xpredo script

العودة   نيو حب > المنتديات العامة > الحوار المفتوح > جديد فضفضة
التسجيل

كان جاى يقضى وقت......منه لله

جديد فضفضة

02-07-2009, 07:20 PM
فضفضة
 
كان جاى يقضى وقت منه لله

مش عارفة اقولكم ايه انا لو اتكلمت هتتعقدوا والله هتتعقدوا
اظاهر كده ان مافيش حاجة حلوة فى لدنيا دى خالص نهائى
<ده بالنسبة ليا انا يعنى > الواحد خلاص هيطق هيموت ..ابن الايه بعد ماكلمنى ورسم عليا انه عايزنى وفرحان بيا وانتى تحبى تعيشى فين وتحبى تسافرى ولا لا
واتاريه جار يقضى وقت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟عمركم شفتوا كده ....فال ايه جاى ويقولى انا كفاية عليا انك منتقبة وفى الاخر سابنى بكل بساطة بعد ماقعد يرسملى احلام وردية
وقالى ........وقالى ........وقالى.........لحد اما حسيت انى ماسكة السما بايدى
واتاريه جاى يقضى وقت..........قالى انا مسافر ومش جاى الا بعد 20 يوم ....والخيبة انى استنيته وقعدت اعد الايام والليالى والساعات
وفى الاخر لا ده كان جاى يقضى وقت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هتقولوا انى عبيطة لانى استنينه؟؟؟؟؟؟؟؟؟طب اعمل ايه هو انا لقيت غيره وقلت لا؟؟؟؟؟انا خلاص والله خلاص شكلى كده هه...................مش عارفة
المصيبة كل للى يقابلنى يقولى نقابك هو المشكلة .......ليه كده يابنتى ....ده انتى لسة صغيرة شفتى غيرك عملة فى نفسها ايه واهى اتخطبت وبقت اسعد انسانة فى الدنيا دى؟؟؟؟؟؟؟؟ياربى هية الامور بتتحسب ازاى دلوقتى البنت اللى لابسة ومش لابسة وحاطة علبة الكياج كلها فى وشها هية دلوقت الى بتعجب الشباب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انا خايفة اخسر اغلى حاجة عندى وهو دينى..........بس بقه كفاية والله كفاية كل اما يجيلى حد يمشى كفاية بقى والله انا خلاص .......طب انا جميلة وفى مركز عالى وعيلتى محترمة طب ليه بيسبونى
هو انا بيتقال عنى كلام وحش وانا مش عارفة
يارب اموت قبل ام اتجنن ولا يحصلى حاجة فى حياتى
من مواضيع : فضفضة ساعدونى ارجوكم
قالو عن الحب ولكن؟
الدمار
تائه ومحتار ولا أعرف أين القرار
أنقذوني
07-07-2009, 12:54 AM
قيس 2008
 
يا سيدتى لا تتعجلى فإن الامور تجرى بمقادير واصبرى لان الله مع الصابرين واكيد نصيبك مستنيكى وهيجيلك
لان الزواج رزق من الله وقال الامام حسن البصرى رضى الله عنه علمت ان رزقى لن يأخذه غيرى فاطمأن قلبى
فأهدئى وقرى عينا فلن يتخلى عنك ربك لانك لم تتخلى عن دينه
وسوف يرسل الله لك من يستحقك وتستحقيه
بس ما تنسنيش بدعوة بظاهر الغيب يوم الفرح
من مواضيع : قيس 2008
08-07-2009, 03:33 AM
m_elhdeny
 
ادعى ربنا انو ينتقملك منو ومتقليش غير كلمة واحدة

حسبى الله ونعم الوكيل

وهوة على فكرة اللى خسرك
من مواضيع : m_elhdeny
08-07-2009, 05:56 PM
نسومة الامورة
 
ربنا ينتقملك منوووووو حسبي الله على الظالمر ياااااااااااارب
من مواضيع : نسومة الامورة
08-07-2009, 06:13 PM
MEDO2009HAPPY
 
الحقيقه هناك تناقض فى كلامك اولا انتى منتقبه والنقاب ليس من من فروض الدين وهذا اختياركفلك ماشئت ولكن لاتنسبيه للدين كفريضه ثانيا أين الايمان بداخلك وثقتك فى الله وأنك ستحصلين على ماكتبه الله لكى وأخيرا كيف تسمحين وانت تصفين نفسك بالتدين من نقابك أن تتكلمى مع شخص غريب عنك ويسمعك من الكلام المعسول وكلمات الحب .أليس كل ماسبق فيه تناقضات واضحه
أرجو أن تعيدى حساباتك مع نفسك ومع الله .
أدعو الله العلى القدير لى ولك بالهدايه
من مواضيع : MEDO2009HAPPY
08-07-2009, 08:54 PM
الدموع الحارقة
 
مرحبا...........
ما رح قولك الله ينتقم منوا يا ريت يكون درس الكوتكوني استفدتي بعدين كل واحد بياخذ نصيبوا ما حد بياخد اكتر من هيك انت مسلمة يا ريت تكوني مامنة بالقدر بعدين ازا الك نصيب بحد الحجاب ما بيمنعوا هيك القدر ازا امنا فيه رح نكوني اعد الناس وما رح تزهقي الحجاب
على فكرة انا محجبة بس ما بلس نقاب ومع هيك مامنة بالقدر.............
بعدين هاي مو مصيبة متل ما بقول المتل( كل تاخيرة وفيها تاخيرة) هادا المتل عنا بفلسطين ما بعرف عندكم موجود ولا لا..
باي
بتمنالك السعادة ويرب يكون نصيبك اكويس وتلاقي ابن الحلال الي بدك اياه...
من مواضيع : الدموع الحارقة
08-07-2009, 11:49 PM
منوره
 
فرصة نصيحه صادقه

للأسف النقاب دلوقتى الناس مش بقت بتبص له على اساس
انه من ضمن الشريعه بس اختى هقولك على حاجه ممكن تكون
فيه انسانه منتقبه وهى انسانه مش كويسه وممكن تكون انسانه لابسه
لبس محترم ومحجبه بس تقدر تحافظ على نفسها وتجبر الاخرين على
احترامها وتكون قد مسئوليه الحفاظ على دينها ونفسها مشكلكتك انك مش
مقتنعه اساسا بالنقاب ومسبب لك ازمه وللأسف الناس كلها بقت بتبص له
نظره مش كويسه لأنه بقا ستار للكثير من الاشياء السيئة راجعى نفسك فى
النقطه دى اما حكايه ان الشاب ده عرفك علشان يتسلى اتركى الامر لله ينتقم
لك منه واعرفى انه مكنش بيحبك وان فيه ناس لسه كويسه مش يهمها جمال
الشكل ويهمها الاخلاق ( دلوقتى البنت اللى لابسة ومش لابسة وحاطة علبة
المكياج كلها فى وشها هية دلوقت الى بتعجب الشباب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟) وفعلا كلامك
ده صحيحوعلى فكره الحكايه مش حكايه جمال شكل ولبس و متنسيش ان
رسولنا الكريم قال" ان الخير فى امتى ليوم الدين " متستعجليش الامور
وان شاء الله ربنا مش هيريد ليكى غير الخير
من مواضيع : منوره
09-07-2009, 03:15 AM
m_elhdeny
 
ربنا يعوضك احسن منو
من مواضيع : m_elhdeny
13-07-2009, 09:49 PM
*فتاة الوادى*
 
بسم الله الرحمن الرحيم
اختي النقاب اولا مش فرض انا مش عارفة مين فرضة
ومسير للشبهات في زمنا طب وانتي لية وبعدين هيجوزك ازاي

وهو مشفاشي وشك مهو هيشيل هم تطلعي مش حلوة
معلشي حاولي تفكري كويس في موضوع النقاب دة

وربنا هيديكي ابن الحلال بس اصبري
من مواضيع : *فتاة الوادى*
14-07-2009, 01:17 AM
الاميرة ياسمين
 
اولا النقاب مش عيب في الجواز وبدام انتى عملتي الي ربنا امرك بيه يبقى اكيد هيجازيكي خير واكيد اكيد اكيد ان شاء الله هتقابلي انسان عارف ربنا كويس اوي اوي..........ولايهمك يا حبيبتي وشيلي الوهم ده من دماغك لانها وسوسة شيطان عايزك تشيلي النقاب .........وتغضبي الله وجايز ده اختبار من عند الله عشان يشوف تثبيتك بيه ولا لاء......... ربنا يهديكي يا رب وكل المسلمين جميعا
من مواضيع : الاميرة ياسمين
14-07-2009, 02:04 AM
احمد ذكى عبد
 
حسبى الله ونعم الوكيل
من مواضيع : احمد ذكى عبد
15-07-2009, 04:48 AM
spidrman
 
انتى بتقولى انك مؤمنة بالله يبقى اكيد عارفة ان كل شىء قسمة ونصيب وكل ما يصيبا الا ما كتب الله لنا وربنا يعوضك بأحسن منة بس الصبر والدعاء وربنا يوفقك ان شاء الله








يرجى الإلتزام بكتابة الآيات القرآنية بشكل صحيح عند إضافتها
( قل لن يصيبنا إلا ما كتب الله لنا )
من مواضيع : spidrman
18-07-2009, 02:27 PM
Achilies009
 
مش مشكلة إنه سابك أو كان بيقضى الوقت المشكلة دلوقتى إن المعايير عندك إختلت
أنا مش هنصحك لإن كتير عمله كدى لو كنتى شايفة إنك كدة غلط يبقا خليكى زييهم
وعلى فكرة بنات كتيير من اللى بتحكلى عليهم قصادى ومش ببصلهم
وصدقينى إنهم يعجبو واحد بيبقا عايز يتسلى بيهم وخلاص مش ناوى ع جواز
وإعرفى إن التانى ده سابك عشان معرفش يتسلى بيكى
يعنى حقك تفرحى بنفسك يا ذكية مش تبكى وتزعلى
وإحمدى ربنا إنه مإستمرش فى خداعه ليكى
وإسمعى أغنية فضل شاكر فاكر لما ولإضلى زى مأنتى صدقينى أنا بحلم بواحده زيك
من مواضيع : Achilies009
25-07-2009, 09:29 PM
أسامه عبداللطيف
 
بدايةً .. أتقدم.. بكامل المواسادة لحضرتك..للموقف الغادر الذي دبر تجاهك...............

و أحب أقول.. إن أي إنسان .. طيب .. و شايل .. جواه حب صادق... بيلاقي متاعب و .. صعوبات في حياته .. وخاصة في الزمن ده.........لأ أغلب.. البشر... أصبحت قلوبكم تحوي كدب.. و حب للمصلحة... و مفيش مشكلة من الغش.. والتلاعب بكرامة الآخرن......
طبعا.. في ناس.. قلوبهم .. أحلى من الفل... وأبيض من اللبن.... لكنهم قليلين....قليلين أوي....

لكن المصاعب.. والمتاعب دي .. بتبقى مادية....لكن روح الإنسان المخلص.... بتبقى مليانة سعادة وراحة...بعكس .. الناس التايين.. بتبقى قلبهم كلها شقاء وألم............. وإن كانوا ماديا... مرتاحين....

و في النهاية.. بقول لحضرتك.. اصبرى... و احتسبي.. عند ربنا... و إن شاء الله يعوضك أفضل منه كثير............
من مواضيع : أسامه عبداللطيف
02-08-2009, 02:57 AM
ريتاج الشرق
 
لا حول ولا قوة الا بالله
اصبري ده ابتلاء من ربنا
من مواضيع : ريتاج الشرق
 

الكلمات الدلالية (Tags)
آآه, جاد, يقضى, وقتمنه, كان

أدوات الموضوع

الانتقال السريع

كان جاى يقضى وقت......منه لله

الساعة الآن 01:57 AM.