم بقصة مماثلة وحقيقية مخبأة في قلبي
لما نشوف يا عم
نورت التوبيك
من مواضيع : russia17 ما أصعب أن نحب من يؤلمنا وما أصعب أن نتألم ممن نحب
سألت امرأه عجوزه عن الحب فقالت
وأنت بعيد عني حبيبي..
اسئله للبنات
يـــــبــــــــــ الـقـلـب ـــــــــــكـي
18-09-2009, 05:20 AM
russia17
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazem elbasha
تصدقينى لو قولتلك أن القصة دى حصلت فعلا قدام عينى

وأنتى قلبتى عليا المواجع
مش عارف اقولك ايه

شكرا
انا اللى هقولك
ميرسى لمرورك
من مواضيع : russia17 أحبـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــك
حبيبتي تحبني فأجاملها من اجل حبها لي
نصيحة الى من يأتي بعدي { وكل واحد يضيف نصيحة }
وحشتينى اوى
من هو الشخص الذي لان تنساه لو دارت حلقات الزمن عليك؟,
18-09-2009, 05:21 AM
russia17
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مــــــودى
قصة فعلاً مؤثره... ولاكن المرة القادمة إن شاء الله إبقي كَبَر الخط شويه أنا عيني وجعتني أوي


ورمضان كريم.. وعيد فطر سعيد يا علاء
اوك يا جميل اللى انت عايزه يا مودى ما يغلاش عليك
وكل سنه ونتا طيب
من مواضيع : russia17 الحب من طرف واحد
يـــــبــــــــــ الـقـلـب ـــــــــــكـي
بحبك يا اللي عمري كلو ليك
عنــدما أراك حبيبـــــى
((أصعب إحساس))
18-09-2009, 05:22 AM
russia17
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نسومة الامورة
تسلم قصة رائعة جداااااااااا


كل سنة وانت طيب
ميرسى اوى يا نسومه على مروريك
وكل سنه ونتى طيبه
من مواضيع : russia17 وداعا ....يا ملاكى
الى من ملكت قلبى
لومنحتك 60 دقيقة لتعود بها الى الماضي ، اين ستذهب بها ؟؟؟
وحشتينى اوى
اصعب ..لحظات ..حياتى
18-09-2009, 07:20 AM
star girl mohga
 
قصه محزنه اوي شكرا ليك علاء تقبل مروري
من مواضيع : star girl mohga أجبرتني دموعي ان أكتب
10-05-2010, 02:05 AM
قلب طيب وحزين
 
حزينة اوى
تسلم ايدك
قصة موثرة جدا
من مواضيع : قلب طيب وحزين كلمات عن الحب
استجواب الحب
فى عيد الحب
ما هى علامات الحب وشواهدة
صمت الحب
10-05-2010, 02:44 AM
russia17
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قلب طيب وحزين
حزينة اوى
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قلب طيب وحزين
تسلم ايدك
قصة موثرة جدا

فعلا بس لاحظى
الاخلاص بتاعه
ميرسى يا قمر
لمروريك
من مواضيع : russia17 الى من ملكت قلبى
بحبك يا اللي عمري كلو ليك
يـــــبــــــــــ الـقـلـب ـــــــــــكـي
لانها الذكريات .. فتبقى
اشتاق اليك وانت جوارى اشتاق اليك
12-07-2012, 09:52 PM
russia17
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rofaالسنيوريتة
ميرسي ليك

ومييرسى ليكى
وميرسى على
مروريك
من مواضيع : russia17 مفهوم كلمة ( الحب )
ما أصعب أن نحب من يؤلمنا وما أصعب أن نتألم ممن نحب
خلاص حبيبتى هتسبنى
عنــدما أراك حبيبـــــى
فتاة سألت شاب اذا هي جميلة؟؟!!!
 

الكلمات الدلالية (Tags)
اجمل, حب, جدا, حزمة, وحزينه, قصة

أدوات الموضوع

الانتقال السريع

المواضيع المتشابهه
حصريا احمد الابنودى واغنية احكم ياقاضى درما وحزينه جدا, شعبى حزين
حصريا . محمود منصور . واغنيه أعزبك جامده جداا وحزينه
اجمل قصه رومانسيه اوى وحزينه اوى
جايبلكم النهارده اغنيه جامده وحزينه والله هاتعجبكم اغنيه عايز تعرف حالى
متحبهاش اكمل رسلان الجديده جامده موت وحزينه

اجمل قصة حب حصلت وحزينه جدا

الساعة الآن 08:34 PM