xpredo script

العودة   نيو حب > المنتديات العامة > الحوار المفتوح > جديد فضفضة
التسجيل

ارجو المساعدة باسرع وقت ممكن

جديد فضفضة

01-12-2009, 11:12 PM
نسمة حائرة
 
انا هقولك حاجة انتى محددة بس عايزة حد يقنعك اختى طيب هو انتى ليه بتدى فرصة لابن الجيران ده انه يكلمك

طالما انتى دخل حد تانى فى حياتك ابن الجيران عايز يتسلى وبس وطالما انتى مقتنعة بالشاب التانى اقطعى كلامك مع ابن الجيران

واعملى استخارة واتوكلى على الله وكملى مع الانسان الجاد الى عايز يكمل معاكى
من مواضيع : نسمة حائرة
01-12-2009, 11:42 PM
مواطن عربى
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MALAK_7AZIEN
حوالى كده اربع او خمس سنين تقريبا ويمكن اكتر
السلام عليكم

ماشى 5 سنين ابن الجيران
1 سنه مع حبيب النت
5 أو6 شهور بينهم لان مش معقول خلصتى من ده زهبتى لده ؟

يبئى المجموع 6 سنين وشويه
وانتى عمرك 15
يبئى 15-6 ونص =8ونص
طيب بالعقل كدا فى حب بيبقى فى السن ده ؟ طبعا لا
ايضا فى سنك ده 15 مش بيبئى حب دى بتبئى مراهقه واعجاب
اما كلمة حب المتداوله فهى تعبير دارج بين الناس
ارجو انك تكونى فهمتى فحوى الرساله وما بين السطور
______________
ايضا
اخى الصغير فى السن رومانسى
انت 19 سنه -1 سنه حب =18 سنه
دى برضو سن مراهقه عند الشباب الصبيان
سدئنى لو فى واحده تانيه معاك فى الشغل وابهرتك بجمالها ورائحة عطرها الفواح الباريسى ولباقتها فى الحديث والاقناع
هتلاقى نفسك بتحبها برضو
لان دى سن مراهقه عند الشباب الصبيان
كلنا من الكبار مررنا بهذه المرحله وكنا بنأوح ونقول حب
بس لما كبرنا عرفنا إنها مراهقه
سبق وان رددت لكى على موضوع واحد فقط
وكان ردكى لى شديد شويتين على ردى على الموضوع
بس انا حبيت اسبتلك ان كلامى كان هو الصح مش كلامك انتى واللى جاملوكى فى الردود شوفى اعمارهم السنيه من كام لكام 15/17/18 وهكذا
أرجو الا أكون أطلت عليكم بكثرة حساباتى
والاتنزعجومن ردى
من مواضيع : مواطن عربى
02-12-2009, 02:10 AM
Romantic Knight
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مواطن عربى
السلام عليكم

ماشى 5 سنين ابن الجيران
1 سنه مع حبيب النت
5 أو6 شهور بينهم لان مش معقول خلصتى من ده زهبتى لده ؟

يبئى المجموع 6 سنين وشويه
وانتى عمرك 15
يبئى 15-6 ونص =8ونص
طيب بالعقل كدا فى حب بيبقى فى السن ده ؟ طبعا لا
ايضا فى سنك ده 15 مش بيبئى حب دى بتبئى مراهقه واعجاب
اما كلمة حب المتداوله فهى تعبير دارج بين الناس
ارجو انك تكونى فهمتى فحوى الرساله وما بين السطور
______________
ايضا
اخى الصغير فى السن رومانسى
انت 19 سنه -1 سنه حب =18 سنه
دى برضو سن مراهقه عند الشباب الصبيان
سدئنى لو فى واحده تانيه معاك فى الشغل وابهرتك بجمالها ورائحة عطرها الفواح الباريسى ولباقتها فى الحديث والاقناع
هتلاقى نفسك بتحبها برضو
لان دى سن مراهقه عند الشباب الصبيان
كلنا من الكبار مررنا بهذه المرحله وكنا بنأوح ونقول حب
بس لما كبرنا عرفنا إنها مراهقه
سبق وان رددت لكى على موضوع واحد فقط
وكان ردكى لى شديد شويتين على ردى على الموضوع
بس انا حبيت اسبتلك ان كلامى كان هو الصح مش كلامك انتى واللى جاملوكى فى الردود شوفى اعمارهم السنيه من كام لكام 15/17/18 وهكذا
أرجو الا أكون أطلت عليكم بكثرة حساباتى
والاتنزعجومن ردى
انا فعلا بحترم وجهة نظرك وسعيد جدا بنصيحتك
وفعلا كلامك صح
بس احنا بنحول نتغاضى عن كل الاشياء ديه ونكبر مع بعض
حتى لو انا عجبتنى اى واحدة تانية او كدة بحاول على اد ماقدر اتغاضى عنو
وبنحاول نكبر مع بعض ونوصل للسن المناسب على شان نعرف معنى الحب بجد
مش مجرد الاعجاب
بس مش كل حاجا بالسن
طبعا لو شوفت واحدة وعجبتنى وكدة
طبعا هاتغاضى عنها خالص لان فى واحدة تانية بحبها
وده طبعا مش صعب
انا بحترمك وبحترم وجهة نظرك جدا
وياريت اللى فى سنك يساعدونا بحكم خبرتهم فى الحياه ويقولولنا نعمل ايه
ارجوك اطلب من حضرتك المساعدة
مع كل احترامى وتحياتى ليك
من مواضيع : Romantic Knight
02-12-2009, 03:29 AM
مواطن عربى
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Romantic Knight
انا فعلا بحترم وجهة نظرك وسعيد جدا بنصيحتك



وفعلا كلامك صح
بس احنا بنحول نتغاضى عن كل الاشياء ديه ونكبر مع بعض
حتى لو انا عجبتنى اى واحدة تانية او كدة بحاول على اد ماقدر اتغاضى عنو
وبنحاول نكبر مع بعض ونوصل للسن المناسب على شان نعرف معنى الحب بجد
مش مجرد الاعجاب
بس مش كل حاجا بالسن
طبعا لو شوفت واحدة وعجبتنى وكدة
طبعا هاتغاضى عنها خالص لان فى واحدة تانية بحبها
وده طبعا مش صعب
انا بحترمك وبحترم وجهة نظرك جدا
وياريت اللى فى سنك يساعدونا بحكم خبرتهم فى الحياه ويقولولنا نعمل ايه
ارجوك اطلب من حضرتك المساعدة
مع كل احترامى وتحياتى ليك
اخى الصغير
اعجبنى ردك المٌهزب
لكن فى ردك كل الاجابات
1/وفعلا كلامك صح
2/بس احنا بنحول نتغاضى عن كل الاشياء ديه ونكبر مع بعض
1 هو السؤال ....2/ هى الاجابه
طيب من ناحية التغاضى ما بدأ بتغاضى ظل فى تغاضى عن اشياء كثيره
حتى لو انا عجبتنى اى واحدة تانية او كدة بحاول على اد ماقدر اتغاضى عنو
طيب والمره اللى مش هتئدر فيها هتعمل ايه ؟
وبنحاول نكبر مع بعض ونوصل للسن المناسب على شان نعرف معنى الحب بجد
وهذا اعتراف بالمراهقه انكم لسه متعرفوش الحب الحقيقى

طبعا لو شوفت واحدة وعجبتنى وكدة
طبعا هاتغاضى عنها خالص لان فى واحدة تانية بحبها
وده طبعا مش صعب
لاء صعب وصعب جدا جدا جدا
لان سنك الصغير لم يعطيك الخبره الكافيه حتى تتماسك اما مثل هذه المواقف
وايضا سنك الصغير بطبعه مندفع وهذا طبيعى لمثل هذه السن بالاخص فى الصبيان
انا بحترمك وبحترم وجهة نظرك جدا
شكرا على المجامله الطيفه
وياريت اللى فى سنك يساعدونا بحكم خبرتهم فى الحياه ويقولولنا نعمل ايه
ارجوك اطلب من حضرتك المساعدة
مع كل احترامى وتحياتى ليك
ماشى
اللى فسنك يعيش ايامه لسه بدرى جدا جدا على موضوع الخطوبه والارتباط والمسئوليه الزوجيه وبعد سنه يبقى فى واء واء واء وتكبر قبل الاوان وتهكع
سيب نفسك للحياه العب مع الدنيا وسيبها تدلعك ودلعها بس بالادب
اخرج بعد الشغل وشوف الدنيا كويس
غير اماكن تواجدك من وأت للتانى
مترطبطش نفسك بنادى معين او اهوه معينه او كوفى شوب معين
التغير هو لزت الحياه
العب رياضه جديده اهتم بنفسك رياضيا لان ده رصيدك لما تكبر
اعرف اصحاب جديده يكون مستوى فكرهم عالى علشان تعلى معاهم
متصاحبش الاغبياء
متئولش سرك لحد ابدا لان من وجهة نظرى لا يدوم غير وجه الله تعالى ومعنى ذالك لا توجد صداقه دائمه ان صديق اليوم لو التله سرك وزعلت معاه هينشرهولك على البزيئه نت
شوف دراستك وتفوق فيها لو لسه بتدرس
---------------------------
اما الاموره الصغيره ملاك
فانصحا انها تسيب قنوات الافلام الرومانسيه وتعيش هى الاخرى ايمها مع رفقائها
والحمد لله انه وقعت مع واحد زيك باين عليك من كتاباتك انك بتعرف ربنا
لو كانت وقعت الوقعه دى مع واحد من اياهم سوسو وتوتو وفوفو ولولو اللى لسالهم خمس دقائق ويبقو بنات
وكلمهم المعسول كانت الوقعه هتبقى وخيمه وبعدين تتألب ويتلعب بغيرها ونئول ياريت اللى جرى ماكان
كانت هتئول ايه لبوها او اخوها
كانت هتتكسر جواها البرائه والانوثه و حجات كتير جدا والحجات دى مبتتصلحش ابد
فالافضل انها تشوف مزكرتها ودروسها وتحاول تتفوق لان الزمن الجاى صعب جدا جدا
انا عارف ان كلامى ناشف وبيوجع ومش هيجى على مزاج ناس كتير
بس الالم اللى بيوجع هو اللى بيتعلم منه الانسان
اما اصحاب الاصوات الحنجوريه اللى بيدفعو عن الحب فى مثل هذه السن الصغيره
اولا ومتزعلوش منى الاغلبيه العظمى 95%من الى في سنكم لسه بتاخد المصروف من ماما اللى هيى اخداه من بابا طبعا اللى شئيان طول النهار فى شغله او اتنين علشان يوفى بإحتياجاتكم اليوميه والله يكون فى عونه
الاول اتخرجو بتفوق واشتغلو وبعدين المواضيع دى بتيجى لواحدها كدا ربانى
وانا لسه بئول المثل بتاعى الشهير جدا
الحب نعمه من عند ربنا ونعمه كبيره جدا
وبيجى مره واحده اما قبل الزواج او بعد الزواج
ولذالك حبى من تتزوجه هو الافضل
ارجوان اكون اوصلت لكم المعلومه انتم ومن سيقرئون ممن هم فى سنكم وعنده تجارب مثلكم ولم يعلنوها
من مواضيع : مواطن عربى
02-12-2009, 04:39 AM
Romantic Knight
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مواطن عربى
اخى الصغير
اعجبنى ردك المٌهزب
لكن فى ردك كل الاجابات
1/وفعلا كلامك صح
2/بس احنا بنحول نتغاضى عن كل الاشياء ديه ونكبر مع بعض
1 هو السؤال ....2/ هى الاجابه
طيب من ناحية التغاضى ما بدأ بتغاضى ظل فى تغاضى عن اشياء كثيره
حتى لو انا عجبتنى اى واحدة تانية او كدة بحاول على اد ماقدر اتغاضى عنو
طيب والمره اللى مش هتئدر فيها هتعمل ايه ؟
وبنحاول نكبر مع بعض ونوصل للسن المناسب على شان نعرف معنى الحب بجد
وهذا اعتراف بالمراهقه انكم لسه متعرفوش الحب الحقيقى

طبعا لو شوفت واحدة وعجبتنى وكدة
طبعا هاتغاضى عنها خالص لان فى واحدة تانية بحبها
وده طبعا مش صعب
لاء صعب وصعب جدا جدا جدا
لان سنك الصغير لم يعطيك الخبره الكافيه حتى تتماسك اما مثل هذه المواقف
وايضا سنك الصغير بطبعه مندفع وهذا طبيعى لمثل هذه السن بالاخص فى الصبيان
انا بحترمك وبحترم وجهة نظرك جدا
شكرا على المجامله الطيفه
وياريت اللى فى سنك يساعدونا بحكم خبرتهم فى الحياه ويقولولنا نعمل ايه
ارجوك اطلب من حضرتك المساعدة
مع كل احترامى وتحياتى ليك
ماشى
اللى فسنك يعيش ايامه لسه بدرى جدا جدا على موضوع الخطوبه والارتباط والمسئوليه الزوجيه وبعد سنه يبقى فى واء واء واء وتكبر قبل الاوان وتهكع
سيب نفسك للحياه العب مع الدنيا وسيبها تدلعك ودلعها بس بالادب
اخرج بعد الشغل وشوف الدنيا كويس
غير اماكن تواجدك من وأت للتانى
مترطبطش نفسك بنادى معين او اهوه معينه او كوفى شوب معين
التغير هو لزت الحياه
العب رياضه جديده اهتم بنفسك رياضيا لان ده رصيدك لما تكبر
اعرف اصحاب جديده يكون مستوى فكرهم عالى علشان تعلى معاهم
متصاحبش الاغبياء
متئولش سرك لحد ابدا لان من وجهة نظرى لا يدوم غير وجه الله تعالى ومعنى ذالك لا توجد صداقه دائمه ان صديق اليوم لو التله سرك وزعلت معاه هينشرهولك على البزيئه نت
شوف دراستك وتفوق فيها لو لسه بتدرس
---------------------------
اما الاموره الصغيره ملاك
فانصحا انها تسيب قنوات الافلام الرومانسيه وتعيش هى الاخرى ايمها مع رفقائها
والحمد لله انه وقعت مع واحد زيك باين عليك من كتاباتك انك بتعرف ربنا
لو كانت وقعت الوقعه دى مع واحد من اياهم سوسو وتوتو وفوفو ولولو اللى لسالهم خمس دقائق ويبقو بنات
وكلمهم المعسول كانت الوقعه هتبقى وخيمه وبعدين تتألب ويتلعب بغيرها ونئول ياريت اللى جرى ماكان
كانت هتئول ايه لبوها او اخوها
كانت هتتكسر جواها البرائه والانوثه و حجات كتير جدا والحجات دى مبتتصلحش ابد
فالافضل انها تشوف مزكرتها ودروسها وتحاول تتفوق لان الزمن الجاى صعب جدا جدا
انا عارف ان كلامى ناشف وبيوجع ومش هيجى على مزاج ناس كتير
بس الالم اللى بيوجع هو اللى بيتعلم منه الانسان
اما اصحاب الاصوات الحنجوريه اللى بيدفعو عن الحب فى مثل هذه السن الصغيره
اولا ومتزعلوش منى الاغلبيه العظمى 95%من الى في سنكم لسه بتاخد المصروف من ماما اللى هيى اخداه من بابا طبعا اللى شئيان طول النهار فى شغله او اتنين علشان يوفى بإحتياجاتكم اليوميه والله يكون فى عونه
الاول اتخرجو بتفوق واشتغلو وبعدين المواضيع دى بتيجى لواحدها كدا ربانى
وانا لسه بئول المثل بتاعى الشهير جدا
الحب نعمه من عند ربنا ونعمه كبيره جدا
وبيجى مره واحده اما قبل الزواج او بعد الزواج
ولذالك حبى من تتزوجه هو الافضل
ارجوان اكون اوصلت لكم المعلومه انتم ومن سيقرئون ممن هم فى سنكم وعنده تجارب مثلكم ولم يعلنوها


بجد كلامك صح جدا وافدتنى كتير
طبعا الخطوبة ديه لسة فاضل سنين عليها
احنا اتفقنا ان احنا مانشفش بعض غير لما اروح اتقدم لاهلها
واللى لسة بعد سنين كمان سنتيت او تلاتة اكيد هاقدر اتحمل المسؤلية
بس مافيش مانع ان احنا نستنى بعض وحتى نطمن على بعض بالتليفون
اوحتى هنا على النت
وده اللى احنا بنعملو حاليا
ارجوك بردو لو كلامى فيه حاجا غلط تصلحهولى
مع كل احترامى ليك اخى الكريم
من مواضيع : Romantic Knight
02-12-2009, 12:14 PM
MALAK_7AZIEN
 
----------------------
اما الاموره الصغيره ملاك
فانصحا انها تسيب قنوات الافلام الرومانسيه وتعيش هى الاخرى ايمها مع رفقائها
حاضر
والحمد لله انه وقعت مع واحد زيك باين عليك من كتاباتك انك بتعرف ربنا
الحمدلله
لو كانت وقعت الوقعه دى مع واحد من اياهم سوسو وتوتو وفوفو ولولو اللى لسالهم خمس دقائق ويبقو بنات
وكلمهم المعسول كانت الوقعه هتبقى وخيمه وبعدين تتألب ويتلعب بغيرها ونئول ياريت اللى جرى ماكان
لا ما انا تعلمت خلاص مش معقول اللى بيوقع مرة وبيخلى باله من التانية
كانت هتئول ايه لبوها او اخوها
كانت هتتكسر جواها البرائه والانوثه و حجات كتير جدا والحجات دى مبتتصلحش ابد
الحمدلله اصلى مش هايفة وبعدا انا الحمدلله عارفة ربنا برضو
فالافضل انها تشوف مزكرتها ودروسها وتحاول تتفوق لان الزمن الجاى صعب جدا جدا
انشاء الله حاضر
انا عارف ان كلامى ناشف وبيوجع ومش هيجى على مزاج ناس كتير
بس الالم اللى بيوجع هو اللى بيتعلم منه الانسان
بالعكس كلامك مفيد جدا اخى الكريم
اما اصحاب الاصوات الحنجوريه اللى بيدفعو عن الحب فى مثل هذه السن الصغيره
اولا ومتزعلوش منى الاغلبيه العظمى 95%من الى في سنكم لسه بتاخد المصروف من ماما اللى هيى اخداه من بابا طبعا اللى شئيان طول النهار فى شغله او اتنين علشان يوفى بإحتياجاتكم اليوميه والله يكون فى عونه
معاك حق
الاول اتخرجو بتفوق واشتغلو وبعدين المواضيع دى بتيجى لواحدها كدا ربانى
ادعيلنا انت بس اخى لكريم
وانا لسه بئول المثل بتاعى الشهير جدا
الحب نعمه من عند ربنا ونعمه كبيره جدا
وبيجى مره واحده اما قبل الزواج او بعد الزواج
ولذالك حبى من تتزوجه هو الافضل
ارجوان اكون اوصلت لكم المعلومه انتم ومن سيقرئون ممن هم فى سنكم وعنده تجارب مثلكم ولم يعلنوها
ميرسى ليك جدا على نصايحك المفيدة دى وماتحرمناش منها ابدا
[/QUOTE]
بصراحة انا مش عارفة اقولك ايه انا متفقة معاك فى كل كلمة بس فيها ايه يعنى
انا بصراحة شيفاه زى ما انت وصفته مدين ومحترم وده انا حساه علشان كده انا متمسكة بيه وبحبى ليه انا حاسة انه بجد بس اللى بيخلينى اتراجع هو النت حاسة انه هيعمل مشكلة مابنا بعدين وبجد اشكرك نصايح دى كتيرة وجميلة وياريت بجد غيرنا يتعلم منها وانا اوعدك انى هركز فى دراستى وانى مش هسيب رومانسى مهما حصل لانى انا عرفاه او حاسة بكده حاسة من جواه انسان لطيف جدا حنون اوى فوق ماتتخيل حساس جدااااااااااااااا
ميرسى ليك بجد مش عارفة لو من غيرك كنت عملت ايه
من مواضيع : MALAK_7AZIEN ارجو المساعدة باسرع وقت ممكن
الاحلام الوردية الزائفة ...درس مهم جدا.... (ارجو التثبيت)
ارجو المساعدة باسرع وقت ممكن
ذنبى انى خلقت بنت..؟؟؟؟؟
02-12-2009, 12:40 PM
MALAK_7AZIEN
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نسمة حائرة
انا هقولك حاجة انتى محددة بس عايزة حد يقنعك اختى طيب هو انتى ليه بتدى فرصة لابن الجيران ده انه يكلمك

طالما انتى دخل حد تانى فى حياتك ابن الجيران عايز يتسلى وبس وطالما انتى مقتنعة بالشاب التانى اقطعى كلامك مع ابن الجيران

واعملى استخارة واتوكلى على الله وكملى مع الانسان الجاد الى عايز يكمل معاكى
عندك حق عايز يتسلى انا قطعت كلامى معاه والله بس هو اللى بيقولى عايز نكمل وانا قلتله انه مستحيل بس اعمل ايه تانى ميرسى يا قمر
من مواضيع : MALAK_7AZIEN الاحلام الوردية الزائفة ...درس مهم جدا.... (ارجو التثبيت)
ارجو المساعدة باسرع وقت ممكن
ذنبى انى خلقت بنت..؟؟؟؟؟
ارجو المساعدة باسرع وقت ممكن
02-12-2009, 12:54 PM
MALAK_7AZIEN
 
السلام عليكم

ماشى 5 سنين ابن الجيران

1 سنه مع حبيب النت
5 أو6 شهور بينهم لان مش معقول خلصتى من ده زهبتى لده ؟

يبئى المجموع 6 سنين وشويه
وانتى عمرك 15
يبئى 15-6 ونص =8ونص
طيب بالعقل كدا فى حب بيبقى فى السن ده ؟ طبعا لا
ايضا فى سنك ده 15 مش بيبئى حب دى بتبئى مراهقه واعجاب
اما كلمة حب المتداوله فهى تعبير دارج بين الناس
ارجو انك تكونى فهمتى فحوى الرساله وما بين السطور
انا معاك والله فىوجهة نظرك دى وانا مقتنعة بكده تماما بس اكيد طول ما احنا مع بعض ومخلصين لبعض وفى احترام متبادل ما بنا يبقى مافيش مانع اناحنا نكمل وفى عند حضرتك رائى تانى وكمان بنحاول نوصل تفكير بعض علشان نحافظ على حبنا ولا انت شايف ان ده غلط وعيب وحرام وبعدا ياريت تقولى ايه رايك فى الحب اللى من على النت؟؟؟وبصراحة ياريت بصراحة بصراحة وبعدا كده ممكن تقولى ازاى هنقول للاهلى انا حاسةانهم مش هيقتنعوا ومش عارفة اعمل ايه وده برضو السبب اللى مخلينى مترددة فى العلاقة ياريت رومانسى مايزعلش من كلامى بس دى حقيقة واقع عايشين فيه صح ولا ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من مواضيع : MALAK_7AZIEN الاحلام الوردية الزائفة ...درس مهم جدا.... (ارجو التثبيت)
ارجو المساعدة باسرع وقت ممكن
ذنبى انى خلقت بنت..؟؟؟؟؟
ارجو المساعدة باسرع وقت ممكن
03-12-2009, 02:08 AM
Romantic Knight
 
انا تابعت كل كلاميك اللى كتبتيه يا ملاك وبحترم وجهة نظريك جدا وبتفق معاكى
وانا وعد منى ليكى مش هاسيبيك ابدا مهما حصل وانشاء الله اقدر اقنع اهليك لان انا اقنعت اهلى خلاص
وفى الوقت المناسب اللى انا اقدر اتحمل فيه المسؤلية هاكون عند والديك انشاء الله ربنا يدينا العمر بأذن الله
مع كل تحياتى وكامل احترامى للناس اللى ناقشتنا فى الموضوع
من مواضيع : Romantic Knight
04-12-2009, 04:21 AM
m_elhdeny
 
الموضوع حيتغير بعد 3 سنين
من مواضيع : m_elhdeny
04-12-2009, 12:09 PM
MALAK_7AZIEN
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m_elhdeny
الموضوع حيتغير بعد 3 سنين
تقصد ايه ب هيتغير دى؟؟؟
من مواضيع : MALAK_7AZIEN ذنبى انى خلقت بنت..؟؟؟؟؟
ارجو المساعدة باسرع وقت ممكن
ارجو المساعدة باسرع وقت ممكن
الاحلام الوردية الزائفة ...درس مهم جدا.... (ارجو التثبيت)
04-12-2009, 10:56 PM
سندريلا الزمالك
 
أنا من رأى أستاذ مواطن فى كل كلمة قالها,,

يا ملوكة يا حبيبتى الجواز حاجة والحب حاجة تانية
مش كل إل بيحبوا بعض بينجحوا فى الجواز
بس طبعا الحب مهم داخل الجواز
........
( سن الرشد ) إنتى عارفة ليه إتسمى كدة ,
لأن الإنسان بيكون إلى حد ما بيقدر يتصرف بعقل وحكمة حتى لو فى الحب بيبقى الواحد إتخرج من الكلية ويا سلام لو إشتغل وإتعامل مع الناس بره وساعتها بقى بييجى الحب الحقيقى إل هو يعيش على مر السنين ( بعد الجواز طبعا ) مش مجرد مشاعر فترة مراهقة إل إنتى و رومانسى لسة فيها وإن كان هو فى نهايتها
بس برضه إسمه فيها
.......
وانا كمان لسة فيها بس الفرق إن أنا برفض أى حاجة دلوقتى
عشان أولا معملش حاجة تغضب ربنا لأن مجرد كلام واحد من ورا أهلى دى تبقى مصيبة بالنسبالى .....!!
وثانيا عشان عايزة يوم ما آخد قرار آخده بكل عقل ونضوج.
وانا معاكى طبعا إن الحب ده أحلى حاجة بالوجود بس نخلى الكلام منطقى شوية وأتمنى إنكم متزعلوش أنا لولا إنكم تهمونى مكنتش رديت أصلا او كنت جاملتكم بأى كلمتين بس دى مش انا ....

دلوقتى رومانسى بيقول إنه مشفكيش غير مرة واحدة من سنة تقريبا ومستعد يقعد سنتين تانى ميشوفكيش يعنى هيبقوا 3 سنين
طب معقول برضه واحد حب واحدة حب حقيقى وناضج
مشفهاش غير مرة فى 3 سنين ...........؟؟؟؟؟

حاجة مش منطقية أبداً ده حتى المثل بيقول البعيد عن العين بعيد عن القلب.
ومفيش حاجة إسمها هتقدر تتغاضى يا رومانسى لو قابلت واحدة فى الشغل وأعجبت بيها لأن ساعتها هتكون راجل ناضج وهيكون كمان مفهومك للحب إتغير وهيكون هو ده الحب الحقيقى
مش الأحلام الوردية إل عايش فيها دلوقتى .

وبالنسبة لبتاع التوك توك ده , ده تطلعيه من دماغك خاااااااااالص لأنه حشرة ميستاهلش التفكير

ملحوظة صغيرة: لو كنتى بتحبى رومانسى حب حقيقى مكنتيش هتعملى الموضوع ده أصلا
لأن الحكاية كانت هتبقى محسومة بالنسبالك!!


فى النهاية أقولك يا ملوكة راجعى نفسك إنتى و رومانسى
وإستخيروا ربنا ده أحسن حل .
وربنا يكرمكم إنتوا الإتنين بالصالح .
من مواضيع : سندريلا الزمالك
05-12-2009, 02:13 AM
m_elhdeny
 
اقتباس:
تقصد ايه ب هيتغير دى؟؟؟
اقصد ان بعد فترة حتبان مشاعرك الحقيقة لان كل ده مجرد اعجاب


كلامك صح ياسندريلا
من مواضيع : m_elhdeny
05-12-2009, 02:22 PM
MALAK_7AZIEN
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سندريلا الزمالك
أنا من رأى أستاذ مواطن فى كل كلمة قالها,,


يا ملوكة يا حبيبتى الجواز حاجة والحب حاجة تانية
مش كل إل بيحبوا بعض بينجحوا فى الجواز
بس طبعا الحب مهم داخل الجواز
........
( سن الرشد ) إنتى عارفة ليه إتسمى كدة ,
لأن الإنسان بيكون إلى حد ما بيقدر يتصرف بعقل وحكمة حتى لو فى الحب بيبقى الواحد إتخرج من الكلية ويا سلام لو إشتغل وإتعامل مع الناس بره وساعتها بقى بييجى الحب الحقيقى إل هو يعيش على مر السنين ( بعد الجواز طبعا ) مش مجرد مشاعر فترة مراهقة إل إنتى و رومانسى لسة فيها وإن كان هو فى نهايتها
بس برضه إسمه فيها
.......
وانا كمان لسة فيها بس الفرق إن أنا برفض أى حاجة دلوقتى
عشان أولا معملش حاجة تغضب ربنا لأن مجرد كلام واحد من ورا أهلى دى تبقى مصيبة بالنسبالى .....!!
وثانيا عشان عايزة يوم ما آخد قرار آخده بكل عقل ونضوج.
وانا معاكى طبعا إن الحب ده أحلى حاجة بالوجود بس نخلى الكلام منطقى شوية وأتمنى إنكم متزعلوش أنا لولا إنكم تهمونى مكنتش رديت أصلا او كنت جاملتكم بأى كلمتين بس دى مش انا ....

دلوقتى رومانسى بيقول إنه مشفكيش غير مرة واحدة من سنة تقريبا ومستعد يقعد سنتين تانى ميشوفكيش يعنى هيبقوا 3 سنين
طب معقول برضه واحد حب واحدة حب حقيقى وناضج
مشفهاش غير مرة فى 3 سنين ...........؟؟؟؟؟

حاجة مش منطقية أبداً ده حتى المثل بيقول البعيد عن العين بعيد عن القلب.
ومفيش حاجة إسمها هتقدر تتغاضى يا رومانسى لو قابلت واحدة فى الشغل وأعجبت بيها لأن ساعتها هتكون راجل ناضج وهيكون كمان مفهومك للحب إتغير وهيكون هو ده الحب الحقيقى
مش الأحلام الوردية إل عايش فيها دلوقتى .

وبالنسبة لبتاع التوك توك ده , ده تطلعيه من دماغك خاااااااااالص لأنه حشرة ميستاهلش التفكير

ملحوظة صغيرة: لو كنتى بتحبى رومانسى حب حقيقى مكنتيش هتعملى الموضوع ده أصلا
لأن الحكاية كانت هتبقى محسومة بالنسبالك!!
بس انا حبيت اطرح علشان ماظلمش حد من الطرفين كنت خايفة ومشعارفة اعمل ايه كان لازم اكتب
فى النهاية أقولك يا ملوكة راجعى نفسك إنتى و رومانسى
وإستخيروا ربنا ده أحسن حل .
وربنا يكرمكم إنتوا الإتنين بالصالح .
معاكى حق فى كل كلمة بس انا حاسة ان رومانسى مش زى اى شاب حساه مختلف وبعدا الحب مالهوش وقت ولا ايه؟
من مواضيع : MALAK_7AZIEN ذنبى انى خلقت بنت..؟؟؟؟؟
ارجو المساعدة باسرع وقت ممكن
الاحلام الوردية الزائفة ...درس مهم جدا.... (ارجو التثبيت)
ارجو المساعدة باسرع وقت ممكن
05-12-2009, 02:23 PM
MALAK_7AZIEN
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m_elhdeny
اقصد ان بعد فترة حتبان مشاعرك الحقيقة لان كل ده مجرد اعجاب


كلامك صح ياسندريلا
اكيد طبعا هتبان مشاعرنا وبكل صراحة
من مواضيع : MALAK_7AZIEN الاحلام الوردية الزائفة ...درس مهم جدا.... (ارجو التثبيت)
ارجو المساعدة باسرع وقت ممكن
ارجو المساعدة باسرع وقت ممكن
ذنبى انى خلقت بنت..؟؟؟؟؟
 

الكلمات الدلالية (Tags)
ممكن, المساعدة, ارجو, باسرع, وقت

أدوات الموضوع

الانتقال السريع

ارجو المساعدة باسرع وقت ممكن

الساعة الآن 04:03 AM.