xpredo script

العودة   منتدى نيو حب > المنتديات العامة > الحوار المفتوح

خيانه صديق لصديقه (قصتى مع اقرب الناس لى )

الحوار المفتوح

20-10-2008, 12:51 AM
pop.sapry
 
الله معاك فى الحزن اللى بقلبك
بس لازم تعرف مش فى حد فى الدنيا كله يستهل لحظة حزن
لان مش فى اخلاص ولافى الحب ولا الصداقه ولاحتى الاخويه
معلش
صدقنى مش فى حد يستاهل
انا انجرحت فى الحب الاول
واول صديقه لي بعتنى بردك

ودلوقتى انا مابقتش احب حد ولا يبقا ليه صديقه
وحده بس ليه ناس كتيييييييييير
علشان لما حد يبعنى مش احس بى
صدقنى علشان تعيش لازم تعمل كده
متحبش حد

انا اسفه علشان انا طولة عليك مووووووووووووووت

تقبل مرورى

القلب الحزينNONO LOVE
من مواضيع : pop.sapry
20-10-2008, 05:24 AM
ملاك العشق
 
انا مررت بنفس تجربتك تقريبا ولكن فضلت الانسحاب ولاحتفاظ بما تبقى من ذكريات جميلة ومن دون تجريح صديقتي ولايام كفيلة والحمدلله على نعمة النسيان تخفف الالم والجراح قليلا تقبل مروري
من مواضيع : ملاك العشق التفاؤل واستخدام نقاط القوة يمنحان السعادة
الصلاة تمنح العقل والنفس والروح الطاقة والأمل
أمور يجب تجنب وضعها على الـ"فيسبوك" لضمان الخصوصية
الحزن والحرمان وتأثيرهما النفسي
اختبار (((أي نوع من المتلاعبين أنت؟؟؟)))
20-10-2008, 03:03 PM
mizooo0
 
اشكرك جدا يا pop على ردك وفعلا لازم الواحد يصاحب ناس كتيره فعلا بس اكيد مش هيبقى كل اسرارك عندهم كلهم اكيد فى ناس هتحبيها اكتر

وشكرا ليكى يا ملاك على ردك وتحياتى لكى
من مواضيع : mizooo0 مـــأَســــــــــ new7ob ـــــــــــنـجـر
انت من المنصوره او كليتك هناك اذن انت المطلوب
لنجدة اخونااا فى غزة... الى كل من يريد ان يساعد غزة ..مرحبا به ..@
قلوب هادئة تصرخ بصمت, تعالى وانت تعرف
ادخل طلع بطاقة حب جديد انت لسه مادخلتش
20-10-2008, 05:01 PM
maha_mickey
 
هاي يا جميل..كتير القصة متعبة و مالمة ..فمن الصعب ان تكتشف ان صديق عمرك خاين او اناني او اي صفة انت لا تحبها ..شئ صعب انك تجد نفسك وحيد بلا صديق . وان تجده يبيع امامك عشرت العمر في لحظة ..في غمضة عين ..او انك تجد نفسك بعد ان طال بك الزمن مع صديق انت مخدوع فيه ..
انا حسيت بكلامك كتير و فعلا قد ايه انت تعبان من الموضوع ده..بس الانسان مش بيتعلم في الدنيا ببلاش ..فعلشان تتعلم لازم تدفع ..اه الا انت دفعته كان غالي اوي عليك ..بس تاكد انك مش هتقع في الغلط ده مرة تانيه ..
من وجهة نظري انك لا تحاول التعامل معه و ان تعاملة مثلما يعاملك ..و انا عارفة ان ده صعب ..بس انت مش غلطت فيه او عملت فيه حاجة ممكن تتعبه او تضايقة ..و انك تنسه و لكن تتذكر كل ما هو جميل له ..و هو عندما يشعر بانك لست موجود سوف يبحث عنك .اذا كان صديق كويس ..و عليك طبعاا ان تبحث عن صديق غيره .مع الاحتفاظ بان اسرارك ملك نفسك انت فقط ..اكيد سمعت عن المثل الا بيقول : الا بيخرج بين اتنين مش يبقي سر ..اتعلم ما هما الاثنين ..هما الشفتين ..احتفظ باسرارك بين ضلوعك و لا تخرجها لاحد مرة اخر ..
انا اسفة اذا طال مني الكلام و لكن الموضوع مالم جداااااااااااا..و ربنا معاك ..
و اعلم انه هو الخاسر لانه خسرك انت ..و لكنك انت لم تخسر شئ لانه لايستحق ..مع الاعتزار له ..
و شكررااا
من مواضيع : maha_mickey اصعب لحظات الحياه
خالص جداااااااا(للمصريين)
ماذا تفعل؟؟ إن ضل بك الطريق..
الحب و الحياه...لغز؟؟؟
اتكلم من قلبك_ادخل علشان تعرف كل عضو بيفكر ازاي_وتتكلم معاه بصراحة_ وتعرف حزنه و فرحه
21-10-2008, 03:34 PM
mizooo0
 
ردك رااااااائع والله يا مها وفعلا من كلامك انتى حاسه بيا جدا

وانا هعمل بنصيحتك دى بس فعلا بعد كده لو اتصاحبت على حد برضو مش هيكون زى صديق عمرى والى يعتبر زى اخويا

ومش ممكن انسى فعلا الايام الجميله الى عشناها سوا


وفعلا انا مش غلطان وانا مش بعته زى ماهو بعنى لواحد لسه متعرف عليه


وفعلا الانسان مش بيتعلم ببلاش



وشكرا جدا يا مها على ردك تسلمى يارب
من مواضيع : mizooo0 متى انشأ نيو حب لكى نحتفل بعيد ميلاد المنتدى؟
لنجدة اخونااا فى غزة... الى كل من يريد ان يساعد غزة ..مرحبا به ..@
خيانه صديق لصديقه (قصتى مع اقرب الناس لى )
ماذا عن قسم الاغانى فى رمضان سؤال يطرح نفسه(موضوع مهم)
قلوب هادئة تصرخ بصمت, تعالى وانت تعرف
26-10-2008, 05:06 PM
أسيرة الحياة
 
بس انا عاوزه اقول انت حاول لو مره اخيره شوفو. انا حصلت معي كدة انا حاولت اعرف هى ماله بس هي ما حبت تحكي واكتشفت بعد ما حاولت معها انو في حاجه انا عملتها من دون اقصدى بس هي فهمتها بشكل خطا وفي اخر عاوزه اقول حاول كمان مره واعرف شو مالو بس ما تخلي يزعل اذا ما صراح خلص ابتعد عنو اذا هو بدو
من مواضيع : أسيرة الحياة معانى فى الحياة
هل سأحب يوما
الامل .....
أين,,,,,الوفاء؟؟؟؟؟
الجروح
26-10-2008, 08:52 PM
hhohhh
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mizooo0
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته


اصدقائى واحبائى فى الله


احكى لكم اليوم قصتى مع اقرب الناس ليا وهو صديق عمرى و الذى كان يعتبر اقرب الناس الى وهو صديقى (ح)


فى البدايه



بدأت الداقه منذ حوالى سن الخامسه ونحن فى سن صغير جدا

وكبرنا سنه بسنه مع بعض وكنا لا نفارق بعضنا الا عند النوم

وعندما وصلنا الى سن الجامعه ودخلنا الجامعه مع بعض حصل ما لم اكن اتوقعه

فى بدايه الامر كنا كأكثر من الاخوه يحكى ليا اسراره ومشاكله وانا كذلك واكثر وكنت اعرفه اشياء اخفيه عن كل الناس الا هو

فبدأنا العام الدراسى مع بعض وفجأه تغير الحال تمام 180 درجه فصديق عمرى بدأ يتهرب منى وانا اعرف انه يتهرب منى ولكن لا اعرف السبب وكنت الاحقه فى كل مكان وعندما اواجهه بالسبب يقول لى ان مفيش حاجه وانا اعرف انه اصبح بعيد عنى تماما ولا اعرف السبب


وكنت اتحمل على نفسى الكثير والكثير لكى ارضيه مع انى لم اعرف ما السبب وراء كل هذا وللاسف كان لايجيبنى

وكان ايضا يتهرب منى ويبعد عنى كثيرا جدا وعندما نرجع نكلم بعض زى الاول اجد ان كلامه كله سخريه وعندما اطلب منه ان اعرف السبب كان يتهرب منى ويبعد عنى


وهذه المشكله بدأت ايضا عندما قابل شخص ما واتصاحب عليه وعلى ما يبدو على رأى المثل (لقى احبابه نسى اصحابه ) وكنت لا اجد سببا ليعاملنى بهذه الطريقه وكأنه يقول لى ابعد عنى بس هو مش عاوز يقولها فى وجهى


بس تصرفاته تقول هكذا


وفى الاخير


يفشى اسرارى لصديقه الجديد ويحكى معه عن كل الاسرار التى كنت احكيها له


وانا الان لا افشى اسراره كما يفعل لاننى كنت اعتبره صديق بل اكثر من صديق ولاكن للاسف لم يعد صديقى الذى نشأت معه منذ سن الخامسه

وفى النهايه


اقول لكم كيف اتصرف مع هذا الشخص وكيف اعامله بعد كل هذا

او ان اجد شخص اخر صديق يكون بمثابه الصديق الصدوق
بس انا والله زيك ويمكن بقى فى حبى لصديقتى اكتر فى تضحية بس صدقنى هى فترة وهدعتى لانة هيلف وهيرجعلك تانى المهم انتا متتغيرش وعاملة فى الله اختك هدير
من مواضيع : hhohhh
26-10-2008, 10:23 PM
sakeregypt
 
مش عارف اقولك ايه بس كل اللى انا عاوز اقوله
ياريت ليه صديق مثلك
اعتبرنى اخوك محمد فاروق صقر ودا اسم الشهره وياريت نتعرف اكتر

يٌمنع وضع أرقام هواتف في المنتدى..
من مواضيع : sakeregypt
29-10-2008, 01:14 PM
ner55
 
الرد على الموضوع



الرد على الموضوع

تم تحرير المشاركة...
من مواضيع : ner55
29-10-2008, 02:34 PM
hazem141414
 
اوعى تروحله تانى هو هيجيلك وهيعتزرلك عشان انت مزعلتوش خالص منك فانت متتغضش على كرمتك
من مواضيع : hazem141414
29-10-2008, 03:07 PM
drabdulrahman
 
يا سيد mizooo يجب أن نعلم كلنا أن من المعجزات السبع هي وجود الخل(الصديق ) الوفي - فيجب عليك بعد ما أحسست منه الغدر أن تبتعد عنه ولا تأتمنه على أسرارك لأن النبي (ص) سئل : من أحق الناس بصحبتي فقال للشخص الذي سأله أمك وأعادها ثلاث مرات ثم في الرابعة قال أبوك
من مواضيع : drabdulrahman
29-10-2008, 06:17 PM
fifi_elwakeal
 
دي أول مشاركة ليا في المنتدي كلة و يسعدني أن أنا أول توقيع يكون ليا
يكون علي موضوع لو أوي كدة
بص يا ميزو هو الموضوع ده إلي حد ما حصل ماعايا
بص انت رحتلة و واجهتة علشان تعرف هو بيتهرب منك ليه و عملت كل اللي عليك
علشان تحاول علي قد ما تقدر أن أنت تحافظ علي الصداقة اللي من سنيييييييين
و بجد مادام أنت عملت كل اللي عليك و قابلت الاساءة بالحسني و هو مراداش منك أي حاجة
يبقي تسيبة و تبعد عنة علشان هو مقدركشي و لا قدر صوبية السنين ديه كلها
و اللي يقدرك قدرة و اللي عاوز يسيبك أبعد عنه

و ممكن صاحبك ده علشان شايفك قريب منة عالاطوووول زاي ما فهمت منك و ماعاه في كل مكان
و علشان شايفك مخلص له و مش ناوي في يوم من الأيام أنك تبعد عنه فمصاب ناس غيرك بقلب جامد كدة
يعني مطمن ان انت مش ناوي انك تسيبة أو تبعد عنة

بس بجد صدقني و الله أنت لما تبعد عنة حيحس بقيمتك بالنسبالة بجد
و لو جه في يوم و أصابة اللي ماعاه دول زعلوه حيفتكرك
و طيعا يعني عشرة أكتر من عشر سنين مش زي عشرة سنة ولا حاجة
بجد بجد حييجي يوم و هيعرف قيمتك و الله و عمرة ما ينساك

و مع السلامة بقي علشان أنا طولت أوي أوي
و انشاء الله انشاء الله ترجعوا أصاب و أكتر من الأول كمان
من مواضيع : fifi_elwakeal
31-10-2008, 02:08 PM
عا شق بحب
 
jfkkfjfjjfhhfh
من مواضيع : عا شق بحب
 

الكلمات الدلالية (Tags)
(قصتى, مي, لصديقه, مع, الناس, اقرب, خيانه, صديق, قصتي

أدوات الموضوع

الانتقال السريع

المواضيع المتشابهه
حكم استخدام مكبرات الصوت فى الآذان و إقامة الصلاة بالمساجد

خيانه صديق لصديقه (قصتى مع اقرب الناس لى )

الساعة الآن 03:22 AM.