العودة   منتدى نيو حب > المنتديات العامة > الحوار المفتوح > نكت | طرائف | غرائب

اسئلة سهلة بس لاجوبة شكل تاني

نكت | طرائف | غرائب


02-01-2010, 04:56 PM
عاشقه البحار
 
Icon16 اسئلة سهلة بس لاجوبة شكل تاني

2- إذا أعطاك احد برتقــالة فماذا تقــول له؟




جـ . أقول له قشرها .




3- ماذا فعل الرومانيون بعد عبورهم البحـــر المتوســـط؟




جـ . جففــوا ملابســــهم .




4- أيهما أبعد استراليـا أم القمـر ولمــاذا؟




جـ. استراليــا لأننا نشــوف القمــر بس ما نشــوف استراليــــا .






5- عـــــرف كــلا مـن : الفيـزياء ... الكيميــــاء؟




جـ . الفيزيا ء : مركـــز الثقـــل في الـــرسوب !
أما الكيمياء : فهـي درس عديــم اللـــون والطعـــم والرائحة قلـيل الذوبـان فـي الدمــاغ !




7- خـمسـة بنطلونات + خـمسـة قمصــان + أربعة أحذية _ أكــرمك الله _ فما النتيجة؟




جـ . خـمسـة رجـال فيهم واحـد حـافي !




8- اذكـــر ثلاثــــة أنواع من السمـــك؟




جـ . سمك مقلي , سمك مشوي , سمك مملح .




9- أعط مثـالا للأشيـــــاء التي لا تــذوب في المـــاء؟




جـ . السمـــك !




10- ادخــل كلمـــة ' دام ' في جملـة مفيـدة؟




جـ .. ذهبت 'المــدام ' إلى الســـوق




11- لمـــاذا عمــلوا شـريط السكــة الحــديدية؟




جـ . حتى لا يتـــوه القطــار .




12- مـا معنى كلمـة : سبيل , سلسبيل؟




جـ . سبيـــل = طريــق , سلسبيل = طرطريـق .




13- مــاذا تعـرف عن الــبحـر الـــميت؟




جـ . كـان مريـض قبـل لا يمــوت !




14- سرق لصــــان عشـــرين ريالاً فمــا نصـيب كــل واحـد منهما؟




جـ . تقطـع أيديهما .




15- ما فائــدة الأذنــيـن؟




جـ . تمنع النظـــارة من السقــــوط .




16- حــول عبارة ' تذهـب أمي الى الســوق ' الى صيغة المــاضي



جـ . ' تذهـب جـدتي إلى الســوق

يارب تنال اعجبكم
تحياتىاسئلة سهلة بس لاجوبة شكل تاني
من مواضيع : عاشقه البحار حمار مل من أسمه شوفوا وش سوا ههههههههههههههههههههه
قصة روميو وجوليت بالصور لاتفوتكم ههههههههههههه
نهر في اعماق البحار سبحان الله
اغرب كراسى فى العالم!!!!!!!
خاص للمجانين...اذا كنت عاقل لا تدخل
02-01-2010, 05:28 PM
سميرعبدالتواب
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عاشقه البحار
2- إذا أعطاك احد برتقــالة فماذا تقــول له؟





جـ . أقول له قشرها .




3- ماذا فعل الرومانيون بعد عبورهم البحـــر المتوســـط؟




جـ . جففــوا ملابســــهم .




4- أيهما أبعد استراليـا أم القمـر ولمــاذا؟




جـ. استراليــا لأننا نشــوف القمــر بس ما نشــوف استراليــــا .






5- عـــــرف كــلا مـن : الفيـزياء ... الكيميــــاء؟




جـ . الفيزيا ء : مركـــز الثقـــل في الـــرسوب !
أما الكيمياء : فهـي درس عديــم اللـــون والطعـــم والرائحة قلـيل الذوبـان فـي الدمــاغ !




7- خـمسـة بنطلونات + خـمسـة قمصــان + أربعة أحذية _ أكــرمك الله _ فما النتيجة؟




جـ . خـمسـة رجـال فيهم واحـد حـافي !




8- اذكـــر ثلاثــــة أنواع من السمـــك؟




جـ . سمك مقلي , سمك مشوي , سمك مملح .




9- أعط مثـالا للأشيـــــاء التي لا تــذوب في المـــاء؟




جـ . السمـــك !




10- ادخــل كلمـــة ' دام ' في جملـة مفيـدة؟




جـ .. ذهبت 'المــدام ' إلى الســـوق




11- لمـــاذا عمــلوا شـريط السكــة الحــديدية؟




جـ . حتى لا يتـــوه القطــار .




12- مـا معنى كلمـة : سبيل , سلسبيل؟




جـ . سبيـــل = طريــق , سلسبيل = طرطريـق .




13- مــاذا تعـرف عن الــبحـر الـــميت؟




جـ . كـان مريـض قبـل لا يمــوت !




14- سرق لصــــان عشـــرين ريالاً فمــا نصـيب كــل واحـد منهما؟




جـ . تقطـع أيديهما .




15- ما فائــدة الأذنــيـن؟




جـ . تمنع النظـــارة من السقــــوط .




16- حــول عبارة ' تذهـب أمي الى الســوق ' الى صيغة المــاضي



جـ . ' تذهـب جـدتي إلى الســوق

يارب تنال اعجبكم

تحياتى
ههههههههههههههههه
بماذا تفسر؟
الحب ام الجنون اقرب
من مواضيع : سميرعبدالتواب عريس يا بنااااااااااااااااااات
عروســــــــــــــــــه قنــــــــــــــوعه جـــــــــــــدا !!!!!!!!!!!!
وصايا كمبيوتر!!
صورة جعلت كل من يراها يبكي
حلــــــــــم كل زوج و زوجة
02-01-2010, 06:03 PM
عاشقه البحار
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سميرعبدالتواب
ههههههههههههههههه

بماذا تفسر؟

الحب ام الجنون اقرب
ههههههههههههه
الجنون طبعا
اصلا الحب جنون
ودى الحاجه الوحيده ولاايه سمير
نورت صفحتى

من مواضيع : عاشقه البحار حاجات غريبه مضحكه بس كلنا بنعملها
اغرب كراسى فى العالم!!!!!!!
طراف مضحكة جدا جدا جدا
ملكه جمال الكون 2010 } الحق بسرررررررعه
أحدث نكت فى السوق 2010
02-01-2010, 10:08 PM
hazem elbasha
 
هههههههههههههههه
شكرا عاشقة على الأسئلة الصعبة
والأجابات الأصعب
تحيااااتى
من مواضيع : hazem elbasha نكت جامدة
أسئلة محرجة جدا وتحدى...
شعر أخر تهييس........
الفرق بين موبيل البنت و موبيل الولد....!!!
على رأى المثل ....
02-01-2010, 11:38 PM
عاشقه البحار
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazem elbasha
هههههههههههههههه

شكرا عاشقة على الأسئلة الصعبة
والأجابات الأصعب

تحيااااتى
شكرا حازم على زوقك
طبعا لازم اجبها صعبه
على شان متعرفوش تحلوها هههههههههه
نورت صفحتى
من مواضيع : عاشقه البحار اللّي قلبه ضعيف ما أنصحه يدخل...
مقالب وطرائف واحراجات ايام الطفولة
صور غريبه وعجيبه
طريقة لشحن بطارية جوالك وانت في الصحراء !!!!!!!!
حاجات غريبه مضحكه بس كلنا بنعملها
05-01-2010, 06:31 PM
دلع1986
 
تسلم ايدك عاشقه موضوع حلو واجابات على اسئله ولا احلى
هههههههههههههههه
يسلموووووو
من مواضيع : دلع1986 توأم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علوم التلطيش.....ادخل واستفيد
يــــــــا حــــــــرااااااااااااااااااااام معقول؟؟؟
حشره وجهها على شكل كلب..
صابون اخر زمن .....
05-01-2010, 07:46 PM
عاشقه البحار
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة دلع1986
تسلم ايدك عاشقه موضوع حلو واجابات على اسئله ولا احلى

هههههههههههههههه

يسلموووووو
ايه رايك دلع فى الاسئله صعبه مش كده
ههههههههههههه
نورتينى يا قمر
تحياتى
من مواضيع : عاشقه البحار اسئلة سهلة بس لاجوبة شكل تاني
احلا نكت عن الصعيده
نهر في اعماق البحار سبحان الله
نكت تموت من الضحك**
رساله من شاب الى فتاته
06-01-2010, 07:59 AM
عاشقه البحار
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سميرعبدالتواب
شكرا حبيبى على زوقك
وانا كمان بغير عليك من نفسك
من مواضيع : عاشقه البحار ازاي ترخم علي واحد نايم.............
نهر في اعماق البحار سبحان الله
طفله صينيه عمرها سنه واحده حامل ؟؟؟؟؟
اللّي قلبه ضعيف ما أنصحه يدخل...
احلا نكت عن الصعيده
05-03-2010, 12:45 AM
مسعين بالله
 
12- مـا معنى كلمـة : سبيل , سلسبيل؟




جـ . سبيـــل = طريــق , سلسبيل = طرطريـق .


هههههههههههه
ربنا يسعدك دايما
من مواضيع : مسعين بالله أحلام سياسية
قنبله
جحا مشرفا
الشبح
معانا ولا مع الناس التانيين
05-03-2010, 12:50 PM
عاشقه البحار
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مسعين بالله
12- مـا معنى كلمـة : سبيل , سلسبيل؟




جـ . سبيـــل = طريــق , سلسبيل = طرطريـق .

هههههههههههه

ربنا يسعدك دايما
شكرا لك حازم
ويارب يسعد ايامك
ويوفقك
تسلملى
من مواضيع : عاشقه البحار ازاي ترخم علي واحد نايم.............
قصة روميو وجوليت بالصور لاتفوتكم ههههههههههههه
ملكه جمال الكون 2010 } الحق بسرررررررعه
من يتزوجنى شوفو صوره
كيد النساء
21-03-2010, 09:52 AM
The Black Drago
 
ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههه ههههههه
شكراااااااااااااااااااا جزيلا
من مواضيع : The Black Drago **(اجمد النكت والافشات)**
(**مجموعة نكت على بلدياتنا)**
22-03-2010, 12:06 PM
عاشقه البحار
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة The Black Drago
ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههه ههههههه
شكراااااااااااااااااااا جزيلا
يارب يسعد ايامك تحياااااااااااتى
من مواضيع : عاشقه البحار تعال وشوف بسرعه لا تفوتك
من يتزوجنى شوفو صوره
رسالة بخيل لزوجته والرد جميل جدا
طفله صينيه عمرها سنه واحده حامل ؟؟؟؟؟
أسئلة غبية واجوبة أغبى
22-03-2010, 12:08 PM
عاشقه البحار
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ولاء الفلسطينية
هههههههههههههه يسلموووووووووووووو
تسلميى انتى ياولاء
تحياتى
من مواضيع : عاشقه البحار نكت تموت من الضحك**
اتنين لسة متجوزين
ازاي ترخم علي واحد نايم.............
تعال وشوف بسرعه لا تفوتك
حمار مل من أسمه شوفوا وش سوا ههههههههههههههههههههه
 

الكلمات الدلالية (Tags)
لاجوبة, اسئلة, تانى, بص, سهلة, شكل

أدوات الموضوع

الانتقال السريع

المواضيع المتشابهه
cd كامل لـ اختبار القدرات ( قياس ) شرح وايضاح مع اسئلة وتمارين النسخه الكامله لبرنامج
اسئلة في غاية الغباء و اجابات في غاية الذكاء‏
نماذج امتحانات اللغة الالمانية اسئلة واجوبة للصف الثانى الثانوى
اسئلة غبية و اجوبة اغبى
شوية اسئلة صريحة عن قصص الحب وعايز ردود بصراحة يلا ادخلوا شباب وبنات!!

اسئلة سهلة بس لاجوبة شكل تاني

الساعة الآن 04:56 PM