العودة   منتدى نيو حب > المنتديات العامة > الحوار المفتوح > نكت | طرائف | غرائب

أعرف مستوى ذكائك فى خمس دقائق

نكت | طرائف | غرائب


16-08-2009, 03:59 PM
hazem elbasha
 
Ss7008 أعرف مستوى ذكائك فى خمس دقائق

اختبار ذكاء
بسيط جدا وصغير اربع اسئله بس
هيديك درجه زكائك بالمللي
الشروط:
1- اجاباتك لازم تكون تلقائيه وفوريه بدون تفكير واخرك عشر ثواني لاجابه كل سؤال
2- ممنوع اسنخدام الاله الحاسبه ولا ورقه ولا قلم بالدماغ بس
3- كل سؤال عليه 25% ( يبقو الاربعه 100% ) فاهم ولا ايه احنا لسه مابدئناش!!!!
4- الاجابات الصحيحه هتعرفها في الاخر ... بس ماتروحش تبص عليها من دلوقتي شوف مستوي ذكائك الأول ....

وبعدين مايهمكش ماحدش شايفك........









جاهز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟















السؤال الاول:

انت دلوقتي مشارك في سباق للجري واجتزت المتسابق التاني يبقي انت ترتيبك بقي الكام؟؟؟؟






























بتقول ايه؟؟؟ الاولاني؟؟؟؟؟؟











غلط يا معلم بس مايهمكش ده مش معناه انك غبي.... يمكن تكون مافطرتش كويس ولا حاجه او لسه مادخلتش في المود







عموما معلش قدامك لسه تلت فرص









ركز بقي يا حاج..........












ألسؤال التاني:

دلوقتي انت اجتزت المتسابق الاخير يبقي ترتبك بقي الكام.....

بسرعه اخلص جاوب......




































اللي قبل الاخير؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟



















غلط برضو...........



وانت كده مفيش قدامك فرصه انك تبقي ذكي... لكن لسه مابقتش غبي



اظبط نفسك بقي وحاول تجاوب اللتنين الجاين صح والا بصراحه يبقي.....





السؤال التالت:



عمليه حسابيه بسيطه

وهفكرك... لا تستخدم اله حاسبه ولا ورقه وقلم مش هتبقي غبي وكمان حرامي...............

معاك 1000 نقطة اجمع عليها 40 نقطة واجمع عليها 1000 نقطة
واجمع عليهم 30 نقطة و 1000 نقطة و 20 نقطة
واجمع عليهم 1000 نقطة و10 نقط
كم المجموع دلوقتي............. بسرعه ؟؟؟



























لاااااااااااااااااااااااا

دانت ضايع بجد......

5000 ؟؟؟؟؟؟؟؟............... غلط غلط





ههههههههه يعني ......... وبتطلامض كمان!!!!! قلتلك هتعرف الاجابات الصحيحه في الاخر



















انت كده لحد دلوقتي تصنيفكك غبي قوي.....

بس مش قوي قوي يعني لسه قدامك اخر سؤال



وبصراحه طالما ولا سؤال من اللي فاتو جاوبتو صح يبقي مش هتجاوب اللي جاي برضو.....













عموما اهوه السؤال الرابع والاخير:

















ابو ماري عنده خمس بنات

1- سانا

2- شانا

3- صانا

4- ضانا

5-...........؟

فكر بسرعه ايه اسم البنت الخامسه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
































طانا ؟؟؟!! ههههههههههههههه غلط

















الاجابات الصحيحه اهيه مع اني عارف انك حتي ديه مش هتفهما





1- عديت المتسابق التاني يبقي انت خدت مكانه وانت بقيت التاني برضو مش الاول يا ابو الذكاء

2- هوا المتسابق الاخير في حد وراه عشان يجتازو يا حلو.....

3- حتي الحساب بتاع ابتدائي !!!!!!!!!!

المجموع 4100 مش 5000

وهترجع تتلامض تاني احسبها بالاله واتاكد بنفسك



4- بقولك ابو ماري يبقي البت الخامسه اسمها ماري..... مش محتاجه زكاء يعني يا......



ملحوظه: احمد ربنا انك لاقي شغلانه بتاكل منها عيش برغم مستوي الدماغ ده

من مواضيع : hazem elbasha على رأى المثل ....
حظك اليوم 20/8/2009
الفرق بين موبيل البنت و موبيل الولد....!!!
مصر بدون تزييف ...
أضحك من قلبك ........
17-08-2009, 05:56 AM
medo_elnagar
 
تعرف ان دمك خفيف
ههههههههههههههه
ملحوظه:الحمد لله انى انسان له عقل و ليس بغبغاء يردد ويرتل
من مواضيع : medo_elnagar
25-08-2009, 12:23 AM
beautyface
 
هههههههههههههه
لا بجد حلوه بس على فكره انا جاوبتهم الحمد لله
شكرا ليك تقبل مرورى
من مواضيع : beautyface قصه مرعبه جداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اا
غرائب منها طفل براسين
نكتتين على الماشى..............
نكت جامده جدااااا
ما ذا لوالحياه بدون رجاله
26-08-2009, 05:24 PM
ريتاج الشرق
 
شكرا ليك انا جاوبت صح
من مواضيع : ريتاج الشرق نكت جامده اوي
كداب كبير
الفرق بين البطه والوزة
عبارات مكتوبه علي سيارات نقل مصريه
نكت روشه
26-08-2009, 05:27 PM
hazem elbasha
 
شكرا ليكى على مرورك اللطيف
نورتى التوبيك
وكمان تاخدى نجمه
من مواضيع : hazem elbasha على رأى المثل ....
شعر أخر تهييس........
أعرف مستوى ذكائك فى خمس دقائق
أضحك من قلبك ........
أسئلة محرجة جدا وتحدى...
28-04-2010, 02:46 AM
قلب طيب وحزين
 
هههههههههههههههههههه
موضوع جميل
بس انا جوبت اتنين صح
يعنى لسة فية امل
ههههههههههههههههههه
من مواضيع : قلب طيب وحزين حوار رومانسى بين البيبسى والميراندا
كلمات اغانى تموت من الضحك
فوائد الدراسة مع البنات
08-05-2010, 10:47 PM
hazem elbasha
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قلب طيب وحزين
هههههههههههههههههههه
موضوع جميل
بس انا جوبت اتنين صح
يعنى لسة فية امل
ههههههههههههههههههه
تسلمى ياقلب على أحلى مرور
والحمد لله أن لسه فى أمل
نورتى التوبيك
تحياااتى

من مواضيع : hazem elbasha شعر أخر تهييس........
على رأى المثل ....
حظك اليوم 20/8/2009
صدق أو لا تصدق مفيش أغرب من كده
مصر بدون تزييف ...
09-05-2010, 01:32 AM
shady22222
 
تسلم ايدك على الاسئله دى
بجد حلوه
بس انا هسألك سؤال لو عرفته
من غير ما تعدهم تبقا ذكى
عدد درجات السلم بتاعت البيت اللى انت قاعد فيه كام
تجاوب على السؤال من غير ما تعدهم
لو ما جوبتش هتبقا غبى طبعا
ولك كل شكر وتقدير
ودمت بكل خير وسعاده
من مواضيع : shady22222 ثلاثة أقزام يتحدثون عن آبائهم
نكت وطرائف
هل تعلم
09-05-2010, 03:43 PM
hazem elbasha
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shady22222
تسلم ايدك على الاسئله دى

بجد حلوه
بس انا هسألك سؤال لو عرفته
من غير ما تعدهم تبقا ذكى
عدد درجات السلم بتاعت البيت اللى انت قاعد فيه كام
تجاوب على السؤال من غير ما تعدهم
لو ما جوبتش هتبقا غبى طبعا
ولك كل شكر وتقدير

ودمت بكل خير وسعاده
والله من غير ما أعدهم ومن غير تفكير
أنا حافظهم 47 سلمه
فى المدخل درجتين
وكل دور 15 درجة 7 ، 3 ، 7
فى 3 أدوار
بس هو فين الذكاء فى معرفة عدد درجات السلم يعنى
أنا شايف أن دى ذاكرة مش ذكاء خالص يعنى
بس تسلم على مرورك الجميل
تحيااااتى

من مواضيع : hazem elbasha أسئلة محرجة جدا وتحدى...
شوية نكت تموت من الضحك
غرائب وعجائب الإنسان
أضحك من قلبك ........
مصر بدون تزييف ...
11-05-2010, 03:48 AM
عيون ساهره
 
لو سالت الغباء خلص من البلد ليه اعرف انى استوليت عليه
مجوبتش غير اتنين
احرجتنى قصاد نفسى
ههههههههههههههههههههههههه ههههههه
من مواضيع : عيون ساهره نوادر الصوص بين التوبه والابتكار
غرائب وعجائب الطبيعه
مخلوق حير العلماء
لصوص اغبياااااااااااااااء
نكته قديمه بس تعالو نشوف
11-05-2010, 01:40 PM
عاشقه البحار
 
هههههههههههههههه
ولله عندك حق
انا محلتشى ولا سؤال
يعنى انا غبيه على كده
يلا ربنا يستر عليه
هههههههههههههههه
من مواضيع : عاشقه البحار طراف مضحكة جدا جدا جدا
خاص للمجانين...اذا كنت عاقل لا تدخل
صور غريبه وعجيبه
ازاي ترخم علي واحد نايم.............
اجمل بنت في العالم كله
11-05-2010, 04:07 PM
سما الله
 
السلامـ عليكمـ

ههههههههههه

والله حلوة أووووووووووووى

أنا والله كمان جاوبت صح

ههههههههههه

مفيش مكفأه

شكرا لك كتيييييييييييير
من مواضيع : سما الله ابناء يتخلصون من والدهم برميه في البحر
لغز محشش......
سبحان الله القادر على كل شئ...
قواعد كاسات غريبة }..
لص يحطم 3 أبواب ليسرق أقلام رصاص وحبر!!
23-05-2010, 09:55 PM
hazem elbasha
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عيون ساهره
لو سالت الغباء خلص من البلد ليه اعرف انى استوليت عليه
مجوبتش غير اتنين
احرجتنى قصاد نفسى
ههههههههههههههههههههههههه ههههههه
هههههههههههههههه
أوعى تقولى كده ياسلمى
فهو مجرد إختبار ذكاء مبدئى
ولسه الصعب جاى بعدين
بس مرورك أجمل ما فى الموضوع
تحيااااااتى
من مواضيع : hazem elbasha شعر أخر تهييس........
أعرف مستوى ذكائك فى خمس دقائق
شوية نكت تموت من الضحك
على رأى المثل ....
كلمنى شكرا ....!!!!
23-05-2010, 10:00 PM
hazem elbasha
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عاشقه البحار
هههههههههههههههه

ولله عندك حق
انا محلتشى ولا سؤال
يعنى انا غبيه على كده
يلا ربنا يستر عليه

هههههههههههههههه
وأنا يكفينى أنك نورتى الموضوع ياقمر
شكرا عاشقة على المرور الغالى
لكِ منى أغلى تحية
من مواضيع : hazem elbasha أضحك من قلبك ........
شوية نكت تموت من الضحك
حظك اليوم 20/8/2009
شعر أخر تهييس........
الفرق بين موبيل البنت و موبيل الولد....!!!
23-05-2010, 10:32 PM
hazem elbasha
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سما الله
السلامـ عليكمـ


ههههههههههه

والله حلوة أووووووووووووى

أنا والله كمان جاوبت صح

ههههههههههه

مفيش مكفأه

شكرا لك كتيييييييييييير
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
شكرا سما على المرور الجميل الغالى
وطبعا مكافأتك موجودة



أفتحيها بس أوعى تفرقع فيكى
ههههههههههه
لكِ منى أغلى تحية
من مواضيع : hazem elbasha الفرق بين موبيل البنت و موبيل الولد....!!!
شوية نكت تموت من الضحك
حوار بين حفيدة وجدتها عام 2052
أضحك من قلبك ........
نكت جامدة
 

الكلمات الدلالية (Tags)
مستوى, لغرف, ذكائك, خمس, حقائق, في

أدوات الموضوع

الانتقال السريع

المواضيع المتشابهه
فقط خمس دقائق
ملف الشوربات الرمضانية
سلسلة صحتتي للتوعية الصحية - مرض السكر DM
شوربات رمضان شوربة رمضان ((بالصور))
مستوى التعليم في أغلبية الدول العربية

أعرف مستوى ذكائك فى خمس دقائق

الساعة الآن 07:20 AM