xpredo script

العودة   نيو حب > المنتديات العامة > الحوار المفتوح
التسجيل

تخاريف صيام (عواطف مسروقه )

الحوار المفتوح

01-07-2010, 08:39 PM
مسعين بالله
 
تخاريف صيام عواطف مسروقه

القلب له احكام .. فيلم يحكي قصه عاطفيه لطالبة فى كلية الطب، فتاة يتيمة فقيرة تعيش مع جدتها فى حى بولاق، حيث يحبها أهل الحى ويساعدوها على تكاليف المعيشة وهى تحب زميلا غنيا من زملائها فى الكلية، لكنه لا يشعر بها أو يحس بعواطفها، وإنما هو منصرف إلى عبثه ، وتنجح الفتاة فى آثارة اهتمام زميلها، فيواعدها على اللقاء فى حديق الأسماك، وهناك تكتشف بأنه تراهن مع زملائه على الإيقاع بها، فتفر منه حزينة يائسة، لكن عاطفة الفتى التى بدأت هازلة عابثة تتحول إلى حب حقيقى، ويفلح فى استعادة ثقتها به، ويعرض عليها الزواج، وتأخذه الفتاة إلى بيتها، وتطلعه على فقرها، لكنه يصمم على الزواج بها، ويتحدث إلى أبيه المقاول الغنى، ويدبر الافاقين خطة لإفساد الزواج، وفى الحفلة يفاجأ الاب بأهل بولاق يقتحمون السراى، ، ويعرف أنهم أهل خطيبة ابنه ، فيطردهم، وفي النهايه يوافق على زواج ابنه من الفتاة من ابنه الثري .. الله علي الحب زمان .. عبد الوهاب كان بيقول : جفنه علم الغزل .. وسومه قالت : ياورد مين يشتريك وللحبيب يهدييييييه .. وعبد الحليم قال مواله : بامر الحب .. وقال كمان : موعود وديما موعود معايا بالجراح يا قلبي .. ولا بتهدي ولا بترتاح في يوم يا قلبي .. وشكوكو قال : من ناحيه قلبي ونار قلبي واد حبيب موت .. وحبيبي لو غاب يوم عني ارقع ميت صوت .. واحمد ادم قال : يا تحب يا تقب .. كل فنان له سمت خاص به .. مينفعش حد يظهر بلون ديكوري مغاير للحقيقه .. كل فنان له لونه .. الحب زمان كان جميل .. كان رائع .. لانه كان طبيعي .. مكنش لسه ظهر الشعر المستعار.. مكنش الحب تمثيليه .. لكن الان مع كارفور كسبان كسبان .. مفيش خساره في الحب .. وكل شيء مدروس .. وعندنا دروس خصوصيه في سرقه العواطف .. كان زمان اللص معروف ويقول انا لص .. تمام زي فيلم الغبي وانا
)الرومانسي الان مفروض يشيل حرف العطف ) سوري يا جماعه انا غلطت في اسم الفيلم هوا اسمه ( غبي منه فيه ) والاسطى دبش زهق من هاني زمزي وغباؤه .. وحب يطفشه ويقوله : ابعد عني وافضحني زي منتا عاوز .. كدا اهون عليا من العيشه مع غباء اهلك : نادي علي الجيران وقال يام شكريه انا حرامي .. يا حج متولي انا حرامي .. يا اهل الحاره انا حرامي .. ونادي علي طوب الارض وقالهم انا حرامي .. حتي نيلي كريم ( ساميه ) اللي دبش جوز خالتها قالها : روحي لخالتك قوليلها ان دبش حرامي .. وخالتك طالق كمان .. زمان كان الحرامي كدا .. ومجله سمير كانت ترسم للحرامي زي معين .. حتي الافلام كانت لما تعمل دور حرامي تلبسه لبس مميز .. وجميع الحراميه لابسين نفس اللبس .. ودا مكنش تمثيل , الحقيقه كانت كدا .. الدنيا كانت واضحه .. السرقه في النشر زي النشل .. وسرقه العواطف الثقيله زي سرقه المحفظه التقيله .. للاسف فيه شرطة مكافحة النشل .. لكن مفيش شرطه مكافحة النشر .. مع ان سرقه الكلام بيفكرني بسوق النخاسه .. كلامي هو انا جزء مني ..القران الكريم مقدس لانه كلام الله .. لا يستطيع احد ان يدس كلام علي الله .. لان الله حفظ كلامه .. ولان كلام الله عظيم .. تستطيع بنفسك ان تحكم .. وتقول هذا كلام الله ام لا .. والكلام التافه صاحبه تافه مثله .. سرقه الكلام هو بالضبط سرقه الاعضاء البشريه حديثا .. لانها مازالت موجوده .. او سوق الرقيق قديما .. لو قلت يا وليد كلام شاعر غيرك لحبيبتك من غير ما تقول ان ده كلام فلان .. لازم تعرف انك لص .. وانتي يا رشا لو قلتى كلام شاعره تانيه من غير ما تقولي ان دا كلام فلان .. لازم تعرفي انك سارقه .. في سوق النخاسه كانوا يسرقون الاجسام ولا يسرقون العواطف .. اما سوق النخاسه الرومانسي الان .. فاول شيء نسرقه هو القلب .. زمان كان فيه شاعر احب واحده وهي محبتوش لانها لم تره.. فكتب قصيده واعطاها لشخص اخر استطاع ان يقابلها .. فاحبت هذا الشخص من كلامه .. وتزوجا .. فلما علم صاحب الكلام .. لم ينزعج بل قال انا سعيد لانها احبت كلامي .. هذا الرجل ماهو الا صوره .. انا الذي احبتني .. انا الذي احبتني .. انا الذي احبتني .. وبما اننا في علم الصور والتزييف .. فلتذهب الجواهر عبر الرياح.. تماما مثلما يتعلق الانسان بغلاف علبه المجوهرات الابنوس الشيك .. وينسي الجوهره نفسها ..انا اسقط هذا الشيء علي منتدانا .. كلامك الساذج البسيط .. افضل بكتير من كلام شاعر كبير غير صادق .. انت مثله غير صادق لكنك بالاضافه الى الكذب فانت لص .. سرقت الكلام وسرقت العواطف .. وحبي لك سيكون لمن سرقت منه الكلام .. اما لو اشرت الي انه منقول او مما راق لي او اي ايماءه او اشاره .. فاننا سنعلم انك تحمل لنا معني الكلام لا نصه .. وانك اذا خطفت عواطفنا فانها فعلا لك وليست لغيرك
وهنديلك قلبنا ومشاعرنا ودقات قلبنا العنيفه وعليهم كمان بوسه حاره جدا .. لكن لو انت حرامي وانا حرامي يبقي مالك انت ومالنا ياقاضي .. وزيتنا هيبقي في دقيقنا وعلي راي المثل الطينه من الطينه .. القصه دي تكفينا
من مواضيع : مسعين بالله الرحمه العامه
علم اسرائيل يرفرف علي ارض مصر
ماذا قدمنا لله
الاضراب عن الكتابه
قال الحكيم وقلت
02-07-2010, 09:56 PM
مسعين بالله
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ولاء الفلسطينية
يسلمووووووووووووووووووووو ووووووو
نورتي الموضوع
تسلمي
من مواضيع : مسعين بالله أعلم أهل الارض
الرحمه العامه
الفرق بين المنقول والمعقول
ان اكرمكم عند الله اتقاكم
سجل حضورك برؤيا صادقه اثرت فيك
 

الكلمات الدلالية (Tags)
مسروقه, تخاريف, صيام, عواطف

أدوات الموضوع

الانتقال السريع

المواضيع المتشابهه
كلمات رائعه مسروقه من دفتر طفل ؟؟؟
الكومي بدأ تخاريف الصيام ويتحدث عن الشاطر وبلال
أمير عبد الحميد يكذب تخاريف العوادلى

تخاريف صيام (عواطف مسروقه )

الساعة الآن 01:02 PM.