xpredo script

العودة   نيو حب > المنتديات العامة > الحوار المفتوح > المنتدى الادبى > منتدى القصة
التسجيل

<< الرجــــــل الطمـــــاع و الكنـــــــز >>

منتدى القصة

06-12-2009, 08:41 PM
سندريلا الزمالك
 
فرصة << الرج ل الطم اع و الكن ز >>








يحكى أن رجلاً كان سائراً فى صحراء قاحلة , و فجأة ظهر له كنز فطمع فيه كله و أراد نقله بالكامل إلى منزله , و فكر فى إستئجار أقوام يحملونه .

فجاء بجماعة حمالين و أمرهم بحمل الكنز إلى منزله , و بعد إنتهاء حمله إنطلق إلى منزله
فلم يجد شيئاً و ندم ندماً شديداً .
من مواضيع : سندريلا الزمالك عصفور فى اليد ..... ( الصياد و الصدفة )
<< جزاء الخيانة .....!! >>
زأرة واحدة أجفلته...!
النوعية هى الأهم .
*** الجميلة و الوحش ( 2 ) ***
06-12-2009, 09:46 PM
HONDA ACCORD 99
 
كما يقول المثل العامي : الطمع ضر صاحبه و ما نفع ..
الطمع صفة سائدة الآن لدى الكثير ,, وأصبح القنوع منبوذاً ,,


شكراً للقصة الجميلة والخفيفة ..
سلِمت يٌمناكِ أختي الكريمة ,,
من مواضيع : HONDA ACCORD 99 سمر تقول
قصة مجاهد يمني في الفلوجة : السماء وجهتي !
حكمة اليوم ,
حكمة للبيع.. فهل من مشتري؟؟
وعلى نياتكم تُرزقون
07-12-2009, 05:44 AM
سندريلا الزمالك
 
العفو يا أستاذ هوندا
وفع كلامك مظبوط

ربنا يهدينا
من مواضيع : سندريلا الزمالك نفخة التقليد........!
شارك أو لا تشارك
*** الجميلة و الوحش (3 والأخير ) ***
<< من جدّ وجد ومن غنّى رقص .....!!! >>
درس غير معقول
13-02-2010, 06:09 AM
سندريلا الزمالك
 
ميرسى لمرورك يا زوزو
من مواضيع : سندريلا الزمالك << من جدّ وجد ومن غنّى رقص .....!!! >>
جريمة أداتها الحنان
دجال جاهل
نفخة التقليد........!
جزاء الحماقة
13-02-2010, 01:33 PM
ســـsalyـــالي
 
شكرا لك سندريلا على القصه الجميله
تحياتي
من مواضيع : ســـsalyـــالي
14-03-2010, 11:13 PM
m_elhdeny
 
طاب ازاى طلع مفيش كنز يعنى هوة مبصش على الصناديق الاول
من مواضيع : m_elhdeny
15-03-2010, 07:32 AM
سندريلا الزمالك
 
لا يا حدينى مش كدة
هو الراجل طمع إنه ياخد الكنز كله وطبعا هو تقيل عليه
ميقدرش يشيله لوحده
راح مأجر كام واحد يشلوه ( الكنز ) لحد بيته
ف طبعا الشيالين سرقوه وعطوله بمبة
ولما روح بيته ملقاش حاجة....

فهمتها؟؟!!
من مواضيع : سندريلا الزمالك << من جدّ وجد ومن غنّى رقص .....!!! >>
جريمة أداتها الحنان
*** الجميلة و الوحش ( 1 ) ***
هذا حصرم.
شارك أو لا تشارك
 

الكلمات الدلالية (Tags)
&gt&gt, &lt&lt, >>, <<, الرجــــــل, الطمـــــاع, الكنـــــــز

أدوات الموضوع

الانتقال السريع

المواضيع المتشابهه
مكتبة أفلام : >> 140 فلم للجوال بصيغة 3gp <<
ماهو معنى كلمة << طـــــــــــــــــز >> وأصلها ... ادخل واكتشف المعنى
أحـدث كـلـيـبـات النـجـمه (( شيرين )) وكليب >> لبنان في القلب << جامد طحن من حس

<< الرجــــــل الطمـــــاع و الكنـــــــز >>

الساعة الآن 03:37 AM.