xpredo script

العودة   منتدى نيو حب > المنتديات العامة > الحوار المفتوح

عضو توفي من المنتدي

الحوار المفتوح

11-05-2010, 01:09 AM
مسعين بالله
 
عضو توفي من المنتدي

اذا توفي عضو من المنتدي .. ماذا سنفعل .. سؤال مهم جدا .. وفي سؤال اهم منه وهو ازاي هنعرف انه توفي .. الموت مصيبه كبري.. القران قال علي الموت كدا .. لان الموت معناه جنه خالده او نار خالده.. وسؤال ثالث كيف نتعاون مع اخونا الذي توفي كيف نواسيه في اهله ..ونبذل له من مالنا الخاص ونساعد اهله وذويه.. عاوزين نفكر في اجابه علي هذه الاسئله
لاني كنت عاوز اكتب عن عضو (يقال) انه توفي ورفضت ان اكتب عن موت فيه شك .. اللي فاهم قصدي يرد عليا
.. لان في بنت سوريه( دي قصه حقيقيه) جتني مره منهاره .. هي (مجرد صديقه )تشكي موت حبيب عمرها ( من خلال النت ).. ولما عملت له كمين .. بطرق النت الملتويه ..(عمري ما عملت كدا مع حد ) بس ينطبق عليا قول الرسول لما شاف ابو دجانه يتبختر في مشيته فقال هذه مشيه يكرهها الله الا في هذا الموضع .. وتبين لي انه لم يمت وانه كان عاوز يقطع علاقته بحيث ان حبيبته تظل تحبه حتي بعد الفراق فاختار هذه الحيله
تخيلوا الناس شكلها ايه
اي بشر هذا
كم تخفي القلوب
سواد الافكار
البنات ضحيه .. للحب الزائف
لكن مش دايما
ساعات الولاد ايضا
من مواضيع : مسعين بالله الجريمه اسمها حماس
الحب هو الحل (قلوب في عيون الطبيعه )
الحب هو الحل (حرية الفكر)
علم اسرائيل يرفرف علي ارض مصر
أعلم أهل الارض
11-05-2010, 01:16 AM
مسعين بالله
 
علي فكره انا ميلادي النهارده .. محبش اسميه عيد .. لاني لو كنت من اهل النار .. فكيف يكون ميلاد النار عيدا .. اما اذا كنت من اهل الجنه فالجنه عيد فعلا .. العيد الحقيقي هو عيد الحب لما يتولد .. عندما يولد في رحاب رب الحب .. الله
انا مش زعلان اني ذكرت ميلادي مع الوفاه .. لان الوفاه هي موعد اللقاء مع الحبيب
يارب تجمعنا وياه
حبيبي
رسول الله
يمكن معاه نشوف
الله
من مواضيع : مسعين بالله الحب هو الحل (قلوب في عيون الطبيعه )
علم اسرائيل يرفرف علي ارض مصر
الجريمه اسمها حماس
الرحمه العامه
الطاعه بين الصوم والصلاه
11-05-2010, 01:20 AM
مسعين بالله
 
ساعات الانسان يبكي من كلام نفسه وغيره لا يبكي
معرفش ليه
تماما مثلما يضحك الانسان علي نكته قالها وغيره لا يضحك
(وانه هو اضحك وابكي)
سبحانه
من مواضيع : مسعين بالله تم طرد جمال على
لست وحدك
الرحمه العامه
هل نحن في مجتمع كافر؟
الحب هو الحل (قلوب في عيون الطبيعه )
11-05-2010, 01:25 AM
ملاك العشق
 
غريب امر البشر
اموت نفسي عشان انهي قصة حب
الظاهر انه لا يتقن فن الخداع
يتعلم من الشباب او البنات الي بكلموا
اكثر من عشرة ومشاعر الحب مع الكل
ليش الحب صار رخيص لدرجة لاتوصف
العب بمشاعرالبشر هين
القسم بالله صار عادي
كل انسان بتسلى يتقي الله.
شكرا مسعين
تحياتي
من مواضيع : ملاك العشق ظاهرة النسيان... هل من حلول ؟؟
العواصف الشمسية
أسئلة تلح على الأذهان في دورة الحياة
اختر صفة
الضغط النفسي أو الضغط العصبي
11-05-2010, 01:55 AM
مسعين بالله
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ملاك العشق
غريب امر البشر
اموت نفسي عشان انهي قصة حب
الظاهر انه لا يتقن فن الخداع
يتعلم من الشباب او البنات الي بكلموا
اكثر من عشرة ومشاعر الحب مع الكل
ليش الحب صار رخيص لدرجة لاتوصف
العب بمشاعرالبشر هين
القسم بالله صار عادي
كل انسان بتسلى يتقي الله.
شكرا مسعين
تحياتي
كم انا سعيد بمرورك الاول
كم انا فخور كذلك
من مواضيع : مسعين بالله سجل حضورك برؤيا صادقه اثرت فيك
لست وحدك
الجريمه اسمها حماس
كل يدلي بدلوه في تفسير غزه
أعلم أهل الارض
11-05-2010, 02:14 AM
shady22222
 
بجد الموت مصيبه كبيره
على الانسان الذى عصا الله عز وجل
فإذا كان الحب كذالك
فيبعد عنه الانسان افضل
وانا معاك فى الكلام اللى انت قولته
وبعدين موجود شباب اليومين دول
يتعرف على واحده ويقولها
ويقولها انا بحبك وتلاقيه بعد ما يسبها
يوقف معا واحده تانيه وهكذا
ونفس النظام فى البنات تلاقيها
تقول لواحد انا بحبك ومش عارف ايه
وتلاقيها عارفه غيره
المشكله مش ان الولد يعرف كذا بنت
لان ده عادى بس المهم انه يراعى ربنا
مش يروح يلعب بمشاعر كل واحده يعرفها
والبنات عادى لما تعرف كذا شاب
بس المهم انها تحدد العلاقه بينهم
وكما تدين تدان ولو بعد حين

وبجد تسلم ايدك مسعين
على الموضوع الجميل
فلك اجمل وارق تحياتى
على تألق الدائما
ودمت بكل خير وسعاده
من مواضيع : shady22222
11-05-2010, 02:24 AM
مسعين بالله
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shady22222
بجد الموت مصيبه كبيره
على الانسان الذى عصا الله عز وجل
فإذا كان الحب كذالك
فيبعد عنه الانسان افضل
وانا معاك فى الكلام اللى انت قولته
وبعدين موجود شباب اليومين دول
يتعرف على واحده ويقولها
ويقولها انا بحبك وتلاقيه بعد ما يسبها
يوقف معا واحده تانيه وهكذا
ونفس النظام فى البنات تلاقيها
تقول لواحد انا بحبك ومش عارف ايه
وتلاقيها عارفه غيره
المشكله مش ان الولد يعرف كذا بنت
لان ده عادى بس المهم انه يراعى ربنا
مش يروح يلعب بمشاعر كل واحده يعرفها
والبنات عادى لما تعرف كذا شاب
بس المهم انها تحدد العلاقه بينهم
وكما تدين تدان ولو بعد حين

وبجد تسلم ايدك مسعين
على الموضوع الجميل
فلك اجمل وارق تحياتى
على تألق الدائما
ودمت بكل خير وسعاده
كل هذا الحب
من الطيور
العلويه
الساكنه في القلوب
كنسيم الهواء العليل
علي القلب
النضير
رائع دائما يا شادي
واحشني موت
من مواضيع : مسعين بالله الحب هو الحل ( عيش اللحظه وعيش معانيها )
قال الحكيم وقلت
الحب هو الحل (حرية الفكر)
الفرق بين المنقول والمعقول
الجريمه اسمها حماس
11-05-2010, 10:58 AM
عاشقه البحار
 
عندك حق حازم
كلامك تمام بس هى مش زعلانه ولا حاجه
هى ربنا بيحبها انه سبها
صحيح الطريقه مالمه بس الحمد لله
انه انكشف
وربنا ان شاء الله هيعوضها عنه خير
على شان هى حبته بصدق
شكرا لك حازم على الموضوع
تحياااااااااااااااتى
من مواضيع : عاشقه البحار النساء السوريات هن الاكثر زكاء وحتراما وسعوديات الاكثر دلالا وخمالا
الصبر على المحن
ده الكلام الى بيدحك بيه الشاب على البنت (بدافع الحب)
تعالوا نعرف مميزاتنا وعيوبنا فى عيون الاخرين
المراه التى ابكى ملك الموت عندما قبض روحها
11-05-2010, 11:19 AM
محمود عبدالمجيد
 
متألق دائما حازم فى إختيار مواضيعك

ويا رب يجعل ميلادك عيد ويجمعنا سويا فى صحبة الحبيب صلى الله عليه وسلم
من مواضيع : محمود عبدالمجيد تعالو نجمع اهم صفات شريك الحياة 2010
ما عاد تفرق معى
الكذب و الحب
المصرى هو...............
الغربه
12-05-2010, 12:34 AM
مسعين بالله
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمود عبدالمجيد
متألق دائما حازم فى إختيار مواضيعك



ويا رب يجعل ميلادك عيد ويجمعنا سويا فى صحبة الحبيب صلى الله عليه وسلم
الله يا محمود عليك وعلي جمالك
تمس شغاف القلب دوما
تبكيني
وبكائي في دوحه حبك لذيذ
لانه
ما كان من القلب والعين
فمن الله
وما كان من اليد واللسان
فمن الشيطان
اخي دايما مرورك كريم
وانا عمري منساك
حتي لو لساني لحظه
ساب هواك
من مواضيع : مسعين بالله أعلم أهل الارض
الحب هو الحل ( عيش اللحظه وعيش معانيها )
لي في الارض ما ليس لله في السماء
هل نحن في مجتمع كافر؟
هل انت اله ام مخلوق؟(1)
12-05-2010, 12:39 AM
مسعين بالله
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عاشقه البحار
عندك حق حازم
كلامك تمام بس هى مش زعلانه ولا حاجه
هى ربنا بيحبها انه سبها
صحيح الطريقه مالمه بس الحمد لله
انه انكشف
وربنا ان شاء الله هيعوضها عنه خير
على شان هى حبته بصدق
شكرا لك حازم على الموضوع
تحياااااااااااااااتى
جميله طيبتك دي
اهي طيبتك دي هيه
اللي هتدخلك الجنه
القصه دي حصلت والله
بس مع واحده سوريه
واللي حبها كان مصري
اصل المثل بيقول
يا داخل مصر منك كتير
لو كنت حلو ..منك كتير
لو كنت شر .. منك كتير
من مواضيع : مسعين بالله سجل حضورك برؤيا صادقه اثرت فيك
علم اسرائيل يرفرف علي ارض مصر
قال الحكيم وقلت
الطاعه بين الصوم والصلاه
كل اشياؤنا رديئه
 

الكلمات الدلالية (Tags)
من, المنتدى, تنفي, عضو

أدوات الموضوع

الانتقال السريع

المواضيع المتشابهه
العاب حصريا : جميع اجزاء Gangstar مرفوعة باسم المنتدي شغالة 100%100

عضو توفي من المنتدي

الساعة الآن 01:54 PM.