العودة   منتدى نيو حب > المنتديات العامة > الحوار المفتوح

بحبك يا حمار

الحوار المفتوح


08-12-2007, 05:47 PM
رومانسيه منسيه
 
Bye بحبك يا حمار

أغنية ^ بحبك ياحمار ^


كلماتها تقول: ((بحبك يا حمار.. ولعلمك يا حمار... أنا بزعل أوي لما... حد يقول لك يا حمار يا حمار
... يا عم الحمير كلهم على الطرب عينهم...لابس حزام بدل اللجام.. وبترقص بلدي ورومبا
وعليك رفسة إنما إيه... وبتفطر شاي وباتيه... وأيس كريم بدل البرسيم.. وبدال التبن مربّى))


تتميز هـذة الاغنية عن سابقيها.. انها تحت رعاية منظمة حقوق الحيوان

وحقوق الطبع مسجلة للسخافة الهابطة في هذا الجيل

في السابق كنا نسمي هذة الاغاني بانها طرب محششين

اما الان فالساحة تعج بالنهيق والصرخ

لا اعرف مدى هذا التخبط الشاذ في الاغاني العربية

واستغرب حقيقة هذا الشغف بالحمار والانبهار بهذة الثقافة الحيوانية

والغريب ان الاغنية الان تحتل اكثر الاغاني طلباً

وماهـو سبب التغيرهذا..!! هل المستمعين ايضاً يحملون هذا الشغف

الكل يركض ليسمع الحمار ويصور مع الحمار ويتلذذ (ببوس خشم الحمار)

وليمدح نفسة بانه حمار لانه ينساق مع تشبية... الحمار الذي يحمل الاسفار

اسف على اللفظ

الصدمة اني ابحث عن تحليل لهذة المغالطات هل نحتاج لعصاة لنعرفهم قدرهم

ام نحتاج الى الجزرة لكنون اكثر رأفة مع هؤالا الناس

هـذا هـو انهيار الكلمات في السفالة والانحطاط



الصورة والمنظر تقول: ان هذا هو طموح شريحة من المجتمع العربي

لا احد يعترض ويقول: في اغنية الارض تتكلم عربي وتتكلم زيتون

وفق معطياتي ان الارض اصبحت تتكلم لغة الحمير

وصدق المثل الي يقول:

لكل داء دواء يستطب به إلا الحماقة أعيت من يداويها

لم احسن التدقيق لسبب اني:

احمل داخلي ذلك الحزن العميق لحالنا وحال هذا الخلل النفسي..!!

هل الورود والازهار والنخلة..والغزال والمها والطيور المغردة انقرضت...مع الديناصور

ام ان الاغنية هي دعوة للنهيق.... والرفس... ودقي يامزيكا وخلاص

وعلي صوت الصخب المرتفع لكي نتناسى و ننسى صرخة الحق..واستشهاد الابرياء

من زمن البرتقالة الى زمن الحمير...و مصطلح فن الوقاحة

اعـرف اني سببت بموضوعي هذا:
ازعاج صاخب... لايترجم لا في العقل ولا كـ فكرة

وتظل في القلب قرحة لن تندمل...
مع وجـود هذة الشريحة المزيفة والقابعـة في اللاأخـلاق


أسمع أراءكم بصراحة
من مواضيع : رومانسيه منسيه سوف اكتب أحقادي على الثلج , لكي تذوب مع طلوع الشمس
بمنتى البساطه ...... الخيانه
سر دبلة الخطوبة
هل تعترف
عندما تخون هل انت مستعد للاعتراف
08-12-2007, 06:02 PM
MOHAMED BASHA
 
رد: بحبك يا حمار

كلامك للاسف سليم ميه فى الميه يا رومانسيه
وانا بقول للاسف لان فعلا ده بقى واقع
مفيش طرب صح ولا كلمات ولا الحان سليمه للغناء
وكله زى ماقولتى دوقى يا مزيكا وخلاص
اى كلام بيتقال واى الحان بتتعمل واى ناس بتسمع وخلاص وزى ماتعرفى عن شعوبنا بتحب الموضه وبتحب تقلد وخلاص بدون تفكير فى اى شئ للاسف
وطبعا مثل تلك الاغانى بقيت موضه والكل بقى غاويها
فين عقلنا فين حضارتنا فين تفكيرنا فين فين فين فين ...........
كل اللى اقدر اقوله دلوقتى

ربنا يسترها علينا وعلى الناس اللى جايه بعد كده


تسلمى لموضوعك الجميل يارومانسيه ومناقشتك لقضيه هامه ذى دى
وفى انتظار جديدك ان شاء الله






تحياتى
من مواضيع : MOHAMED BASHA عبــــــــــــــــرة ............... تـــــدمع لهــــا العـــــين
جديد × جديد
يعنى ايه كلمه طزززززززز ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
اعلانات اعلانات اعلانات كل شوية اعلانات !!!!!!!!!!!!!!!!
من فضلك ... زد من سرعتك في القراءة .. لكن كيف ؟!!!!!!!!
08-12-2007, 09:19 PM
rock
 
رد: بحبك يا حمار

كلامك كويس بس يسلام لو نيب الاغانى خالص ونبطل نسمعها هنحس براحه انا كرهت الاغانى من بدايات الالفيه لمجرد احساسى ان كل مطرب عندو عقدة نفسيه يغنلها ويتعب الناس معاة الى يغنى للندم والفراق على ايه مش مستهله الواحد كان بيسمع علشان يفرفش نفسه مش يعقد نفسه مع المطرب هيه نقصه كفايه الى الناس عيشاة بدل ميقدمو حاجه تخفف لا يقدموا الى يزود الحزن لما الناس بقت بتسمع التفاهة وبس اسف جدا للاطاله وتسلم ايدك على الموضوع
من مواضيع : rock كلمات كانت بالامس موجوده.. واليوم أصحبت شبه معدومــة
ثلاث كلمات انجليزية احزرهم
الحياة كوب شاي
هل تعلم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انواع النساء
08-12-2007, 09:43 PM
رومانسيه منسيه
 
رد: بحبك يا حمار

شكرا على مروركم
من مواضيع : رومانسيه منسيه مكالمه تجرح اوووووي
خاين ولا
خمسة خنازير يجرون أمرأه عربيه
::وتبقى صديقي::
يا سبحان الله
09-12-2007, 01:55 AM
MOHAMED BASHA
 
رد: بحبك يا حمار

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hosam رد: بحبك يا حمار
الموضوع بسيط حمار غنى سمعه حمار انتاجله الاغنيه وقدمهوا للحمير ونالت اعجابهم الى شايف نفسه مش حمار مسمعشى الاغنيه

ههههههههههههههه
فعلا يا استاذ حسام
حضرتك جبت المفيد وهو ده فعلا الرد المناسب
من مواضيع : MOHAMED BASHA اعلانات اعلانات اعلانات كل شوية اعلانات !!!!!!!!!!!!!!!!
من فضلك ... زد من سرعتك في القراءة .. لكن كيف ؟!!!!!!!!
يعنى ايه كلمه طزززززززز ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
هام جدااااااااا كيف تختار الزوج والزوجه
جديد × جديد
09-12-2007, 02:25 AM
super_H
 
رد: بحبك يا حمار

الاغنيه يا حسام ويا رومانسيه ويا محمد احنا بنسمعها فى كل ته غصب عنننا
فى التاكسى
فى الشارع
والمصيببه انها بقت فى الافراح
ولو زى ما بتقولى يا رومانسيه
اغانى هبطه وغبيه ولهاش معنى
فين الغنى الصح
مفيش وادام مفيش يبقى الناس مش فاضيه تدور على الصح
عايزين حاجه سريعه وبيتهايئلى ان نغم اغنيات سعد وامثاله
هو اللى ماشى مع العصر
وبالنسبه لرأيك يا روك ان كل واحد عنده عقده
يجى يطلعها علينا فانا معاك
وكل واحد مستحلى شكله بيطلع يعمل فيديو كليب وبيفرقع ويكسر الدنيا
الكلام ده غلط ميه فى الميه
لو المطربين غنوا غنا صح
يعنى ميكنش يعقد يكون كلماته جميله والحانه عصريه
هيدم على حمله التلوث السمعى اللى عملوها
المغنين نص كوم دول علينا
من امثال سعد
ريكو
بعرور
كاريكا
شعبولا
عمده
وسلطان
وناس ملهمش عد ولا حصر
كل يوم بيطل واحد فرحان بالزوميره الللى فى زوره ويقعد يزمر فى ودانا واحنا اخدنا على الرتم السريع ده
وطبعا انا مذكرتش ولا مغنيه بنت
لان لحد انهارده مش فاكره مين الللى طلع من يوم او اتنين كل خمس دقايق بنسمع اسم جديد
انا بقول اننا عاوزين
غنا وطرب ومش تقيل
حاجه تتناسب مع العصر
وتكون كلمتها تليق بان اى حد يقدر يسمعها
مش العيال البيئه الطحن
من مواضيع : super_H ماذا تفعل حينما تشعر بالغضب الشديد
دون ان تشعر يسرق ايميلك منك ويخرب جهازك لمجرد انك وافقت اضافه شخصاسمه؟؟ هام جدا جدا
تحب تكتب اهداء لمين واشمعنا الشخص ده بالذات ارجو التثبيت
اوصف فتى او فتاه احلامك
لو انت مصرى وحد بعتلك الرساله دى تقول ايه
09-12-2007, 05:25 PM
عماد 24
 
رد: بحبك يا حمار

انا هذا الموضوع كان على بالي وكنت احب اكتب عنة
اشكرك جدا وكلامك صحيح وكل ماقلتية واقع
طبعا الحمير تعرف بعضها وتحب بعض كمان على شان كذا تغني لتعبره عن حبها
واكيد لهامعجبين من الحمير كثير
تسلمي اختي
من مواضيع : عماد 24 ♥درس مـــن فــراشـــة
الحمد لله على السلامة عاشقة مصطفى قمر قولوا معي....
ليش عرست عليا؟!
لون الشفاه يدل على وضعك الصحى ؟؟
معلومات عن المرأة
09-12-2007, 11:35 PM
عاشقه محمد عطيه
 
رد: بحبك يا حمار

هههههههههه
شكرا على الموضوع
فعلا كلمات تافهه واغنيه ومطرب ...........
بس لما غنى بحبك يا حمار انتم سمعتوها من غير ما تشوفوا الفيلم

الفيلم انه الحمار انقذهم بعد ذلك غنى له بحبك يا حمار
تقبلوا مروري
من مواضيع : عاشقه محمد عطيه متى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومتى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
3- برج الحوت
الابراج نبدأ (بالجدي )
اجمل دمعه ......... برجاء الدخول
الابراج نبدأ (بالجدي )
12-12-2007, 01:26 AM
رومانسيه منسيه
 
رد: بحبك يا حمار

انتي اكيد يا عاشقه محمد عطيه بدفعي عن الفلم عشان محمد عطيه كان موجود ولا ايه شكرا على مروركم كلكم وبتهيقلي لو جيلنا دلوقت بقى بحبك يا حمار امال الجيل الجاي حيبقى ايه ربنا يستر
من مواضيع : رومانسيه منسيه كل واحد يدخل يكتب جنسيته و يكتب ما هو أجمل شيء في بلده برأيه .
انا بجد حيرانه
سؤال حير شعوب العالم
يا سبحان الله
حين يغدر بك الاصدقاء
12-12-2007, 07:32 PM
عاشقه محمد عطيه
 
Eyelove رد: بحبك يا حمار

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رومانسيه منسيه رد: بحبك يا حمار
انتي اكيد يا عاشقه محمد عطيه بدفعي عن الفلم عشان محمد عطيه كان موجود ولا ايه شكرا على مروركم كلكم وبتهيقلي لو جيلنا دلوقت بقى بحبك يا حمار امال الجيل الجاي حيبقى ايه ربنا يستر

ههههههههههههه لا وعلى فكره دور محمد عطيه في الفيلم كانت متناقد مع ادوار الباقيه وشخصيه غير
انا اصلا ما بحب سعد الصغير وقلتلك انها اغنيه تافهه بس قصة الفيلم غير
من مواضيع : عاشقه محمد عطيه 3- برج الحوت
متى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومتى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
كيف نتعامل مع بعضنا في المنتدىارجو من الجميع الدخول ((ارجو التثبيت ))
المشاهير وابراجهم
ماذا تفعل عندما تقف وجها لوجه امام الذي دمر حياتك
14-12-2007, 08:51 AM
super_H
 
رد: بحبك يا حمار

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عاشقه محمد عطيه رد: بحبك يا حمار
هههههههههه
شكرا على الموضوع
فعلا كلمات تافهه واغنيه ومطرب ...........
بس لما غنى بحبك يا حمار انتم سمعتوها من غير ما تشوفوا الفيلم

الفيلم انه الحمار انقذهم بعد ذلك غنى له بحبك يا حمار
تقبلوا مروري
يبقى انتى اللى مشفتيش الفيلم يا عشوقه بقى
الحمار معملهوش حاجه هو من فرحته انه فك الحديد غنى للحمار
بس انا بقول ان الفيلم مش وحش
الفيلم قصه ملهاش معنى اى نعم
لكن كومديته احسن من كركر
كتييييييييييييييير

من مواضيع : super_H النمل اذكى من الانسان ادخل وشوف بنفسك
#### اى موضوع فى قسم الحوار المفتوح منقول من منتدى اخر سيتم حذفه ####
هل انت غيــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــور
امتحان للعضاء الجدد والحاليين اللى هيجاوب هديلوا جنيه ونص يلا ان شالله مع عن حد حوش
كلمه نستخدمها ولا نعرف معناها الحقيقى استغفر الله العظيم
12-05-2008, 10:05 PM
m+m
 
فعلا شي محزن ياالغاليه هل هو السبب من اللمغنيين او السبب من اللي بيسمعوا هاذي التفاهات ولكن نضل نقول بان هناك حس موسيقي
من مواضيع : m+m اهداء الى منتداي الغالي
you have gote mail .............
أعترافات .........
بئر الامنيات
أنا وأبي ......
 

الكلمات الدلالية (Tags)
بحبك, دمار, يا

أدوات الموضوع

الانتقال السريع

بحبك يا حمار

الساعة الآن 01:05 AM