xpredo script

العودة   منتدى نيو حب > المنتديات العامة > الحوار المفتوح

هل تقبل أن تتزوج فتاه تعرضت للإغتصاب ؟

الحوار المفتوح

10-05-2009, 01:05 PM
قطه مقطقطه
 
06 هل تقبل أن تتزوج فتاه تعرضت للإغتصاب ؟

هل تقبل ام لا تقبل



هل تقبل أن تتزوج فتاه تعرضت للإغتصاب ؟



بما انك رجل شرقى هل تقبل ان تتزوج فتاه تعرضت الاغتصاب مع ذكر السبب سواء وقبلت او لا تقبل
واذاكنت متزوج و زوجتك هى الى اتعرضت لموقف زى ده هيكون رد فعلك ايه

هل تقبل أن تتزوج فتاه تعرضت للإغتصاب ؟
مع تحياتى عيون المها

من مواضيع : قطه مقطقطه هل تقبل أن تتزوج فتاه تعرضت للإغتصاب ؟
10-05-2009, 01:19 PM
MEDO2009HAPPY
 
هل تقبل ان تتزوج فتاة تعرضت للاغتصاب

سؤال وجيه ولكن هل انا اتزوج أى فتاة أم أننى أتزوج من أحبها وبهذ يتغير السؤال هل تتزوج حبيبتك لو تعرضت للاغتصاب ؟ نعم هذا ممكن بعد أن أعرف كيف ولماذا حدث وأعيد تقييم الأمر مع نفسى هذا لا يعنى أنى سأتخلى عنها فى محنتها فلابد لى أن اقف بجانبها واتعاطف معها حتى تشفى من صدمتها وتعود الى حالتها وكثير من مثل هذه الحالات حفظك الله منها لا تشفى بسهوله وعادة ماتحتاج الى علاج نفسى طويل .
من مواضيع : MEDO2009HAPPY سؤال موجه لجميع الأعضاء
موضوع خطير وهام للنقاش
ٍسؤال لكل الأعضاء
تخلفنا كعرب و تقدمهم كغرب...
دورنا فى التقدم
10-05-2009, 01:28 PM
قطه مقطقطه
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MEDO2009HAPPY
سؤال وجيه ولكن هل انا اتزوج أى فتاة أم أننى أتزوج من أحبها وبهذ يتغير السؤال هل تتزوج حبيبتك لو تعرضت للاغتصاب ؟ نعم هذا ممكن بعد أن أعرف كيف ولماذا حدث وأعيد تقييم الأمر مع نفسى هذا لا يعنى أنى سأتخلى عنها فى محنتها فلابد لى أن اقف بجانبها واتعاطف معها حتى تشفى من صدمتها وتعود الى حالتها وكثير من مثل هذه الحالات حفظك الله منها لا تشفى بسهوله وعادة ماتحتاج الى علاج نفسى طويل .


ميرسى ميدو مرورك
من مواضيع : قطه مقطقطه هل تقبل أن تتزوج فتاه تعرضت للإغتصاب ؟
10-05-2009, 01:51 PM
medo
 
سؤال متوقع
اقبل:بعد ان اعرف مين ولماذا واين
واذا كانت غصب عنها
من مواضيع : medo ما هو شعورك عندما يكون أهلك سبب ضياعك
هل تؤمن بالحظ ؟
انواع الاصدقاء
تقرير عن أفضل 10 شعوب على مستوى العالم
رساله الي الحاقدين علي مصر
10-05-2009, 02:05 PM
قطه مقطقطه
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ميدو الامبراطور
سؤال متوقع
اقبل:بعد ان اعرف مين ولماذا واين
واذا كانت غصب عنها



ميرسى ميدو على مرورك
من مواضيع : قطه مقطقطه هل تقبل أن تتزوج فتاه تعرضت للإغتصاب ؟
11-05-2009, 12:46 AM
MEDO2009HAPPY
 
يعنى كان نفسى اسمع رأيك فيما قلت
من مواضيع : MEDO2009HAPPY موضوع خطير وهام للنقاش
ولى زمن الرجال
سؤال موجه لجميع الأعضاء
زهقان وتملكنى الملل هل من حل
ظاهرة تحتاج لتفسير
12-05-2009, 05:24 PM
fares el amany
 
اولا السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
انا شايف انه مفيش مشكله فى انه اتجوز بنت حصل لها انها تعرضت للاغتصاب لانه ليس بيدها واى بنت معرضه لذلك علشان كده انا ماالومهاش على حاجه غصب عنها وهى مالهاش ايد فى ده وغير كده اهم حاجه عندى انه احبها وتحبنى ودى اهم حاجه وبعدين ردا على ميدو بقول لو حصل ده لحبيبتى عمرى طبعا ماحتخلى عنها انا حقف جنبها لغايه لما تخرج من الحاله دى وكمان ححافظ عليها اكتر واكتر وبعدين الموضوع ده مش بايد اى بنت انها تتعرض للاغتصاب.
على العموم انا بجد بدعى انه ربنا يحافظ على كل بنت مش بس اخواتى او حبيبتى لا لكل البنات
على العموم تقبلى مرورى ياعيون المها
fares el amany
من مواضيع : fares el amany هل تعرف الفرق بين العبري والاسرائيلي والصهيوني والصبراني
الحجاب اختى المسلمه(ارجو الاهتمام)
ماذا تعنى لك بكل بساطه؟
ســـــــــــر خطير يخلي و جهكـ منــــــــــــور
موضوع مهم جدا
12-05-2009, 08:06 PM
قطه مقطقطه
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fares el amany
اولا السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
انا شايف انه مفيش مشكله فى انه اتجوز بنت حصل لها انها تعرضت للاغتصاب لانه ليس بيدها واى بنت معرضه لذلك علشان كده انا ماالومهاش على حاجه غصب عنها وهى مالهاش ايد فى ده وغير كده اهم حاجه عندى انه احبها وتحبنى ودى اهم حاجه وبعدين ردا على ميدو بقول لو حصل ده لحبيبتى عمرى طبعا ماحتخلى عنها انا حقف جنبها لغايه لما تخرج من الحاله دى وكمان ححافظ عليها اكتر واكتر وبعدين الموضوع ده مش بايد اى بنت انها تتعرض للاغتصاب.
على العموم انا بجد بدعى انه ربنا يحافظ على كل بنت مش بس اخواتى او حبيبتى لا لكل البنات
على العموم تقبلى مرورى ياعيون المها
fares el amany



هو كلامك كويس جدا وعجبنى اكتر وكلام ميدو كمان كويس جدا لكن فى شباب بيفكرو ويقولو مليش دعوه هى لو كانت لبسه كويس او ماشيه كويس مكنش حصل ده كلو يعنى بيرمى الغلط على البنت مش بيقول هى مش ليها اى ذنب وانا نفسى كل الشباب يعرفو ان مش الغلط على البنت الغلط على الشباب لاان فى بنات بتكون لبسه كويس وبرضو مش بيترحمو من الشباب وانا كمان بدعى ان ربنا يحفظنى ويحفظ كل البنات الى زى واكيد اتقبل مرورك لاان مرورك يشرفنى ولك ارق تحياتى
من مواضيع : قطه مقطقطه هل تقبل أن تتزوج فتاه تعرضت للإغتصاب ؟
12-05-2009, 08:27 PM
MEDO2009HAPPY
 
اختى عيناء هذه الصورة التى تتكلمين ان الشباب يضع اللوم على البنت اصبح اقل نتيجه لما يحدث لفتيات ملتزمات وهذا ما يزعج المجتمع كله من انهيار الاخلاق وتردى الامن الاجتماعى ناهيكى عن فقد شهامة اولاد البلد التى كانت حصنا امينا على الفتيات اما الان فتجدى الشباب يضايق الفتيات امام الناس وهم فى حالة لا مبالاة وربنا يحفظك من كل شر ومكروه .
من مواضيع : MEDO2009HAPPY ظاهرة تحتاج لتفسير
سؤال موجه لجميع الأعضاء
سؤال للجميع
ٍسؤال لكل الأعضاء
تخلفنا كعرب و تقدمهم كغرب...
12-05-2009, 08:51 PM
قطه مقطقطه
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MEDO2009HAPPY
اختى عيناء هذه الصورة التى تتكلمين ان الشباب يضع اللوم على البنت اصبح اقل نتيجه لما يحدث لفتيات ملتزمات وهذا ما يزعج المجتمع كله من انهيار الاخلاق وتردى الامن الاجتماعى ناهيكى عن فقد شهامة اولاد البلد التى كانت حصنا امينا على الفتيات اما الان فتجدى الشباب يضايق الفتيات امام الناس وهم فى حالة لا مبالاة وربنا يحفظك من كل شر ومكروه .

ميرسى كتير ميدو على مرورك الرائع تحياتى لك
من مواضيع : قطه مقطقطه هل تقبل أن تتزوج فتاه تعرضت للإغتصاب ؟
13-05-2009, 12:32 PM
amr_mero1
 
Bye

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عيناء احمد
هو كلامك كويس جدا وعجبنى اكتر وكلام ميدو كمان كويس جدا لكن فى شباب بيفكرو ويقولو مليش دعوه هى لو كانت لبسه كويس او ماشيه كويس مكنش حصل ده كلو يعنى بيرمى الغلط على البنت مش بيقول هى مش ليها اى ذنب وانا نفسى كل الشباب يعرفو ان مش الغلط على البنت الغلط على الشباب لاان فى بنات بتكون لبسه كويس وبرضو مش بيترحمو من الشباب وانا كمان بدعى ان ربنا يحفظنى ويحفظ كل البنات الى زى واكيد اتقبل مرورك لاان مرورك يشرفنى ولك ارق تحياتى
اولا انا بشكرك على طرحك مثل هذا الموضوع وبعد اذنك احب اوضح نقطه مهمه واكيد بالطبع كلنا عرفنها نقطه الدين والتربيه الصحيحة بدون النقطه فى حياتنا نقدر نعمل اى حاجة احنا عاوزينها حتبقى البجاحة وقله الادب منتشرة بشكل كبير فلو الواحد ملتزم بدينه وخلقه اكيد عمليه المضايقة والمعاكسه حتقل اكيد ونقطه المضايقة دى مش بتتوقف عند البنت فقط بل والشباب ايضا انا شفت بعينى بنات بتعاكس شباب يعنى فى النهايه الموضوع مشترك بين الطرفين وفى الاخر مقدرش غير ادعى لشباب وبنات المسلمين با ن يحفظهم من كل سوء وشر ويبعدهم كل ماهو يغضب الله
وياريت بلاش نمشى وراء المثل الى بيقول (البلد الى محدش يعرفك فيها اجرى واتحرش فيها )
من مواضيع : amr_mero1 نصائح للراحه النفسيه
ابو حصيره ومسمار جحا فى مصر
في الطريق إلي بيروت
حتى تكون اسعد الناس
حكاية فانوس رمضان
13-05-2009, 01:45 PM
قطه مقطقطه
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr_mero1
اولا انا بشكرك على طرحك مثل هذا الموضوع وبعد اذنك احب اوضح نقطه مهمه واكيد بالطبع كلنا عرفنها نقطه الدين والتربيه الصحيحة بدون النقطه فى حياتنا نقدر نعمل اى حاجة احنا عاوزينها حتبقى البجاحة وقله الادب منتشرة بشكل كبير فلو الواحد ملتزم بدينه وخلقه اكيد عمليه المضايقة والمعاكسه حتقل اكيد ونقطه المضايقة دى مش بتتوقف عند البنت فقط بل والشباب ايضا انا شفت بعينى بنات بتعاكس شباب يعنى فى النهايه الموضوع مشترك بين الطرفين وفى الاخر مقدرش غير ادعى لشباب وبنات المسلمين با ن يحفظهم من كل سوء وشر ويبعدهم كل ماهو يغضب الله
وياريت بلاش نمشى وراء المثل الى بيقول (البلد الى محدش يعرفك فيها اجرى واتحرش فيها )


ميرسى عمر على المرورك العطر بس مش كل البنات كده ولا بيلبسو لبس مش كويس ولا حتى بيعكسو الشباب الغلط مش على البنت الغلط على الولد فى الاول وفى الاخر
من مواضيع : قطه مقطقطه هل تقبل أن تتزوج فتاه تعرضت للإغتصاب ؟
13-05-2009, 04:40 PM
fares el amany
 
اولا السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اريد الرد على اخونا عمرو
يااخى عمرو موضوع انه فى بنات بتعاكس شباب ده مش معناه انهم مشتركين فى تعرضهم للاغتصاب انت بكده عاوز تقول انهم بس البنات اللى بيلبسوا لبس مش كويس وكمان البنات اللى هما بيعاكسوا السباب هما اللى بيتعرضوا للاغتصاب
يااخى عمرو انت بتكلم كأنه البنات كلهم كده لبسهم مش كويس وبيعاكسوا السباب علشان كده مشتركين فى الموضوع ده وبعدين اللى بيكون ناوى يغتصب بنت مش بيفكر يختار البنت او بيعاقبها على ملابسها
اى بنت ممكن تكون موضع للاغتصاب من الانسان ده
وبعدين احنا بجد فى مجتمع انتشرت فيه الرزيله بصوره فاضحه ومنتشره فى كل مكان وبجد كلنا نقلق على اخواتنا فى كل مكنا من تعرضهم لحادث من الحوادث دى
وفى الاخر انا عاوز اقولك ماتجمعش كل البنات على انهم بيلبسوا مش كويس وبيعاكسوا الشباب
واخيرا ادعو الله من قلبى بان يحمى بنات المسلمين من هذه الحوادث
والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
من مواضيع : fares el amany وقفه مع النفس
الحجاب اختى المسلمه(ارجو الاهتمام)
اصعب قرار فى حياتك
حكم ومواعظ وعبر
سبب الافتراق
13-05-2009, 07:25 PM
قطه مقطقطه
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fares el amany
اولا السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اريد الرد على اخونا عمرو
يااخى عمرو موضوع انه فى بنات بتعاكس شباب ده مش معناه انهم مشتركين فى تعرضهم للاغتصاب انت بكده عاوز تقول انهم بس البنات اللى بيلبسوا لبس مش كويس وكمان البنات اللى هما بيعاكسوا السباب هما اللى بيتعرضوا للاغتصاب
يااخى عمرو انت بتكلم كأنه البنات كلهم كده لبسهم مش كويس وبيعاكسوا السباب علشان كده مشتركين فى الموضوع ده وبعدين اللى بيكون ناوى يغتصب بنت مش بيفكر يختار البنت او بيعاقبها على ملابسها
اى بنت ممكن تكون موضع للاغتصاب من الانسان ده
وبعدين احنا بجد فى مجتمع انتشرت فيه الرزيله بصوره فاضحه ومنتشره فى كل مكان وبجد كلنا نقلق على اخواتنا فى كل مكنا من تعرضهم لحادث من الحوادث دى
وفى الاخر انا عاوز اقولك ماتجمعش كل البنات على انهم بيلبسوا مش كويس وبيعاكسوا الشباب
واخيرا ادعو الله من قلبى بان يحمى بنات المسلمين من هذه الحوادث
والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

ميرسى كتير على الكلام الجميل ده وميرسى على مرورك
من مواضيع : قطه مقطقطه هل تقبل أن تتزوج فتاه تعرضت للإغتصاب ؟
 

الكلمات الدلالية (Tags)
للرجال, الاغتصاب, اوت, تتزوج, تعرضت, تقبل, فتاه, فقت, إم

أدوات الموضوع

الانتقال السريع

هل تقبل أن تتزوج فتاه تعرضت للإغتصاب ؟

الساعة الآن 09:57 AM.