العودة   منتدى نيو حب > المنتديات العامة > الحوار المفتوح > المنتدى الادبى

صندوق الحواديت

المنتدى الادبى


06-11-2008, 01:51 AM
no_wonder
 
صندوق الحواديت

عندى صندوق...صغير
مسحور سحرة... يحير
ييجى نص متر فى ربع...!!!
صندوقى فيه رسوم....
على كل شكل ولون...
فيه كل...وأى قصة...
بخيال جرىء مجنون...!!!
وبابه لونه ذهب...
يفتح عند اللزوم...!!!
ادخل صندوقى... اتوه...
اطفال ورود...وخيول
وبنات زى القمر....
على كل شكل وجنس...
وهناك فوق الشجر...
حورية بعيون جميلة...
ده ولا فى خيال انسان ...
ولا حتى فى الف ليلة...!!!
وخرجت من صندوقى...
فرحانة مش عايزة افوق
قفلت بابه الذهبى...
باب صندوق الحواديت...
اللى عليه رسوم...
على كل شكل ولون...!!!
الباب شبك فى قميصى...
وقع الصندوق واتهز...
واتلخبط لخابيط...!!!
فتحت باب صندوقى...
خايفه عليه من الكسر...
اطمن عل الحواديت...!!!
ببص من بعيد...
شجر فران...بقرون...؟؟
وقط ماشى على الحيط...
وغيطان مزروعة سحاب....
ده وهم ولا جنون...؟؟؟
ولا انا احوليت...؟؟؟
جريت على البنات...
اطمن على اللى فات...
لقيت تلات قمرات...
بسمة من غير هموم...!!!
حمدت ربى عليهم...!!!
قربت سألت سمرة...
ايه اسمك يا شاطرة...؟؟؟
ردت بصوت خشن...
سيد ودلعى...شوق...!!!
وجريت على واحدة تانية...
بصيت فى وشها ثانية...
لقيت شنب ودقن...
بحلقت اوى من الخضة...!!!
خرجت وانا مدهوشة...
وبصدمتى مرعوشة...
نسيت باب الحواديت...
من لخمتى...بالفطرة...
خرجوا ولاد الايه...
اقصد بنات الايه...
ماعرفش هما ايه...
بالزيطة والتنطيط...
والدهشة مالية وشى...
سامحينى يادنيا طاهرة...!!!
دول غلطتى...انا
ولو شفتوا يوم صدفة...
ولد شعورة طوال...
او بنت مسترجلة...
لا متخافوش...
دول مش وحوش...
ولا جنس تالت حتى...
دول بس جم...غلطة...
من عند صندوقى...
ييجى نص متر فى ربع...
اللى عليه رسوم...
على كل شكل ولون...
صندوقى.......
صندوق الحواديت...!!!
من مواضيع : no_wonder مــســابــقــة الــقــســم الأدبــي ....( المسابقة الثقافية ) ...
رحال...بلا دفء...!
مصر الامان
صندوق الحواديت
خاتم سليمان
06-11-2008, 02:30 AM
فوزى99
 
فتحت باب صندوقى...
خايفه عليه من الكسر...
اطمن عل الحواديت...!!!
ببص من بعيد...
شجر فران...بقرون...؟؟
وقط ماشى على الحيط...
وغيطان مزروعة سحاب....
ده وهم ولا جنون...؟؟؟
ولا انا احوليت...؟؟؟
جريت على البنات...
اطمن على اللى فات...
لقيت تلات قمرات...
بسمة من غير هموم...!!!
حمدت ربى عليهم...!!!
قربت سألت سمرة...
ايه اسمك يا شاطرة...؟؟؟
ردت بصوت خشن...
سيد ودلعى...شوق...!!!
وجريت على واحدة تانية...
بصيت فى وشها ثانية...
لقيت شنب ودقن...
بحلقت اوى من الخضة...!!!
خرجت وانا مدهوشة...
وبصدمتى مرعوشة...
نسيت باب الحواديت...
من لخمتى...بالفطرة...
خرجوا ولاد الايه...
اقصد بنات الايه...
ماعرفش هما ايه...
بالزيطة والتنطيط...
والدهشة مالية وشى...
سامحينى يادنيا طاهرة...!!!
دول غلطتى...انا
ولو شفتوا يوم صدفة...
ولد شعورة طوال...
او بنت مسترجلة...
لا متخافوش...
دول مش وحوش...
ولا جنس تالت حتى...
دول بس جم...غلطة...
من عند صندوقى...
ييجى نص متر فى ربع...
اللى عليه رسوم...
على كل شكل ولون...
صندوقى.......

صندوق الحواديت...!!!


تسلمى...ويسلم خيالك...
وخيالك ده....حصانك....
الله يابنت الايه...!!
يابنت الطيبين...
وكلامك ده شويه
على فهم بين اتنين
خالانى أطوف بلاد
بداية من بلدى
ونهاية عند الصين
الله يابت الايه....!!
يابنت دنيا ودين
يابنت وسط البلد
شايفك فى الحسين
أو يمكن أكون نسيت
أو جايا م الشافعى
أو طالعة م الحواديت
جنية ماسكةة زهور
ماسكة كمان فتافيت
بترش ع العقول
ألوان..وبخور...
وم القصص كتاكيت
أتاريهاياناس
حدوتة
والزمن مافيهوش حواديت...

غيرها.....
ده انتى حدوتة لوحدك...!!
بس كده..
لكى منى أجمل سلام...
من مواضيع : فوزى99 عاهدى...!!
حذر....وقدر...!!
طريدة...!!
نسيان...
عذراء.....حرة...!!
06-11-2008, 02:46 AM
no_wonder
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فوزى99


تسلمى...ويسلم خيالك...
وخيالك ده....حصانك....
الله يابنت الايه...!!
يابنت الطيبين...
وكلامك ده شويه
على فهم بين اتنين
خالانى أطوف بلاد
بداية من بلدى
ونهاية عند الصين
الله يابت الايه....!!
يابنت دنيا ودين
يابنت وسط البلد
شايفك فى الحسين
أو يمكن أكون نسيت
أو جايا م الشافعى
أو طالعة م الحواديت
جنية ماسكةة زهور
ماسكة كمان فتافيت
بترش ع العقول
ألوان..وبخور...
وم القصص كتاكيت
أتاريهاياناس
حدوتة
والزمن مافيهوش حواديت...

غيرها.....
ده انتى حدوتة لوحدك...!!
بس كده..

لكى منى أجمل سلام...
طب قولى ارد بايه
ياخبر ياخبر يا استاذى
ده ليا انا الكلام ده؟
انا بقالى ساعة اهو بحاول ارد
ومش عارفه اقول ايه
ربكتنى بكلامك
ومش قادرة اجمع كلمتين
وجودك بس بيعنى لى الكثير
اشحال كلامك ولما يكون بالجمال ده كله
اشكرك بجد يا استاذى
على كل شىء
لك منى اجمل وارق سلام
من مواضيع : no_wonder شجرة الشوك
انت انسان
شاهدة العبرة
فى محكمة الرفوف...
إبحث عنى...!!
06-11-2008, 04:06 AM
HONDA ACCORD 99
 
صندوق الحواديت هذا أعتقد أنه قلبكِ الرقيق والحنون..

هذه الخواطر رغم كونها بلهجة عامية إلا أنها بالفعل رائعة وجميلة وتنم عن ابداع

ورقي وتميز ,,,

سلِمت يداكِ أختي الكريمة على ما خطتْهُ يداكِ من جميل الكلمات وروعة المشاعر ..

دمتِ بحفظِ الرحمن ورعايته ..


تحياتي ...
من مواضيع : HONDA ACCORD 99 تلك هي الحياة .!!
نبذة عن جرير ...
حقاً إنه من أجمل كتب العالم ,,
لــكَ يــا عِــشــق ...
شئٌ مؤســـف...
06-11-2008, 02:29 PM
فوزى99
 
طب قولى ارد بايه

ياخبر ياخبر يا استاذى
ده ليا انا الكلام ده؟
انا بقالى ساعة اهو بحاول ارد
ومش عارفه اقول ايه
ربكتنى بكلامك
ومش قادرة اجمع كلمتين
وجودك بس بيعنى لى الكثير
اشحال كلامك ولما يكون بالجمال ده كله
اشكرك بجد يا استاذى
على كل شىء

لك منى اجمل وارق سلام
اذن فمن أعمالكم سلط عليكم...
فمن أربك الناس ..
سلط عليه من الناس من يربكه..
وأنت الأجمل مهما كتبت عن احساسك من كلام
أما الشكر...
فليس بيننا...
دمتى لنا بكل خير...
من مواضيع : فوزى99 ريحانيات..
رأيت فيما يرى الحالم....!!
الرفاق...يعرفون..!!
أعيدى الىّ...حياتى...!!
مناجاة......
06-11-2008, 02:33 PM
no_wonder
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة HONDA ACCORD 99
صندوق الحواديت هذا أعتقد أنه قلبكِ الرقيق والحنون..


هذه الخواطر رغم كونها بلهجة عامية إلا أنها بالفعل رائعة وجميلة وتنم عن ابداع

ورقي وتميز ,,,

سلِمت يداكِ أختي الكريمة على ما خطتْهُ يداكِ من جميل الكلمات وروعة المشاعر ..

دمتِ بحفظِ الرحمن ورعايته ..



تحياتي ...
زوقك الحاضر وادبك الجم
متميز بلونك وكتاباتك
واسلوبك الهادىء
فضف هذا كله
على كلماتى المتواضعة
وهذ ما فعلته سيدى
اضفت كل حسن لكلماتى
اشكرك لمرورك الغالى واضافتك الكريمة
ادام الله توفيقك
لك اجمل وارق سلام
من مواضيع : no_wonder مــســابــقــة الــقــســم الأدبــي ....( المسابقة الثقافية ) ...
رحال...بلا دفء...!
عند المقعد الحزين..على الطريق!!
شجرة الشوك
سلامى لاحبابى ولى عودة..من يرى اول حرف من اسمه أرجو الدخول(ف-م-ن-ش-س-م-ب-ه-ا-ح-ع)
06-11-2008, 11:39 PM
no_wonder
 
اذن فمن أعمالكم سلط عليكم...
فمن أربك الناس ..

سلط عليه من الناس من يربكه..
وأنت الأجمل مهما كتبت عن احساسك من كلام
أما الشكر...
فليس بيننا...
دمتى لنا بكل خير...
العفو استاذى
وهل يصل الحجر للقمر
ان كنت اربكتك بحرف
فانت تربكنى بالابجدية كلها
لك منى اجمل وارق سلام استاذى العزيز
من مواضيع : no_wonder سلامى لاحبابى ولى عودة..من يرى اول حرف من اسمه أرجو الدخول(ف-م-ن-ش-س-م-ب-ه-ا-ح-ع)
مصر الامان
اللحن المجهول
فى محكمة الرفوف...
شجرة الشوك
07-11-2008, 12:00 AM
مسعين بالله
 
فتحت باب صندوقى...
خايفه عليه من الكسر...
اطمن عل الحواديت...!!!
ببص من بعيد...
شجر فران...بقرون...؟؟
وقط ماشى على الحيط...
وغيطان مزروعة سحاب....
ده وهم ولا جنون...؟؟؟
ولا انا احوليت...؟؟؟
جريت على البنات...
اطمن على اللى فات...
لقيت تلات قمرات...
بسمة من غير هموم...!!!
حمدت ربى عليهم...!!!
قربت سألت سمرة...
ايه اسمك يا شاطرة...؟؟؟
ردت بصوت خشن...
سيد ودلعى...شوق...!!!
وجريت على واحدة تانية...
بصيت فى وشها ثانية...
لقيت شنب ودقن...
بحلقت اوى من الخضة...!!!
خرجت وانا مدهوشة...
وبصدمتى مرعوشة...
نسيت باب الحواديت...
من لخمتى...بالفطرة...
خرجوا ولاد الايه...
اقصد بنات الايه...
ماعرفش هما ايه...
بالزيطة والتنطيط...
والدهشة مالية وشى...
سامحينى يادنيا طاهرة...!!!
دول غلطتى...انا
ولو شفتوا يوم صدفة...
ولد شعورة طوال...
او بنت مسترجلة...
لا متخافوش...
دول مش وحوش...
ولا جنس تالت حتى...
دول بس جم...غلطة...
من عند صندوقى...
ييجى نص متر فى ربع...
اللى عليه رسوم...
على كل شكل ولون...
صندوقى.......

صندوق الحواديت...!!!



[/quote]
الله .. تصفيق حاد
بعزم ايد نابعه من الاكتاف
من كل اللي دخل
و انسجم بالسمع وشاف
ولف حولين المعاني وطاف
وشاف الجديد كله
معاني مختلفه كل الاختلاف
عن كل اللي معروف
دي الوان لسه نازله
اطيافها تختلف
عن سائرالاطياف
يا ستي دا مش كلام عادي
ولا اديب طواف
دا كلام من السما نازل
مطبوع معاه
شهاده احتراف
من مواضيع : مسعين بالله رابطة شعراء المنتدى
جنة أبدية
لله يازمري
الحب هو الحل21( الاختبار في الحب)
الحب هو الحل 6 (المراية العاكسه )
07-11-2008, 12:01 AM
no_wonder
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Naughty girl
ايه الجمال ده بس
الجمال ده جمالك يا قمر
وجمال مرورك
اللى نورلى صفحتى
تسلميلى ويسلم مرورك
لكى منى اجمل وارق سلام
من مواضيع : no_wonder إبحث عنى...!!
غاضبة!!!
سلامى لاحبابى ولى عودة..من يرى اول حرف من اسمه أرجو الدخول(ف-م-ن-ش-س-م-ب-ه-ا-ح-ع)
اسمع بكايا يا حجر
اللحن المجهول
07-11-2008, 12:16 AM
no_wonder
 
الله .. تصفيق حاد
بعزم ايد نابعه من الاكتاف
من كل اللي دخل
و انسجم بالسمع وشاف
ولف حولين المعاني وطاف
وشاف الجديد كله
معاني مختلفه كل الاختلاف
عن كل اللي معروف
دي الوان لسه نازله
اطيافها تختلف
عن سائرالاطياف
يا ستي دا مش كلام عادي
ولا اديب طواف
دا كلام من السما نازل
مطبوع معاه
شهاده احتراف

اهو انا باجى عند الكلام ده
بتلخم
والحروف على الكيبورد بتتمسح
وبنسى انا اسمى ايه
وانت اسمك ايه
ومش بعرف اقول حاجه خالص
على قد ما بستنى تعليقك
على قد مابخاف اعلق عليه
بس بجد
اسعدتنى اوى
اشكرك يا حازم على كلامك وتعليقك
اللى مالوش مثيل
لك منى اجمل وارق سلام
من مواضيع : no_wonder فى محكمة الرفوف...
اللحن المجهول
عروس الحب
عند المقعد الحزين..على الطريق!!
إبحث عنى...!!
07-11-2008, 05:03 AM
SOME_ONE_ELSE
 
صندق مرح و كله اعاجيب
يجرى هنا و هنا اوراق منه تطير
و لا الادهى اقول عفاريت
ما اعرفش اقول ايه
غير انه جميل
و انا عايزه واحد منه
و تقبلى منى مرورى و شبطى
من مواضيع : SOME_ONE_ELSE اسباب خائنه
مقيمين بفلسطين
من انت و من انا
ابتسامه حياه
لماذا بعد الهوى
08-11-2008, 08:21 PM
no_wonder
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SOME_ONE_ELSE
صندق مرح و كله اعاجيب
يجرى هنا و هنا اوراق منه تطير
و لا الادهى اقول عفاريت
ما اعرفش اقول ايه
غير انه جميل
و انا عايزه واحد منه
و تقبلى منى مرورى و شبطى
صندوقى بعفاريته
كله ليكى يا حبى
بس انتى تؤمرى
حتى الصندوق بصالى فيه
بس يا ربى اعمل ايه
قمرايه ماقدرش اكسفها
لكى اجمل سلام

من مواضيع : no_wonder فى محكمة الرفوف...
عروس الحب
سلامى لاحبابى ولى عودة..من يرى اول حرف من اسمه أرجو الدخول(ف-م-ن-ش-س-م-ب-ه-ا-ح-ع)
شجرة الشوك
شاهدة العبرة
24-11-2008, 01:06 PM
السهم الشافى
 
الله بجد حلو اوى شكرا جدا ليكى
من مواضيع : السهم الشافى
24-11-2008, 01:29 PM
ذبده
 
صندوق الحواديت ده محتاج يتغير ويبقى
فيه كلام تااانى حلو ويميز البنات ويديها قيمتها بجد
تقبلى مرورى
من مواضيع : ذبده عبارات تتحدث عن .........................
هل تحب شخص لم تراه من قبل...؟
25-11-2008, 03:05 AM
no_wonder
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة السهم الشافى
الله بجد حلو اوى شكرا جدا ليكى
انت اللى مرورك حلو اوى
بس لو عجبك ممكن اعملك واحد عمولة
ولو عايزه هو برغم انه بايظ
اصلحه
ومايغلاش عليك
لك منى اجمل وارق سلام

من مواضيع : no_wonder شجرة الشوك
عروس الحب
سلامى لاحبابى ولى عودة..من يرى اول حرف من اسمه أرجو الدخول(ف-م-ن-ش-س-م-ب-ه-ا-ح-ع)
شاهدة العبرة
اسمع بكايا يا حجر
 

الكلمات الدلالية (Tags)
الحواديت, صندوق

أدوات الموضوع

الانتقال السريع

المواضيع المتشابهه
قرض صندوق النقد.. المفاوضات تسير نحو الاتفاق رغم خلاف "سعر الجنيه"
اجمل صور صندوق مجوهرات 2018
صندوق النسيان
حمى " قذف الأحذية " تطال رئيس صندوق النقد الدولي بتركيا
الرجل صندوق مقفل ومحكم الأغلآق

صندوق الحواديت

الساعة الآن 11:41 AM