العودة   منتدى نيو حب > المنتديات العامة > الحوار المفتوح > نكت | طرائف | غرائب

& . . وداعا أيها " الريموت كنترول " . .&

نكت | طرائف | غرائب


05-04-2010, 09:47 AM
hadhooda
 
06 & وداعا أيها " الريموت كنترول " &

&      وداعا أيها " الريموت كنترول "    &


قرأت هذا الخبر وأحببت أن أنقله لكم

وداعا أيها " الريموت كنترول "


الكثيرون منا يتذكرون أيام زمان، حينما كنا نعتبر جهاز التوجيه عن بعد اليدوي ( الريموت كنترول )،
بمنزلة الصرعة التكنولوجية الحديثة، التي أدهشت البشرية في حينها. فهذه الآلة الساحرة المنتشرة في كل البيوت تقريبا، ربما ستصبح عن قريب بلا فائدة، وتختفي كليا من الوجود، فالمهندسون العاملون في إحدي الشركات البلجيكية،
قاموا أخيرا بتصميم جهاز مرافق للتلفزيونات، يعمل فقط بطريقة حركة اليد، بدلا من استخدام " الريموت كونترول "، وبذلك يستطيع المشاهد أن ينتقل من محطة إلي أخري أو أن يرفع صوت التليفزيون أو يخفضه أو أن يجري أي تغيير بمجرد تحريك يده باتجاهات مختلفة. فلكل حركة يد وظيفة محددة، ويمكن للمشاهد أن يكتشفها من خلال الممارسة أو التجريب أو عبر الصور التي يضمها " كتالوج " الجهاز الخاص .


&      وداعا أيها " الريموت كنترول "    &

تحياتي

أختكم هدهوده &      وداعا أيها " الريموت كنترول "    &

&      وداعا أيها " الريموت كنترول "    &

من مواضيع : hadhooda $ ..... أغرب التماثيل في العالم ..... $
# .. يعتذر لزوجته بلوحة علي الكورنيش ..#
& تخيل وإنت ماشي في الشارع وفجأة ... 00 تعالوا نشوف &
& .. يا تري فيه فرق بين باباكي وجوزك تعالي نشوووووووف .. &
&"* رســــــــالة من واحد إرهابي لحبيبته بس بجد حلوة أوي *"&
05-04-2010, 08:57 PM
سما الله
 
السلام عليكم

سبحانك يارب

ولسه ياما هنشوف فزمنا ده

والله صدق من سماها زمن العجائب والغرائب

تسلمى ياعسوله ع روعه مجهودك

دمتِ بخير
من مواضيع : سما الله شوفوو ازاى تنام الزرافة..}
أشكال غريبة للصابون
طابور taxi غريب
لا حول ولا قوه الا بالله...............
سبحان الله صخرة فوق مدينة..
07-04-2010, 09:34 PM
HONDA ACCORD 99
 
سيكون بالتأكيد
شيئاً ممتعاً ورائعاً بنفس الوقت ..
أشكركِ للإضافة المميزة أختي الغالية ..
تحياتي لكِ ..
من مواضيع : HONDA ACCORD 99 لا يفوتك افحص نظرك بسررررعه
نجاة شاب تاه 12 يوماً بالأدغال
آخر صيحة في عالم تهريب المخدرات
طرائف وعجائب الزواج في بعض الدول
الجيش العربي فين..
08-04-2010, 03:38 AM
اسامه بحر
 
مش حينفع معايا

لنى وانا بسمع مباراة

بتعصب وايدى بتروح فى كل حتة

فتخيلى

شكرا على المعلومة الحديثة
من مواضيع : اسامه بحر
11-04-2010, 09:31 AM
hadhooda
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سما الله
السلام عليكم

سبحانك يارب

ولسه ياما هنشوف فزمنا ده

والله صدق من سماها زمن العجائب والغرائب

تسلمى ياعسوله ع روعه مجهودك

دمتِ بخير

تسلمي حبيبتي علي ذوقك
وعلي زيارتك الطيبة
نورتي الموضوع
أرق تحياتي



من مواضيع : hadhooda @" لو اسمك ... أحمـــــــــــــــــــــــــــــــــد ... اتفضل هنا "@
@*... قتل والدته لأنه لم يتحمل رائحتها ...*@
@**.. أمثال مصرية شعبيـــــة بس مطورة شويــــــــة ..**@
&"* رســــــــالة من واحد إرهابي لحبيبته بس بجد حلوة أوي *"&
& . . وداعا أيها " الريموت كنترول " . .&
11-04-2010, 09:33 AM
hadhooda
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة HONDA ACCORD 99
سيكون بالتأكيد
شيئاً ممتعاً ورائعاً بنفس الوقت ..
أشكركِ للإضافة المميزة أختي الغالية ..
تحياتي لكِ ..

العفو أخي الكريم
نورت الموضوع بتواجدك
أغلي تحياتي



من مواضيع : hadhooda @* حوار بين حفيدة وجدها سنة 2050 .. بجد لازم هتضحكوا *@
@# ... محرك البحث جوجل بعد سبعين سنة ... #@
@$**. . حوار بين واحد وخطيبته في التليفون . .**[email protected]
0$ .. تعالوا نشوف البنت والولد بيعملوا ايه لما ييجوا ياكلوا .. 0$
$.... نصيحة لا تترك زوجتك في البلكونة ....$
11-04-2010, 09:35 AM
hadhooda
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسامه بحر
مش حينفع معايا

لنى وانا بسمع مباراة

بتعصب وايدى بتروح فى كل حتة

فتخيلى

شكرا على المعلومة الحديثة

العفو أخي
بشكرك علي مرورك الكريم
أرق تحياتي


من مواضيع : hadhooda &*.. ربة منزل تدفع حياتها ثمنا لمشاهدة مباراة مصر والجزائر .. *&
@... رغم الأجواء المشحونة مصري يتزوج من جزائرية [email protected]
$.... نصيحة لا تترك زوجتك في البلكونة ....$
@**.. أمثال مصرية شعبيـــــة بس مطورة شويــــــــة ..**@
& .. يا تري فيه فرق بين باباكي وجوزك تعالي نشوووووووف .. &
11-04-2010, 09:11 PM
sarsora
 
شئ جميل والله

بس وقتها لازم يكون التعامل بحرص

مع الجهاز ده

تسلمى يا هدهودة عالموضوع الغريب
لكى اجمل تحياتى ...
من مواضيع : sarsora .. لو الرسالة دى وصلتك عالموبايل هتعمل ايه .. ؟؟؟
"إيفل" جديدًا من البرتقال والليمون
.. اصغر لاعب درامز ..
"تريستان" أفضل جزيرة
"شجرة السماء"
13-04-2010, 08:51 PM
accountant_adel
 
موضوع جميل ورائع .. ودا نوع أكتر من الرفاهيه للأنسان ..بدون أى مجهود وبحركه بيده يغير كل شيء حوليه
من مواضيع : accountant_adel * غـــــــــــــــــــــرائب جميـــــــــــــــله *
تــــــــــــــوائــــم × تـــــــــــــوائـــــم
أضحـــك .. ((نحـــــــــــن فى زمــــن العجـــائـــب))
* غباء المخرجين *
*أغــرب مــلاهى فى اليابـــــان*
13-04-2010, 10:39 PM
hazem elbasha
 
شكرا هدهودة على الموضوع الجميل
مين عارف بكرة يعملوا تلفزيون بالتفكير
يعنى تفكر والتلفزيون ينفذ
تحياااااتى
من مواضيع : hazem elbasha صدق أو لا تصدق مفيش أغرب من كده
أضحك من قلبك ........
أسئلة محرجة جدا وتحدى...
حوار بين حفيدة وجدتها عام 2052
على رأى المثل ....
14-04-2010, 08:06 AM
hadhooda
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sarsora
شئ جميل والله

بس وقتها لازم يكون التعامل بحرص

مع الجهاز ده

تسلمى يا هدهودة عالموضوع الغريب
لكى اجمل تحياتى ...

تسلميلي حبيبتي سرسوره
ميرسي لمرورك الغالي
نورتي يا قمر
أرق تحياتي



من مواضيع : hadhooda & تخيل وإنت ماشي في الشارع وفجأة ... 00 تعالوا نشوف &
@... رغم الأجواء المشحونة مصري يتزوج من جزائرية [email protected]
# .. يعتذر لزوجته بلوحة علي الكورنيش ..#
& . . وداعا أيها " الريموت كنترول " . .&
&*.. ربة منزل تدفع حياتها ثمنا لمشاهدة مباراة مصر والجزائر .. *&
14-04-2010, 08:07 AM
hadhooda
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة accountant_adel
موضوع جميل ورائع .. ودا نوع أكتر من الرفاهيه للأنسان ..بدون أى مجهود وبحركه بيده يغير كل شيء حوليه

شكرا ليك
نورت الموضوع
أرق تحياتي



من مواضيع : hadhooda & .. يا تري فيه فرق بين باباكي وجوزك تعالي نشوووووووف .. &
& . . وداعا أيها " الريموت كنترول " . .&
&* الشحاتة سنة 2020 ..... حاجة رووووووووووووووعة *&
@" لو اسمك ... أحمـــــــــــــــــــــــــــــــــد ... اتفضل هنا "@
& تخيل وإنت ماشي في الشارع وفجأة ... 00 تعالوا نشوف &
14-04-2010, 08:08 AM
hadhooda
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazem elbasha
شكرا هدهودة على الموضوع الجميل
مين عارف بكرة يعملوا تلفزيون بالتفكير
يعنى تفكر والتلفزيون ينفذ
تحياااااتى

العفو أخي حازم
الموضوع نور بمرورك
أرق تحياتي



من مواضيع : hadhooda 0$ .. تعالوا نشوف البنت والولد بيعملوا ايه لما ييجوا ياكلوا .. 0$
$*. . مجلة إباحية للمكفوفين . . *$
@... رغم الأجواء المشحونة مصري يتزوج من جزائرية [email protected]
@* حوار بين حفيدة وجدها سنة 2050 .. بجد لازم هتضحكوا *@
$.... نصيحة لا تترك زوجتك في البلكونة ....$
 

الكلمات الدلالية (Tags)
أيها, الريموت كنترول, وداعا

أدوات الموضوع

الانتقال السريع

المواضيع المتشابهه
وداعا ....يا ملاكى
برنامج الريموت كنترول لهواتف نوكيا
جاء الوقت لاقول لكى وداعا
قصة مؤثرة جدا جدا هنا يبكي الرجال
الطريقة الصحيحة لاصلاح جميع الرسيفرات بدون مشاكل 000

& . . وداعا أيها " الريموت كنترول " . .&

الساعة الآن 08:35 AM