العودة   منتدى نيو حب > المنتديات العامة > الحوار المفتوح

الحب الحقيقي

الحوار المفتوح


05-01-2007, 10:49 PM
سندباد المصري
 
Post الحب الحقيقي

الحب الحقيقي

هل هناك فعلا ما يلقب بالحب الحقيقي

هل يستمر و يدوم


ككل أنواع العلاقات و الصداقات

ما أن يبحر في بحار الحياة

حتي يصطدم بصخرة الواقع و المسئوليات


هل هو حب يتحدى المشكلات


أم أنه مثل سفينة التايتانيك


سيغرق عند أول صخرة تقابله في ظلمات الحياة


هل هناك من يضحي دون النظر لما سيعود علية


هل هناك من يملك قلبا يحب كل الناس ولا يحوي اي كره لاي شخص


أسئلة كثيرة

و لما يصعب العثور على هذا الشخص

لما عندما نجده يختفي من أمامنا أو نخسرة بيدينا

لما قلة المعرفة بالحب هي سبب ضياع الحب


هل من مجيب

لقد طفت في دروب الحياة
و قلبي ينعى ما راّه
فقد ضاع حبة من يداه

و اليوم يبغى لقياه
فهل سيلقاه
أم سيلعب القدر لعبته
و يضيع من قلبي ضالته
بعد أن وجدها في متناول يده

لما دائما تسري الريح بما لا تشتهي السفن

أريد مجيب فقد مر من عمري جزء ليس بالكثير ولا بالقليل و لكني
في داخلي عليل

في داخلى حب صغير يبغى يطير
و لكن جناحية قطعهم سيف القدر
فسقط مترنحا تحت قطرات المطر
يبكي حبا تحت التراب قد إندثر

...................... سكت بكاء القلب و سكن المطر


و ما تبقى غير زكرايت حب و أثار دمع إنهمر أخفتة قطرات المطر

هل من مجيب هل هناك حب دائم في زمن كل عاشق فيه هائم
بلا طريق بلا رفيق بلا دليل

بلا أي زاد يعينة على وحدة الحياة .....................

و سكت القلم عن الكتابة

و سكت الدمع عن الإنهمار

و بقى القلب فيه الجراح لن تزول ..............


الحب الحقيقي
من مواضيع : سندباد المصري Zippo إسم نقش من نار
سؤال للبنات بس.......
مواقف مواقف مواقف كله طرائف (برضة للبنات هههههههه)
لو عندك الطوابع دي إعتبر نفسك غني يا باشا
الحب الحقيقي
06-01-2007, 03:53 AM
هبة الله
 
Thumbs up مشاركة: الحب الحقيقي

مشاركة: الحب الحقيقي

شكرا يا سندباد على المشاركه و احب اقولك ان الحب الحقيقي
موجود اكيد بس قليل

لان مباش اليومين دول فى حب اصلا يا جماعه اليومين دول اللي بتشفوه
و تحسوه مش حب ده احساس تانى رغبه مش حب

الحب لما يخاف عليكى من النسمه و تخافيه عليه من اى خطر او ضرر الحب
تنسي نفسك و تبيع راحت بالك فى سبيل اسعاد حبيبك

الحب التضحيه الحب مش مسك ادين و تمشيه على النيل
الحب مش كلمتين حلوين معسولين او قصيدة شعر
الحب اكبر بكتير

الحب مش كلمه بيتعرف من التصرف
هو ده الحب الحقيقي

ميتنسيش ابدا ابدا

الحب سعدتك فيه تشوف السعاده بعيون حبيبك و حتى لو
مكنتش معاه ميهمكش الا سعادته
ممكن تبيع سعادتك فى سبيل شراء سعادته

شكرا سندباد على الموضوع الرقيق
كما عودتنا دائما برقتك البالغه

مشاركة: الحب الحقيقي
من مواضيع : هبة الله يا سبحان الله طفل امريكي يريد زياره لبيت الله الحرام
اعرف عمرك فى الكواكب الأخري
تفسير الاحلام | تفسير الرؤيا
انواع القلوب
إذا وصلت لنهايه الرساله فانت انسان.......
06-01-2007, 06:04 AM
شمس المغيب
 
مشاركة: الحب الحقيقي

مفيش حب الحب ده اكبر كدبه بنعيش فيها نفسنا وفعلا زى ما قلت المسؤليات بتضيعه وبنرميه باينا وبعدين نندم عليه
من مواضيع : شمس المغيب المدينه الساحره
قولوا رايكوا بصراحه فى اعدام صدام
لونك المفضل يحدد علاقتك بزوجك ألوان ملابسك اختاري وقت ارتدائها!
كيف تعرف ان شخص ما يفكر فيك الان ؟؟!!!!
هل مازلت تحبني؟..
07-01-2007, 01:51 PM
سندباد المصري
 
مشاركة: الحب الحقيقي

مشاركة: الحب الحقيقي

شكرا على المرور
و على رأي المثل
جبتك يا عبد المعين تعني
لقيتك يا عبد المعين في التوهان

ههههههههههههههههههههههه

مشاركة: الحب الحقيقي
من مواضيع : سندباد المصري Zippo إسم نقش من نار
مواقف مواقف مواقف كله طرائف (برضة للبنات هههههههه)
الحب الحقيقي
سؤال للبنات بس.......
لو عندك الطوابع دي إعتبر نفسك غني يا باشا
07-01-2007, 04:34 PM
لولو
 
مشاركة: الحب الحقيقي

مين قال الحب الحقيقي مش موجود او كدبه؟
الحب مش كدبه الناس هي الي بتكدب
موضوع رائع ياسنسن
تسلم ايدك
من مواضيع : لولو أجمل وأروع وأحزن وأألم الكلمات
لغة الورد
~~~وقـع ولـو بكلـمه~~~(يرجى من كل الاعضاء الدخول)
أوراق جميله
ماهي علاقتك باسمك؟؟؟؟؟
08-01-2007, 12:06 PM
ام محمد2008
 
مشاركة: الحب الحقيقي

الحب موجود يا سندباد لكن بنسبة ضئييييييييييييييييييييللة جدا
يعني قرب ينعدم في الاجيال اللي جاية ان شاء اللهمشاركة: الحب الحقيقي مشاركة: الحب الحقيقي مشاركة: الحب الحقيقي
شكرا على الموضوع
من مواضيع : ام محمد2008 مشغولون؛ بلا مُهمّة!
كلمات ولحظات
(اختبار نفسي بالصور )
ما الفرق بين الثقة بالنفس والغرور ؟ ادخلوا واكتشفوا
أيها القلب افتح بابك للحب
09-01-2007, 01:51 PM
سندباد المصري
 
Unhappy مشاركة: الحب الحقيقي

مشاركة: الحب الحقيقي
للأسف هوه موجود لكن مش عارفين نحافظ عليه

مشاركة: الحب الحقيقي
من مواضيع : سندباد المصري الحب الحقيقي
سؤال للبنات بس.......
مواقف مواقف مواقف كله طرائف (برضة للبنات هههههههه)
Zippo إسم نقش من نار
لو عندك الطوابع دي إعتبر نفسك غني يا باشا
13-01-2007, 12:22 PM
cinderilla_girl
 
مشاركة: الحب الحقيقي

هههههههههههههههه موجود سندباد بس زي مامولة قالت ضئيل جدا
من مواضيع : cinderilla_girl بجد حرام
هيعجبك
ظاهرة غريبة تسئ للبنات خشي يا بنت وردي كرامتك والولاد برض ههههه
حد يقولي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
14-01-2007, 01:40 PM
اصحاب ولا بيزنس
 
مشاركة: الحب الحقيقي

علي ماعتقد انك صعب تلاقيه لانه ضاع في مشاكل الحياه والانسان
من مواضيع : اصحاب ولا بيزنس ااسمعونا؟؟؟؟؟؟؟؟؟ عايزين نتجوز؟
ما هو المقابل
ايهما اصعب ولماذا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نصائح لي البنات والشباب
هيه نعمه ام نقمه
 

الكلمات الدلالية (Tags)
الحب, الحقيقي

أدوات الموضوع

الانتقال السريع

المواضيع المتشابهه
حبيبك الحقيقي
معلومات عن المطربين والممثلين العرب
الصديق الحقيقي
الصديق الحقيقي ... معنى الصداقه
كيف تعرف صديقك الحقيقي

الحب الحقيقي

الساعة الآن 11:43 PM