xpredo script

العودة   نيو حب > المنتديات العامة > الحوار المفتوح
التسجيل

ليه الطلاق ...؟؟؟

الحوار المفتوح

01-12-2008, 12:54 AM
sarsora
 
Discc ليه الطلاق ؟؟؟

ابغض الحلال عند الله......الطلاق
وللاسف..

مصر هى الاولى عالميا فى حالات الطلاق



تعالوا نشوف ازاى


كشفت دراسة خطيرة بمركز معلومات دعم واتخاذ القرار التابع لمجلس الوزراء ان مصر اصبحت الاولى على مستوى العالم فى حالات الطلاق.
وقالت الدراسة ان معدلات الطلاق خلال الخمسين عاما الماضية ارتفعت من 7% الى 40% وان اليوم الواحد يشهد 240 حالة طلاق ليبلغ اجمالى عدد المطلقات فى مصر 2.5 مليون مطلقة.
واشارت الدراسة التى استعانت باحصائيات الجهاز المركزى للتعبئة والاحصاء الى ان 40% من حالات الزواج انتهت بالطلاق.
واضافت الدراسة ان 50% من حالات الطلاق فى مصر تقع خلال السنة الاولى وان معظم المطلقين لم يتعدوا سن الثلاثين


ليه؟

علشان مين؟

علشانك انتى؟؟

والا علشانك انت؟؟

بتهد اسرة
بتدمر بيت
وياترى هتبقى اسعد لما تتطلقى
وانت.....ليه العند؟؟
ليه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نفسى اعرف اجابه للسؤال ده

ليه معدلات الطلاق فى زيادة مستمرة؟

وليه ما باقيتش الزوجة تستحمل زوجها وتحاول معاه وتخليه يعيش فى عالمها هيه وما يحاولش يسيب العالم ده؟؟
وليه ما باقاش الزوج ييجى على نفسه شويه ويستحمل الزوجة ويعاقبها لو غلطت؟؟
ليه كل مشكلة زوجية حلها الطلاق
ان كان الطلاق بيحل مشكله
فهو بيخلق بدالها مشااااااااااااااكل
يبقه كان لزمته ايه الطلاق

ممكن تقولولى ليه معدلات الطلاق فى ازدياد مستمر....؟؟؟؟؟؟؟؟

تحياتى..
من مواضيع : sarsora .. انتظر لحظة لو سمحت ..
فتى احلامك..(طبعا للبنات فقط)يعنى ممنوع دخول الشباب.للمناقشة
.. انت ليه مردتش عليا .. ؟؟
ليه الطلاق ...؟؟؟
.. علمتنى الحياة ..
01-12-2008, 01:14 AM
qwert1234
 
وقالت الدراسة ان معدلات الطلاق خلال الخمسين عاما الماضية ارتفعت من 7% الى 40%
سيدتى العزيزة ... تحياتى

توضيح بسيط من فضل الاخت الكريمه خلال الخمس سنوات وليس خمسين سنه لمركز المعلومات برئاسة مجلس الوزراء ودعم اتخاذ القرار لان من خمسين سنه كان عدد سكان مصر لا يتناسب مع هذة المرحله ومركز المعلومات واتخاذ القرار برئاسه الوزراء منشا منذ حوالى 8 سنوات فقط هذا للعلم فقط لا شىء ولا يفقد الموضوع جاذبيته الشديدة
اما عن الاسباب سيدتى فاراها من الواقع ومن سجلات رسميه ودفاتر حكوميه وهى

وتتفق معظم الدراسات والإحصائيات حول ارتفاع معدلات الطلاق في الشريحة العمرية من 20 إلى 30 عاما حيث وصلت نسبة المطلقين في هذه السن إلى 42% من إجمالي عدد المطلقين وتنخفض حالات الطلاق بالنسبة للإناث بعد 39 سنة بينما تصل عند الرجال إلى معدلات مقاربة بعد سن الـ50.
وتشير الدراسات إلي أن معظم حالات الطلاق تمت في السنوات الست الأولى من عمر الزواج و15% من حالات الطلاق تمت في أول سنة زواج و37% تمت وعمر الزواج ما بين عام إلى 6 أعوام و21% تمت وعمر الزواج ما بين 6 إلى 10 سنوات و26% تمت وعمر الزواج أكثر من 10 سنوات.
والطريف أن الإحصائيات تؤكد الفشل الذريع للزواج الثاني في مصر حيث وصلت نسبة الطلاق فيه إلى 60% رغم أن مصر يوجد بها أكثر من خمسة ملايين عانس، في حين تؤكد ا
ومن أسباب ارتفاع نسبة الطلاق عموما في الزيجات الأولى في المنطقة العربية تطبيق قانون الخلع في بعض الدول العربية كمصر على وجه التحديد التي وصل بها عدد المطلقات "خلعا" خلال 3 سنوات فقط 5 آلاف حالة كما تقول السجلات
جمعية المأذونين الشرعيين في مصر إحصائية مزعجة، ذكرت فيها أن متوسط عدد حالات الطلاق في مصر سنوياً وصل إلى ٢٦٤ ألف حالة وهو معدل مرتفع، وأن ٤٢% من هذه الحالات تتم بين المتزوجين حديثاً من السنة الأولى إلى الرابعة.
نسبة الطلاق بين المتزوجين حديثاً إلي النواحي المادية وعدم قدرة الزوج المالية، أما بين الأغنياء فإنها ترجع لعدم القدرة على توفير الرفاهية للزوجة، وقال إن الطلاق في مصر له مواسم هي الأعياد وموسم دخول المدارس وزيادة متطلبات الأسرة، بيد أن خبراء اجتماع أرجعوا الظاهرة أيضا لعدم معرفة الأجيال الجديدة لقيمة الزواج والمشكلات الاجتماعية وتوترات الحياة.
دراسات اجتماعية وإحصائيات صادرة عن "محكمة الأسرة" في القاهرة تزايد حالات الطلاق بين المصريين في السنوات الأولى للزواج، حيث بلغت في عام 2003 قرابة 8183 حالة من بينها 4717 حالة في السنة الأولى، والكثير منها حدث خلال الشهر الأول للزواج، وفي عام 2004 ارتفع العدد إلى أكثر من 11000 حالة، وتصاعد الرقم بجنون خطير في عام 2005 إلي 12150.
شكرا لكى سيدتى وارجوا تقبل مرورى وتحياتى لكى بكل الحب والمودة نلتقى على خير محبه فى الله ورسوله
دام قلمك دوما
من مواضيع : qwert1234 هل تحب ان ترى حبيبك في الحلم
لماذا يلجأ المهموم للبحـــر بدلا من البر..بينما..يلجأ العاشق للسماء
لماذا الصراحه تجرح؟موضوع للمناقشه
أنا تعبت ....
سآتحدث اليك ايها القدر
01-12-2008, 02:24 AM
همسة&
 
ان ابغض الحلال عند الله الطلاق ....دا اكيد بس مش حرام هو حلال بس مكروة !! ومش قصدى طبعا اشجع علية .. بس اكيد ما حدش بيعملة لانة موضة مثلا وكل واحد عندة اسببة . بس كنت حابة اقولك ان فى حاجة اسمها استحالة عشرة يعنى ما ينفعش معها ان الواحد يكمل بس مش طلاق كدة علشان شوية زعل يبقى تهريج ... وعموما فى حاجات الواحد بيعرفها مع الوقت واكيد ساعتها ها تعرفى اقصد اى .. وعموما ربنا يبعدة عن الجميع
من مواضيع : همسة& كلمات
سجل حضورك اليومى بدعاء
سجل حضورك اليومى
يا ترى بتعامل موبيلك ازاى
ما هو السن المناسب للزواج من وجهة نظرك؟؟
01-12-2008, 02:36 AM
sarsora
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mona78
ان ابغض الحلال عند الله الطلاق ....دا اكيد بس مش حرام هو حلال بس مكروة !! ومش قصدى طبعا اشجع علية .. بس اكيد ما حدش بيعملة لانة موضة مثلا وكل واحد عندة اسببة . بس كنت حابة اقولك ان فى حاجة اسمها استحالة عشرة يعنى ما ينفعش معها ان الواحد يكمل بس مش طلاق كدة علشان شوية زعل يبقى تهريج ... وعموما فى حاجات الواحد بيعرفها مع الوقت واكيد ساعتها ها تعرفى اقصد اى .. وعموما ربنا يبعدة عن الجميع

تسلمى يا منى
المشكلة ان النسبه فى زياده مستمرة
تفتكرى المشكلة فين
ومفيش حد خالى من العيوب
وكانت ليه العجله فى الجواز
عالعموم
احترمت رايك جدا لانه نابع من تفكيرك مش منقول
وتسلمى مرة تانية
من مواضيع : sarsora مهم .. ومش مهم ..
.. أحساس صعب ..
ليه الطلاق ...؟؟؟
..لماذا نعطس؟؟؟!!!!!
.. طريقة الضحك تكشف الشخصية ..
01-12-2008, 11:52 PM
sarsora
 
فين الردود
متهايقلى يعنى الموضوع يستحق المشاركة



[IMG]http://i38.*.com/242ctp1.jpg[/IMG]
من مواضيع : sarsora تنبيه هام على الجميع
الحب يعطل أجزاء التفكير والتقييم فى المخ
..لماذا نعطس؟؟؟!!!!!
.. طريقة الضحك تكشف الشخصية ..
.. أحساس صعب ..
02-12-2008, 12:14 AM
همسة&
 
بصى يا ستى اولا الاجابة انا مش محتاجة انقلها انا ست متجوزة وبشوف حاجات كتير حولية واستوعبت الاسباب
طبعا كل بيت فى الدنيا فى مشاكل واللى يقولك غير كدة بيكدب عليكى
بس المشاكل دى بنسب واشكال مختلفة
ولا تستدعى الطلاق
اما حكاية الطلاق بالنسبة للى سنهم تحت التلاتين
اقولك لية؟؟ طبعا انتى شايفة الازمة الاقتصادية اللى احنا فيها واللى اخرت سن الجواز عند البنات والشباب
يعنى لو واحد اتجوز تحت سن التلاتين فى الغالب بيكون اتجوز من غير تعب يعنى اهلة اللى جوزة.. وواحد زى دا لقى شقة وعروسة ويمكن عربية من غير تعب ما عندوش مشكلة انة يطلق
ما اللى بيجى بالساهل بيروح بالساهل
وفى الاول والاخر دى حاجة ترجع لشخصيتة وطريقة تربيتة
اما بقى جواز الاستعجال ودا بردوا لى اسباب
فى بنات كتير وشباب بيكونوا عاوزين يتجوزوا وخلاص ومبيدوش فرصة لنفسهم يعرفوا هما هايقدروا يستمروا ولا لأ وعلشان كدة اغلبية الحالات دى بتنتهى بطلاق مبكر
الاهم من كل دا ان دلوقتى ما بقاش فى صبر يعنى بصى كدة لاهلينا كانوا بيتجوزوا من غير حب ولا حاجة واللى قبلهم كانوا بيتجوزوا من غير ما يشوفوا بعض حتى بالسمعة الطيبة بس
لكن كانوا عايزين يعيشوا يعملوا اسرة وبيت وينجحوا
وبسم الله ماشاء الله عليهم جوازتهم كانت ناجحة وبيقعدوا مع بعض الى ان يفرقهم الموت
الحكاية كلها عملية مبداء وتربية وطول ما الشب شايف ان الجواز تقييد لحريتة وبيعمل اللى هو عايزة من غير جواز توقعى مزيد من الكوارث وزيادة نسبة العنوسة ....... ربنا يلطف بينا ويرحمنا
من مواضيع : همسة& ما هو السن المناسب للزواج من وجهة نظرك؟؟
مين السبب فى الحب؟؟؟؟؟؟؟؟
كلمات
المرأة؟؟؟؟؟
يا ترى بتعامل موبيلك ازاى
02-12-2008, 12:39 AM
nader ahmed
 
يا اخت سارسورا
تخيلى ان الطلاق يحدث بين الزوجين لاتفه الاسباب؟
صدقى او لا تصدقى
واحد طلق زوجته بسبب زيادة الملح فى الطعام وقامت على اثره مشادة كلامية انتهت بالطلاق.
وانا اعتز جدا جدا جدا بالمثل القائل :
حبيبك يبلع لك الزلط__________وعدوك يتمنى لك الغلط
لو اى اثنين متفاهمين متقاربين ثقافيا وعقلانيا وفكريا ولو ل30% لكل واحد لصارت الحياة نعيم وهناء
ولكن للاسف الشديد الشاب يبحث عن الجمال والجسد فقط والبنت تبحث عن الوجاهه والشياكة فقط
ولا يبحثان عن الجوهر وهو الاساس فى الحياة
وشكرا
من مواضيع : nader ahmed العلاقة بين اللص والشرطى
الفلاسفة والجمال
02-12-2008, 09:45 PM
sarsora
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mona78
بصى يا ستى اولا الاجابة انا مش محتاجة انقلها انا ست متجوزة وبشوف حاجات كتير حولية واستوعبت الاسباب
طبعا كل بيت فى الدنيا فى مشاكل واللى يقولك غير كدة بيكدب عليكى
بس المشاكل دى بنسب واشكال مختلفة
ولا تستدعى الطلاق
اما حكاية الطلاق بالنسبة للى سنهم تحت التلاتين
اقولك لية؟؟ طبعا انتى شايفة الازمة الاقتصادية اللى احنا فيها واللى اخرت سن الجواز عند البنات والشباب
يعنى لو واحد اتجوز تحت سن التلاتين فى الغالب بيكون اتجوز من غير تعب يعنى اهلة اللى جوزة.. وواحد زى دا لقى شقة وعروسة ويمكن عربية من غير تعب ما عندوش مشكلة انة يطلق
ما اللى بيجى بالساهل بيروح بالساهل
وفى الاول والاخر دى حاجة ترجع لشخصيتة وطريقة تربيتة
اما بقى جواز الاستعجال ودا بردوا لى اسباب
فى بنات كتير وشباب بيكونوا عاوزين يتجوزوا وخلاص ومبيدوش فرصة لنفسهم يعرفوا هما هايقدروا يستمروا ولا لأ وعلشان كدة اغلبية الحالات دى بتنتهى بطلاق مبكر
الاهم من كل دا ان دلوقتى ما بقاش فى صبر يعنى بصى كدة لاهلينا كانوا بيتجوزوا من غير حب ولا حاجة واللى قبلهم كانوا بيتجوزوا من غير ما يشوفوا بعض حتى بالسمعة الطيبة بس
لكن كانوا عايزين يعيشوا يعملوا اسرة وبيت وينجحوا
وبسم الله ماشاء الله عليهم جوازتهم كانت ناجحة وبيقعدوا مع بعض الى ان يفرقهم الموت
الحكاية كلها عملية مبداء وتربية وطول ما الشب شايف ان الجواز تقييد لحريتة وبيعمل اللى هو عايزة من غير جواز توقعى مزيد من الكوارث وزيادة نسبة العنوسة ....... ربنا يلطف بينا ويرحمنا

تسلمى يامنى عالمرور الجميل
وعالرد الاجمل
انا مكنش قصدى اقولك انك بتنقلى
بس انا احترمت رايك جدا وباحترمك جدا جدا
والف الف شكر عالمرور الجميل
وانا بجد اتعلمت منه حاجات كتيرة
اتمنى من كل الاعضاء يكتبوا زيك كده
وتسلميلى مرة تانية
تحياتى...
من مواضيع : sarsora الحب يعطل أجزاء التفكير والتقييم فى المخ
فتى احلامك..(طبعا للبنات فقط)يعنى ممنوع دخول الشباب.للمناقشة
مهم .. ومش مهم ..
هما دبلتين وبس
.. أحساس صعب ..
02-12-2008, 10:13 PM
sarsora
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nader ahmed
يا اخت سارسورا
تخيلى ان الطلاق يحدث بين الزوجين لاتفه الاسباب؟
صدقى او لا تصدقى
واحد طلق زوجته بسبب زيادة الملح فى الطعام وقامت على اثره مشادة كلامية انتهت بالطلاق.
وانا اعتز جدا جدا جدا بالمثل القائل :
حبيبك يبلع لك الزلط__________وعدوك يتمنى لك الغلط
لو اى اثنين متفاهمين متقاربين ثقافيا وعقلانيا وفكريا ولو ل30% لكل واحد لصارت الحياة نعيم وهناء
ولكن للاسف الشديد الشاب يبحث عن الجمال والجسد فقط والبنت تبحث عن الوجاهه والشياكة فقط
ولا يبحثان عن الجوهر وهو الاساس فى الحياة
وشكرا

طيب انا ارد عليك اقولك ايه بقه
ردك هو اجمل رد قابلنى فى الموضوع ده
وخصوصا انت اختلرت احسن مثل ينفع للموضوع وهو


حبيبك يبلع لك الزلط__________وعدوك يتمنى لك الغلط

هو ده الى انا عايزه اوصله بجد
وكان الحياة الزوجية ما اصبحتش علاقة زوج بزوجة ولكن علاقة عداوة بينهم وكل واحد مستنى على غلطة علشان يقولو الطلاق هو الحل
وعمر الطلاق ما كان حل
وزى ما منى قالت بالظبط
ان الناس زمان كانت العلاقة الزوجية بينهم بتدوم رغم انهم ما كانوش بيتعرفوا على بعض ولا عمرهم شافو بعض غير بعد كتب الكتاب
ومع ذلك كانت بتدوم لانهم كانوا عندهم طولة بال وصبر والفة
ده غير صلة الرحم
وحاجات كتير جميلة مفتقدينها دلوقت فى زمانا


بجد شرفنى مرورك يا نادر
وتسلم عالمرور الجميل
تحياتى..
من مواضيع : sarsora .. أحساس صعب ..
مهم .. ومش مهم ..
تنبيه هام على الجميع
..لماذا نعطس؟؟؟!!!!!
هما دبلتين وبس
02-12-2008, 10:19 PM
sarsora
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احلام مايا
عن ابغض الحلال عند الله الطلاق

تسلمى عالمرور الجميل
كم اسعدنى وشرفنى مرورك
تحياتى لكى..
من مواضيع : sarsora تنبيه هام على الجميع
هما دبلتين وبس
.. أحساس صعب ..
فتى احلامك..(طبعا للبنات فقط)يعنى ممنوع دخول الشباب.للمناقشة
..لماذا نعطس؟؟؟!!!!!
09-12-2008, 06:53 AM
مسعين بالله
 
اكيد
مشكله

عشان كده بجد
عملت جماعة الحب
وعشان كده قلت الحب هو الحل
الموضوع مش موضوع عناد ولا موضوع كبر
الموضوع اكبر من كده وان كان كده موجود
الموضوع الجمل بما حمل
الحب كله ضاع
الحب هو الحل

من مواضيع : مسعين بالله شروط فريق الخير
اسباب البكاء مع نسيم الحب والهواء
كل يدلي بدلوه في تفسير غزه
الحب هو الحل ( عيش اللحظه وعيش معانيها )
الاضراب عن الكتابه
09-12-2008, 06:55 AM
مسعين بالله
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sarsora
ابغض الحلال عند الله......الطلاق
وللاسف..

مصر هى الاولى عالميا فى حالات الطلاق



تعالوا نشوف ازاى


كشفت دراسة خطيرة بمركز معلومات دعم واتخاذ القرار التابع لمجلس الوزراء ان مصر اصبحت الاولى على مستوى العالم فى حالات الطلاق.
وقالت الدراسة ان معدلات الطلاق خلال الخمسين عاما الماضية ارتفعت من 7% الى 40% وان اليوم الواحد يشهد 240 حالة طلاق ليبلغ اجمالى عدد المطلقات فى مصر 2.5 مليون مطلقة.
واشارت الدراسة التى استعانت باحصائيات الجهاز المركزى للتعبئة والاحصاء الى ان 40% من حالات الزواج انتهت بالطلاق.
واضافت الدراسة ان 50% من حالات الطلاق فى مصر تقع خلال السنة الاولى وان معظم المطلقين لم يتعدوا سن الثلاثين


ليه؟

علشان مين؟

علشانك انتى؟؟

والا علشانك انت؟؟

بتهد اسرة
بتدمر بيت
وياترى هتبقى اسعد لما تتطلقى
وانت.....ليه العند؟؟
ليه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نفسى اعرف اجابه للسؤال ده

ليه معدلات الطلاق فى زيادة مستمرة؟

وليه ما باقيتش الزوجة تستحمل زوجها وتحاول معاه وتخليه يعيش فى عالمها هيه وما يحاولش يسيب العالم ده؟؟
وليه ما باقاش الزوج ييجى على نفسه شويه ويستحمل الزوجة ويعاقبها لو غلطت؟؟
ليه كل مشكلة زوجية حلها الطلاق
ان كان الطلاق بيحل مشكله
فهو بيخلق بدالها مشااااااااااااااكل
يبقه كان لزمته ايه الطلاق

ممكن تقولولى ليه معدلات الطلاق فى ازدياد مستمر....؟؟؟؟؟؟؟؟

تحياتى..
دا منطقي جدا انه يكون في مصر
وانا واثق من معلوماتك انها اكيده
من غير مراجع بنفسي
عشان كده بجد
عملت جماعة الحب
وعشان كده قلت الحب هو الحل
الموضوع مش موضوع عناد ولا موضوع كبر
الموضوع اكبر من كده وان كان كده موجود
الموضوع الجمل بما حمل
الحب كله ضاع
واترمي
الحب قلبه اتكوي
من العذاب والضني
من كتر اه وليه وتبادل الاسئله
من كتر زرع الاوجاع والشوك
في البيت وفي المدرسه
بدل من الشوق
والحب والاخيله
لازم بسرعه
نحب
ونعشق ونشوف حل
من سائر الاجوبه
ولو احنا متعالجناش
مين اللي هيلطف
ويكون طبيب
الحب لنا
علشان الحب يسمعنا
ويكون واحد مننا
ملازم لنا
داخل وخارج يحبنا
جوانا
ومن حولنا

من مواضيع : مسعين بالله لي في الارض ما ليس لله في السماء
تم طرد جمال على
ان اكرمكم عند الله اتقاكم
أعلم أهل الارض
الحب هو الحل (قلوب في عيون الطبيعه )
09-12-2008, 05:17 PM
sarsora
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مسعين بالله
دا منطقي جدا انه يكون في مصر


وانا واثق من معلوماتك انها اكيده
من غير مراجع بنفسي
عشان كده بجد
عملت جماعة الحب
وعشان كده قلت الحب هو الحل
الموضوع مش موضوع عناد ولا موضوع كبر
الموضوع اكبر من كده وان كان كده موجود
الموضوع الجمل بما حمل
الحب كله ضاع
واترمي
الحب قلبه اتكوي
من العذاب والضني
من كتر اه وليه وتبادل الاسئله
من كتر زرع الاوجاع والشوك
في البيت وفي المدرسه
بدل من الشوق
والحب والاخيله
لازم بسرعه
نحب
ونعشق ونشوف حل
من سائر الاجوبه
ولو احنا متعالجناش
مين اللي هيلطف
ويكون طبيب
الحب لنا
علشان الحب يسمعنا
ويكون واحد مننا
ملازم لنا
داخل وخارج يحبنا
جوانا
ومن حولنا
اه
يعنى انت بجماعة الحب اللى انت عملتها هتقدر تمنع الطلاق فى البلد
وفكرك ان ده حل مقنع
ياريت
مكنش حد غلب
وللعلم
الحب الى بعد الجواز
اجمل بكتير من الحب الى قبل الجواز (راى خاص)
وعالعموم اسعدنى مرورك وشرفنى كتير
تحياتى...
[IMG]http://i38.*.com/n1z7yb.gif[/IMG]
من مواضيع : sarsora مهم .. ومش مهم ..
تنبيه هام على الجميع
.. انتظر لحظة لو سمحت ..
فتى احلامك..(طبعا للبنات فقط)يعنى ممنوع دخول الشباب.للمناقشة
.. أحساس صعب ..
09-12-2008, 11:33 PM
انا مظلوم
 
الطلاق
فعلا هو ابغض الحلال
اما عن اسبابه فهى تتعدد وتتنوع حسب طبيعه الزوجين
وطبيعه البيئه المحيطه
لذلك فان هذا الموضوع اجدر ان يناقش
فى رسالات الدكتوراه والماجستير
وليس على صفحات منتدى ولهذا فستجدى فعلا ان الردود قليله
ولكن دعوه منا الى علماء النفس والاجتماع الى الاهتمام بهذه الظاهره فى ابحاثهم ورسائلهم
وتوجيه الطلبه اليها ومحاوله ايجاد الحلول العمليه المناسبه
وشكرا لكى على الموضوع
من مواضيع : انا مظلوم ماذا لو ؟؟(( للنقاش)).. بموضوعيه
مصر...................لو مصرى قل رأيك
جزاره التربيه والتعليم
سؤال مهم
الى الاخ الدمرداش.....اترك الاعلام وكفاك
 

الكلمات الدلالية (Tags)
...؟؟؟, ليه, الطلاق, ؟؟؟

أدوات الموضوع

الانتقال السريع

المواضيع المتشابهه
الطلاق وخراب البيوت يبدأ من خلافات الفراش
تذكرة فى قطار الطلاق السريع الدولى !
عن الطلاق
نور الشريف يؤكد الطلاق.. وأنباء عن وجود ممثلة تونسية في حيات

ليه الطلاق ...؟؟؟

الساعة الآن 11:41 AM.