xpredo script

العودة   نيو حب > المنتديات العامة > الحوار المفتوح > المنتدى الادبى > منتدى القصة
التسجيل

قصه تهتز لها المشاعر بدأت بلعبه و انتهت بمآساه

منتدى القصة

17-10-2012, 10:36 PM
medo
 
قصه تهتز لها المشاعر بدأت بلعبه و انتهت بمآساه


بدأ الحوار بينهم

هى: كل صحباتى مرتبطين و إحنا آخر إتنين مش مرتبطين و كل واحد فينا عايش من غير

حبيب


هو: اه .. مش عارف أعمل إيه ؟


هى: أنا عارفة .. تعالى نلعب لعبه


هو: لعبة إيه ؟


هى: تعالى نرتبط لمدة 30 يوم , أبقي حبيبتك فيهم و تبقي حبيبى فيهم لحد ما ال30 يوم

يخلصوا


هو: مممم , فكره حلوه و انا كده كده فاضى طول الفتره اللى جايه


اول مرة يخرجو :


دخلوا السينما لأول مرة مع بعض و مسكوا إيدين بعض و هما بيتفرجوا عالفيلم الرومانسى



ثاني مرة يخرجو :


راحوا شاطىء البحر و إتفسحوا هو وهى عاشوا وقت مميز في اليوم ده



ثالث مرة يخرجو :


عزمها عالسيرك و علي بيت الرعب وهى كانت خايفه أوى و حاولت تمسك إيده بس غلطت




و مسكت إيد واحد تاني و فضلت تضحك هي و هو عالموقف ده


رابع مرة يخرجو :


راحوا للعراف و سئلوه عن حظهم العراف قال لهم : حبايبى متضيعوش لحظه من حياتكم




و عيشوا حياتكم في سعادة مع بعض بعديها عين العراف دمعت و قال لهم إمشوا


خامس مرة يخرجو :


هى عزمته عشان يروحوا الهرم و إتفرجوا هناك على الخيل و هو بيجرى هى همست




ساعتها بكلام بس هو مسمعهوش


المرة السادسة :


ركبوا باص و بسبب الطريق المتعرج الباص عمل حادثه و مكان أول مره تبوسه عشان




إتجرح


و في اليوم 29 :


الساعه 11:27 p.m



فاضل 33 دقيقه و ال30 يوم يخلصوا



هو و هى قاعدين فى نفس المكان إللى كانوا قاعدين فيه من 30 يوم ساعت ما إتفقوا



يلعبوا اللعبه دى


هو : انا عطشان .. تحبى تشربىحاجه ؟


هى : شكرا .. يا ريت سفـن اب


هو : حاضر .. إستنينى مش حتأخر


20 دقيقة عدت لحد ما لقت واحد غريب بيكلمها


الغريب : إنتى صاحبة صاحب الرقم دا ؟


هي : اه ليه فيه إيه ؟


الغريب : سواق عربيه خبطه و هو في المستشفى حالته وحشه أوى


الساعه 11:57 p.m :


الدكتور خرج من غرفة الطوارىء و كان فى إيده إزازة سفـن اب و جواب



الدكتور : إحنا لقينا الحاجات دى معاه


قرأت الجواب و كان بيقول :


الجواب ده انا كتبته من كام يوم انا لقيتك إنسانه رقيقه و حلوه أوى و لقيت نفسى بحبك



بجد من غير ما أحس إبتسامتك اللى حبتها عمرى ما حنساها و كل حاجه حصلت بينا فى



لعبة ال30 يوم خليتنى أحبك أوى و قبل ما ال30 يوم يخلصوا أتمنى إنك تكونى حبيبتى بجد



لآخر يوم فى عمرى .. بحبك ..


كرمشت الجواب و دخلت غرفة الطوارىء و صرخت و عنيها كلها دموع :


مش عيزاك تموت انا بحبك فاكر يوم ما رحنا الأهرامات ساعتها انا همست بكلام إنت



مسمعتهوش انا كنت بتمنى ساعتها إننا نفضل مع بعض للأبد و نفضل مستمرين فى



اللعبه لآخر يوم فى حياتنا أرجوك متسبنيش حرام عليك متعملش فيا كده


ساعتها الساعه دقت 12:00 a.m :


قلبه بطل يدق و كانوا 30 يوم زى ما إتفقوا بالظبط


الحكمة من القصة


” أعطى كل المشاعر لمن تحب إجعله يشعر أنه أغلى من الدنيا لأنه عندما يرحل ستحزن



عليه أشد الحزن و سيكون وقت المشاعر قد فات أوانه


إذا كنت أغضبته إذهب إليه و أرضيه حتى لو كان رضاه على حساب سعادتك



إحتويه داخلك و ضمه إليك و حافظ عليه قبل أن يصبح ذكرى “



“اسعدوُا منَ تحبوُن قبلَ أنَ تبكوُا علىَ وُداعهم :’( “

من مواضيع : medo القصة الحقيقة لفتاة عمانية إتسخطت لحيوان لانها رمت المصحف
نصيحه فى قصه
قصه تهتز لها المشاعر بدأت بلعبه و انتهت بمآساه
 

الكلمات الدلالية (Tags)
مها, المشاعر, انتهت, بمآساه, بلعبه, تجلب, تهتز, قصه

أدوات الموضوع

الانتقال السريع

قصه تهتز لها المشاعر بدأت بلعبه و انتهت بمآساه

الساعة الآن 11:20 PM.