العودة   منتدى نيو حب > المنتديات العامة > الحوار المفتوح > نكت | طرائف | غرائب

على رأى المثل ....

نكت | طرائف | غرائب


22-02-2010, 10:47 PM
hazem elbasha
 
تعال على رأى المثل

أزيكم يا أجمل أعضاء فى الدنيا
أنا جبتلكم النهاردة شوية أمثال
من بتاعت جدودنا القدام
يارب تعجبكم




ـ ألى بيته من ازاز ميغيرش هدومه فى الصالون

ـ فاقد الشئ يدور عليه

ـ اقلب القدره على فومها الفول يقع منها

ـ ياخبر انهارده بفلوس بكره ينزل عليه اوكازيون

ـ اللى معاه قرش محيره يجيب حمام و يحمره

ـ جت الحزينه تفرح شغلت شريط حكيم ورقصت

ـ اللى ياكل لوحده يشبع

ـ اقطع عرق وحته بتلو

ـ لو حبيبك عسل ماتحطلوش طحينه

ـ اصوم اصوم افطر على المدفع
- تأتى الرياح محمله بالأتربة
- ياخبرالنهارده بفلوس بكره ينزل عليه أوكازيون
- اللى معاه قرش محيره يجيب حمام ويحمره
- جت الحزينه تفرح شغلت شريط حكيم وقعدت ترقص
- قال يامحشحشين يكفيكوا شر الكمين
- اللى ياكل لوحده يشبع
- لاتبكى على اللبن فى البسكوت
- اقطع عرق و حته بتلو
- اطبخى ياجاريه الأنبوبه فاضيه يا سيدى
- لو حبيبك عسل ما تحطلوش طحينة
- اللى يتلسع من الشوربه يتصل بالمطافى
- وبكره ترجع ريما من عند خلتها فى مارينا
- ياداخل بين البصله وقشرتها حط قطرة علشان هادمع من ريحتها - اصوم اصوم وافطر على المدفع
- القرش الأبيض بيعوم فى البحر الأحمر
- ضربوا الأعور على عينه قالهم كسرتوا النضاره
- اللى ميشفش من الغربال يكشف نظر
- المال السايب يعلم الطلبه
- نام وارتاح وكل عسل نحل التمساح
- من خرج من داره مينساش يأخد المفتاح معاه
- الباب اللى يجيجلك منه الريح شيله وركب قبنورى
- المضطر يركب التاكسى
- رب صدفة خير من ألف ليلة و ليلة
- اللى يخاف من العفريت يعمل عبيط
- المركب اللى فيها رايسين يلعبوا طاولة
- اللى خدتوا الأرعه تخدو ام الخلول
-اللى ميعرفش يقول what????????
- أكل العيش يحب الطعميه
- العين عليها- lenses
- قالوا للحرامى أحلف قالهم وحياة قلبى وأفراحوا
من مواضيع : hazem elbasha مصر بدون تزييف ...
نكت جامدة
كلمنى شكرا ....!!!!
شعر أخر تهييس........
الفرق بين موبيل البنت و موبيل الولد....!!!
23-02-2010, 02:15 AM
hazem elbasha
 
شكرا زوزو على المرور العطر
أغلى وأرق سلام
تحيااااتى
من مواضيع : hazem elbasha حظك اليوم 20/8/2009
على رأى المثل ....
أعرف مستوى ذكائك فى خمس دقائق
كلمنى شكرا ....!!!!
حوار بين حفيدة وجدتها عام 2052
23-02-2010, 08:38 AM
bodi89
 
اقتباس:
- اللى ميشفش من الغربال يكشف نظر
- أكل العيش يحب الطعميه
- قال يامحشحشين يكفيكوا شر الكمين
ههههههههههههههههههههه
عسل خالص يا حازم
من مواضيع : bodi89 اغــرب الاحــذيـــة***
السمــكــة الطــائــرة***
أمريكى يعرض والديه للبيع مقابل إمرأة شقراء
مــديــنـة البــســكـويـت***
نــهـــر عــجــيـــب***
23-02-2010, 01:27 PM
sara_mero
 
وعلى رأى الشاعر
السبت والاحد و الاثنين والثلاثاء والاربع والخميس والجمعه اجازه
ههههههههههههههههههههههههه هههههه
عسل يا حازم
تسلم ايدك
من مواضيع : sara_mero أدخل ومش هتندم......
طرائف الحياه... ادخل واضحك...
غرائب مثلث برمودا.....
معلومات غريبه جدااااااااااا...ادخلوا استغربوا...
حوار بين اتنين.....ادخلوا وشوفوا....جااااااااااااااامد
23-02-2010, 11:29 PM
hazem elbasha
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bodi89

ههههههههههههههههههههه

عسل خالص يا حازم


شكرا بودى على مرورك الجميل
نورت الموضوع
تحيااااتى
من مواضيع : hazem elbasha غرائب وعجائب الإنسان
شعر أخر تهييس........
أعرف مستوى ذكائك فى خمس دقائق
صدق أو لا تصدق مفيش أغرب من كده
على رأى المثل ....
23-02-2010, 11:51 PM
hazem elbasha
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sara_mero
وعلى رأى الشاعر

السبت والاحد و الاثنين والثلاثاء والاربع والخميس والجمعه اجازه
ههههههههههههههههههههههههه هههههه
عسل يا حازم

تسلم ايدك


ههههههههههههههههههههههه
تصدقى دى جامدة أوى
نورتى الموضوع
تحيااااااتى
من مواضيع : hazem elbasha الفرق بين موبيل البنت و موبيل الولد....!!!
أعرف مستوى ذكائك فى خمس دقائق
كلمنى شكرا ....!!!!
نكت جامدة
أضحك من قلبك ........
25-02-2010, 01:18 AM
hazem elbasha
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نور عادل
هههههههههههههههههههههههه
دى اكيد مش بتاعة جدودنا دى بتاعتنا احنا
شكرا جزيلا
شكرا نور على أجمل وأرق مرور
نورتى التوبيك
تحيااااتى
من مواضيع : hazem elbasha صدق أو لا تصدق مفيش أغرب من كده
الفرق بين موبيل البنت و موبيل الولد....!!!
شوية نكت تموت من الضحك
شعر أخر تهييس........
حظك اليوم 20/8/2009
25-02-2010, 08:06 AM
محمود عبدالمجيد
 
ههههههههههههههههههه

ده انت ضيعت الامثال خالص يا حازم

قال على راى المثل

(خنفسة شافت ولادها عالحيط قالت ده لولى و ملضوم فى خيط )
من مواضيع : محمود عبدالمجيد لو سمحتم كل عضو يدخل يشارك بنكته
نكت
25-02-2010, 05:26 PM
hazem elbasha
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمود عبدالمجيد
ههههههههههههههههههه

ده انت ضيعت الامثال خالص يا حازم

قال على راى المثل

(خنفسة شافت ولادها عالحيط قالت ده لولى و ملضوم فى خيط )

هههههههههههههههههههه
وعلى رأى المثل
من بره هلا هلا والغرب يطردونا
شكرا محمود على المرور الغالى
دمت فى خير
تحيااااتى
من مواضيع : hazem elbasha على رأى المثل ....
حوار بين حفيدة وجدتها عام 2052
أسئلة محرجة جدا وتحدى...
أعرف مستوى ذكائك فى خمس دقائق
مصر بدون تزييف ...
27-02-2010, 02:52 PM
**امون**
 
- اللى يخاف من العفريت يعمل عبيط
هههههههههههههههههه
يسلمو على الامثال
من مواضيع : **امون** مصري سألوه ايش اغرب شي بالكويت
شوفوا ايش يصير اذا طفيت الجهاز ورحت.!!!!!!!!
هبل الشباب
نكت مضحكه
نكت جنان
28-02-2010, 11:40 PM
hazem elbasha
 
شكرا أمون على أحلى وأجمل مرور
نورتى الموضووووووووع
تحيااااااتى
من مواضيع : hazem elbasha مصر بدون تزييف ...
حظك اليوم 20/8/2009
أسئلة محرجة جدا وتحدى...
نكت جامدة
شوية نكت تموت من الضحك
03-03-2010, 02:19 AM
سما الله
 
السلام عليكم

أمثال جميله أووووووووووووى
ههههههههههههههههه
هههههههههههههه
موتتنى من الضحك والله

شكرا ع دمك الخفييييييييييييييييييييي يف
من مواضيع : سما الله ..المدرس الطالب..}
الــعـــــــــاشـــــــــقـــــــــ ــــــان
هههههه عايز يعيش 100 سنه‏ الطبيب والمريض
معلومة اذهلتني ،،! سبحان الله ،،!
اكبر طقم ذهب في العالم
04-03-2010, 12:39 AM
hazem elbasha
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سما الله
السلام عليكم


أمثال جميله أووووووووووووى
ههههههههههههههههه
هههههههههههههه
موتتنى من الضحك والله

شكرا ع دمك الخفييييييييييييييييييييي يف

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

شكرا ليكى سما الله على مرورك الطيب بين صفحاتى
وتفاعلك وردودك الطيبه
جعلهم الله فى ميزان حسناتك
أغلى وأطيب سلام
تحيااااتى
من مواضيع : hazem elbasha أسئلة محرجة جدا وتحدى...
كلمنى شكرا ....!!!!
شعر أخر تهييس........
صدق أو لا تصدق مفيش أغرب من كده
أعرف مستوى ذكائك فى خمس دقائق
 

الكلمات الدلالية (Tags)
المثل, رلى, على

أدوات الموضوع

الانتقال السريع

المواضيع المتشابهه
خذوا الصحة من الأمثال والأقوال المأثورة
رجع بخفىّ حنين....<<أصل المثل أو القول المأثور>>..
لصان مسلحان يضربان المثل في الغباء
اللي (بينضرمبه) المثل!( كتكوت)
مشكلة الفقر والغنى في نظر الإمام علي (عليه السلام )

على رأى المثل ....

الساعة الآن 03:52 PM